Gå til innhold

Masteroppgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, bare noen spørsmål ☺️

- hvor mye «bestemmer» veileder over oppgaven? Kan veileder nekte meg å endre metode feks? 
- har man lov å be om en annen veileder hvis man føler kjemien er helt feil og relasjonen er dårlig? 
 

Anonymkode: 78c89...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, bare noen spørsmål ☺️

- hvor mye «bestemmer» veileder over oppgaven? Kan veileder nekte meg å endre metode feks? 
- har man lov å be om en annen veileder hvis man føler kjemien er helt feil og relasjonen er dårlig? 
 

Anonymkode: 78c89...ed2

1. Jeg tror det varierer, men husk det er din oppgave 

2. Ja man har lov men tenk deg godt om

Anonymkode: 1ae3b...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, bare noen spørsmål ☺️

- hvor mye «bestemmer» veileder over oppgaven? Kan veileder nekte meg å endre metode feks? 
- har man lov å be om en annen veileder hvis man føler kjemien er helt feil og relasjonen er dårlig? 
 

Anonymkode: 78c89...ed2

1.) det er din oppgave, du gjør som du ønsker. Veileder skal kun veilede.

2.) dette varierer veldig. det BØR være mulighet for bytte, men jeg kjenner selv til et sted der denne muligheten ikke eksisterer. Oppstår det problemer så ta det opp tidlig. 

Anonymkode: b14ed...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte kvalitativ metode til oppgaven vår og dette kom frem på forprosjektet. Veilederen fortalte oss at metoden vi hadde valgt hadde gjort at vi fikk en karakter lavere. Sensoren mente at problemstillingen passet best til kvantitativ. Veilederen vår hadde også antydet det for oss men vi tenkte at vi hadde begrunnet godt nok hvorfor vi hadde valgt sol vi hadde valgt.

Veileder sa til oss at det er vår oppgave, vi gjør som vi vil, men hvis vi sikter mot A/B så anbefalte han at vi endrer metode. Så vi gjorde det. Har vært ekstra arbeid nå, men jeg tenker at det blir nok verdt det.

Hvor lenge skal du skrive oppgaven? Når skal den leveres? Det er ikke så enkelt å få annen veileder. Jeg hadde vært forsiktig med å begynne med å endre, hvis dere ikke får ny så sitter du med den du har nå. Og det er ikke sikkert at stemningen er god når han vet at fu ønsket å bytte vedkommende.

Anonymkode: a2542...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du kan gjøre som du vil.

2. Hvis det finnes folk som har ledig tid eller ønsker å ta seg tid, bør det være mulig å bytte. I fjor fikk jeg tildelt ny student noen måneder etter de andre. Jeg vet ikke hvorfor. Hvis du går å snakker med en koordinator, trenger sikkert ikke veileder å få vite om det hvis det ikke går. Men jeg hadde ikke tatt meg nær av at noen ønsket en annen veileder fordi det var andre som hadde mer peiling på temaet eller lignende. Hvis kjemien er vanskelig er den sikkert det for veileder også, og da er det nok greit for begge å bytte. Men hvis du skal levere i mai begynner du å få det travelt.

Anonymkode: 24d83...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...