Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #1 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trakk to visdomstenner igår, og tannlegen sa at han la en slags fille i begge hullene etter at han hadde trukket tennene. Jeg skulle etterhvert ta ut disse fillene med pinsett. Men i "bedøvelsesrusen" fikk jeg ikke med meg når jeg skulle ta ut disse greiene, skal jeg ta dem ut idag eller vente et par dager? En annen ting er at jeg ikke kan se noen filler, må jeg liksom grave rundt ..?
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #2 Skrevet 4. februar 2006 Oj, det husker jeg ikke, jobbet med dette før, men... Sniglå kommer sikkert snart til unnsetning
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Filla er innsatt med et stoff som skal hindre infeksjon. Vanligvis fjerner man dem etter 2-3 dager. Jeg gjorde det hos tannlegen, men hvis han har sagt at du kan ta dem ut selv så er det nok helt greit å gjøre det. Du får nok tak med en pinsett selv om du ikke ser dem så godt nå.
Sniglå Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 Helst et døgn etter operasjonen skal denne fjernes, max to!!! Hvis den blir liggendes for lenge oppfatter kroppen den som et fremmedlegeme, og du kan få en infeksjon. Noe som er litt ironisk siden den filla i seg selv i utgangspunktet skal hindre infeksjon etter operasjonen. Ta de ut i dag eller i kveld du. Mange tannleger bruker ikke slike, nettopp fordi folk lar de ligge for lenge.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Tannlegen jeg spurte sa at den skulle fjernes etter max 3 dager, så det er nok ulike meninger om det. Du kan sikkert ta de ut ikveld eller i morgen tidlig da.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #6 Skrevet 4. februar 2006 Tusen takk for svar! Jeg tar dem ut ikveld, jeg. Men jeg kan virkelig ikke forstå at det er noen filler der, kan de ha falt ut, eller er de der et eller annet sted??
Trampe Skrevet 4. februar 2006 #7 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trakk ei av mine i forrige uke, og fikk ingen fille... Han sa ingenting om det heller.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 Tusen takk for svar! Jeg tar dem ut ikveld, jeg. Men jeg kan virkelig ikke forstå at det er noen filler der, kan de ha falt ut, eller er de der et eller annet sted?? ← Du ville nok merket om de falt ut, fillene jeg hadde i var ganske lange når han dro dem ut ihvertfall. De er der nok. Og griper du med pinsetten nedi hullet vil du nok få tak
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #9 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trakk ei av mine i forrige uke, og fikk ingen fille... Han sa ingenting om det heller. ← Kommer nok an på både tannlegens vaner og størrelsen på inngrepet.
Sniglå Skrevet 4. februar 2006 #10 Skrevet 4. februar 2006 Tror det er mer vanlig å legge sånne antibiotika-veker når tenner må opereres ut, når det må syes sting. Når det er en helt ordinært trekking tror jeg ikke det er så vanlig.
Sniglå Skrevet 4. februar 2006 #11 Skrevet 4. februar 2006 Sniglå kommer sikkert snart til unnsetning ← Fjompenisse!
Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #12 Skrevet 4. februar 2006 Ehh, jeg finner virkelig ikke noen fille... Jeg har holdt på i en halvtime med pinsett og lommelykt, og finner ikke noe, verken oppe eller nede Hvordan skal den se ut? Ligger den under tannkjøttet?? Kan den ha blitt med den bomullstingen jeg skulle bite hardt i etter trekkingen? :klø:
Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #13 Skrevet 4. februar 2006 ÆÆÆÆ, jeg fant den! Og nå blør helt sinnsykt her... Hva kan jeg putte på for at det ikke skal blø? Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #14 Skrevet 4. februar 2006 Regner med det har sluttet å blø nå, men det lureste er vel å bite på en kompress e.l., slik som man gjør hos tannlegen. Du må for øvrig ikke drikke alkohol med det første, ettersom det kan hindre blodet i å koagulere.
Trampe Skrevet 4. februar 2006 #15 Skrevet 4. februar 2006 Tror det er mer vanlig å legge sånne antibiotika-veker når tenner må opereres ut, når det må syes sting. Når det er en helt ordinært trekking tror jeg ikke det er så vanlig. ← Vel, jeg sydde, og fikk ikke beskjed om noen fille. Menmen, det var ikke meg denne skulle handle om Ble det bedre, lille solstråle? Har det slutta å blø nå?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #16 Skrevet 4. februar 2006 Det har ikke sluttet å blø, og jeg har ikke kompress For en situasjon... jeg får heller ikke tak i filla i overkjeven, den er jo så utrolig vanskelig å komme til Hvordan skal jeg klare det?? Ingen alkoholdrikking på meg, det er helt sikkert Men takk for tipset!!
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #17 Skrevet 4. februar 2006 Fjompenisse! ← Er du som er tannlegestudenten da, jeg er jo bare en skarve assistent som ikke har jobbet med dette på 5 år
Trampe Skrevet 4. februar 2006 #18 Skrevet 4. februar 2006 Bomull loer vel veldig... Du har ikke en tampong du kan bruke? Til å tygge på, altså? Den må da vel fungere. Og så blir det litt morsomt samtidig
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #19 Skrevet 4. februar 2006 Bomull loer vel veldig... Du har ikke en tampong du kan bruke? Til å tygge på, altså? Den må da vel fungere. Og så blir det litt morsomt samtidig ← For da får vi to ting på en gang Mens du gjør dette kan du ta en ansiktsmaske, så oppfyller du TRE ønsker på en gang
Gjest Lille Solstråle Skrevet 4. februar 2006 #20 Skrevet 4. februar 2006 Bomull loer vel veldig... Du har ikke en tampong du kan bruke? Til å tygge på, altså? Den må da vel fungere. Og så blir det litt morsomt samtidig ← GENIALT!! Takk for tipset, det funker som bare det.. Også ser det jo superkult ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå