Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #21 Skrevet 4. februar 2006 Etter å ha gravd med pinsett i overkjeven i en halvtime med det resultatet at jeg bare blødde masse, ringte jeg venninnen min (hun var med til tannlegen, og jeg er 20 år gammel, forferdelig pinlig å innrømme men så sterk er altså min tannlegeskrekk...) som sa at tannlegen bare hadde lagt fille i hullet til den nederste tanna fordi det var betent fra før.. I min bedøvelsesrus fikk jeg ikke med meg det, og nå sitter jeg med to tamponger i munnen og føler meg frykelig kul
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2006 #23 Skrevet 4. februar 2006 Ueæææh! For en jævlig tråd, jeg er helt totalt pingle når det kommer til sånne tannting.. Håper det går bra med deg solstråle.. Å fiske etter filler i et blodhull høres ikke godt ut..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #24 Skrevet 4. februar 2006 Tusen takk for svar! Jeg tar dem ut ikveld, jeg. Men jeg kan virkelig ikke forstå at det er noen filler der, kan de ha falt ut, eller er de der et eller annet sted?? ← Jeg fikk lagt i en sånn, men da jeg skulle til tannlegen for å fjerne den, var den borte. Han sa at det var godt mulig at den hadde falt ut selv. Så den kommer sikkert ut i den ene eller andre enden.
Sniglå Skrevet 5. februar 2006 #25 Skrevet 5. februar 2006 Her har det skjedd litt siden sist jeg var her! *ser for seg Solstråla med to tampongtråder hengenes ut av munnviken*
Sniglå Skrevet 5. februar 2006 #26 Skrevet 5. februar 2006 Vel, jeg sydde, og fikk ikke beskjed om noen fille. Menmen, det var ikke meg denne skulle handle om ← Som jeg sa tidligere så er det forskjellig etter hvilken tannlege du har, noen bruker det aldri, mens andre bruker det ofte. Mange tannleger bruker ikke slike, nettopp fordi folk lar de ligge for lenge. ← :smile:
Gjest Lille Solstråle Skrevet 5. februar 2006 #27 Skrevet 5. februar 2006 *ser for seg Solstråla med to tampongtråder hengenes ut av munnviken* ← Jeg hadde en god del forklaringer å komme med da hun jeg bor sammen med kom hjem inatt Og det er jo superlett å forklare noe som helst når man har to oppblåste tamponger i munnen...
Sniglå Skrevet 10. februar 2006 #28 Skrevet 10. februar 2006 Hvordan går det med deg? Mye smerter, hevelser, gape-og svelgevansker? *passer på*
Gjest Lille Solstråle Skrevet 11. februar 2006 #29 Skrevet 11. februar 2006 Så snill du er!! Det går veldig fint, nå kan jeg tygge og svelge nesten uten problemer! Jeg har vært flink til å holde rent og skylle med Corsodyl. Utfordringen kommer på onsdag, da skal tannlegen trekke de to siste visdomstennene, og den nederste sitter skikkelig fast i kjevebenet.. *grøss* Han regnet med at det kom til å bli vanskeligere, men jeg prøver å ikke grue meg.. Gleder meg til å begynne med pinsett-fille-tampong-prosedyren igjen
Sniglå Skrevet 11. februar 2006 #30 Skrevet 11. februar 2006 Så bra! Tøft gjort å ta begge sider så tett tidsmessig da, men sikkert greit å bli ferdig med det, en gang for alle Skal krysse fingrene for deg på onsdag :smile:
Gjest tannfeen Skrevet 14. februar 2006 #31 Skrevet 14. februar 2006 Ler godt av alle utsagnene her om visdomstenner ol. Når tennene blir trukket,blir det ofte sydd,enten med en såkalt sutur som er holdbar,eller en som går i oppløsning selv etterhvert. Ofte,men ikke alltid,blir en såkalt veke el. tampong lagt oppi "krateret" for å drenere puss og holde det rent en uke eller så. Denne filla eller tampongen,detter ofte ut selv el. må fjernes. Det kan en gjøre hos tannlege etter ei uke,eller dra den ut selv,fortrinssvis med en ren pinsett el. da blør det gjerne noe,helt normalt,men stopper jo da. Suturer som ikke går i oppløsn.,må klippes over og dras ut av vevet. Det bør gjøres av tannl. m/ren pinsett og saks. Skyll minst en uke med Corsodyl, og spiss ikke kornete/frøete mat vis du kan. "Krateret" gror etterhvert. For god tilheling,ta gjerne eksta c-vitamin. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå