Gå til innhold

Gradert sykemeldt i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 40% sykemeldt i påsken. Jobber dagtid (08.00-15.30). Hvor mange timer skal jeg jobbe i påsken da? 100% skulle jeg ha jobbet: 08.00-15.30 mandag og tirsdag og frem til 12.00 på onsdag. 

Anonymkode: e7b68...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal jobbe 40% de dagene som ikke er røde, altså mandag til onsdag. Du tar de totale timene du skulle jobbet disse tre dagene om du jobbet 100% og finner 40% av dette.

Anonymkode: 613d5...881

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jobber du nå da? 
Har du avtalt at du jobber mandag og tirsdag, så gjør du det selv om resten av uka er helligdager også. 
Dersom praksis er annen hos dere, så regner du ut hvor mange timer du normalt skulle jobbet (summer timer mandag-onsdag), og finner 40% av dette. (Finn først 10% (en ti-del) og gang med 4, dersom du ikke er helt stødig i matte). Bruk ev AI for å regne for deg

Anonymkode: 22872...0a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11,4 timer.

7.5 + 7.5 + 4 = 19 timer minus 40% = 11.4 timer.

Anonymkode: 17eae...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i takk❤️

Anonymkode: e7b68...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke er sykemeldt på tid, men arbeidskapasitet. Det kan altså være du skal jobbe mer timer enn en nøyaktig timesregnskap 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Summeer skrev (1 minutt siden):

Husk at du ikke er sykemeldt på tid, men arbeidskapasitet. Det kan altså være du skal jobbe mer timer enn en nøyaktig timesregnskap 

Jeg har vanlig arbeidskapasitet de timene jeg er på jobb liksom 😅 

Anonymkode: e7b68...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vanlig arbeidskapasitet de timene jeg er på jobb liksom 😅 

Anonymkode: e7b68...f5b

Ikke alle har det. Det er ofte lavere produktivitet om man har flere dager «off» og sånn sett skal jobbe litt lenger for å få «produsert» som om du jobbet hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (9 minutter siden):

Ikke alle har det. Det er ofte lavere produktivitet om man har flere dager «off» og sånn sett skal jobbe litt lenger for å få «produsert» som om du jobbet hver dag. 

Det forstår jeg. Men slik er det ikke for meg.

Anonymkode: e7b68...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du prate med lederen din om. Det er mange måter å fordele gradert sykemelding, både i normale uker og kanskje spesielt rundt høytider.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...