Gå til innhold

Hva ville du hete da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du et spesielt navn du drømte om som liten? Hva synes du om navnet i dag? :fnise: Og hadde du noen navn du ville gitt til småsøsken, men foreldrene dine sa nei?

Anonymkode: 0ee64...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victoria ville jeg hete. Og jeg ville døpe lillesøster Elisabeth.

Anonymkode: 4701f...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merethe ville jeg hete.

Har ingen søsken, men hadde en drøm om en katt som skulle hett KåreKrutt.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville være gutt og hete Hermann.  😅  Heldigvis gikk det over!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snefrid ;) 

Anonymkode: 972ec...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks skrev (2 minutter siden):

Jeg ville være gutt og hete Hermann.  😅  Heldigvis gikk det over!

Jeg ville være gutt og hete Kristian. Det har egentlig aldri gått over, har bare undertrykt det 😔

Anonymkode: 7021a...e39

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville hete Lilly. Ønsket at lillesøster skulle hete Madeleine, og det heter hun også.

Anonymkode: 92c37...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hete Elise. Var meget skuffet over foreldrene mine som vurderte Elise, men i stedet gikk for et av nittitallets absolutte toppnavn - hadde til en hver tid minst tre andre i klassen min med samme navn som meg. Synes ikke navnet mitt var pent en gang, og synes for så vidt fortsatt ikke det 😅

Men føles jo rart å skulle bytte også. For alle kjenner meg jo som det jeg heter. Så da får det forbli slik. 

Anonymkode: e2a15...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hete Line. Men jeg ville også være en gutt. Begge deler gikk over. 

Anonymkode: 3bbd9...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hete Naomi. Hadde ikke passet inn i vår familie med bare trauste norske navn. 

Anonymkode: 270fb...b31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hete Mirabella. Har en datter, men hun fikk ikke det navnet.

Anonymkode: 6f140...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noen spesielle ønsker, bare noe annet enn hva jeg hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hete Benedikte konstanse..;) og nei, min datter heter absolutt ikke det🤭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske at jeg ville hete noe annet på ekte, men var i en lang periode helt obsessed med å hete Mia i lek. Var også innom Elvira en periode. Liker fremdeles Mia som navn, men Elvira er ikke noen høydare.

Anonymkode: 94314...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hete Suzanne, mest sannsynlig fordi den kuleste jenten på skolen het vdet... 😉

Anonymkode: 3a90c...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjerde klasse kom vi over på en ny skole, og den var større og hadde flere klasser på samme trinn. I en av paralellklassene gikk det en jente som hadde fått et navn satt sammen av Mona og Anita; Monita. Jeg holdt på å dåne for jeg synes det navnet var såååå utrolig kult og fint, og synes foreldrene mine var dumme som ikke hadde kommet opp med noe så kult navn til meg.

Jeg gikk og svermet for det navnet til omtrent åttende klasse eller noe. Da avtok begeistringen.

I dag er jeg jamen glad jeg ikke heter det! 😂 Noe litt sånn 70-80 talls harry over det navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville hete Andrine, jeg hørte det første gang da jeg så Andrine Flemmen på tv :D 

Anonymkode: 935ff...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv Inger Marie 🫠

Anonymkode: 45105...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan ikke huske at jeg ville hete noe annet på ekte, men var i en lang periode helt obsessed med å hete Mia i lek. Var også innom Elvira en periode. Liker fremdeles Mia som navn, men Elvira er ikke noen høydare.

Anonymkode: 94314...b33

Kan forresten hende at jeg ville hete Emilie, ved nærmere ettertanke. Kjente ingen som het det på bygda i Trøndelag, og bare elsket det navnet. Liker det fremdeles, men er helt vilt oppbrukt.

Anonymkode: 94314...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina og Elisabeth, som to av mine venninner. Helst begge deler, var så misunnelig på de som hadde dobbeltnavn. Hendte jeg diktet opp et mellomnavn når jeg skrev i minnebøkene 😅 Da jeg leste bøkene om Aurora ville jeg hete det, eller Johanna som hennes venninne. Men den gangen var det nesten like uaktuelt å hete Aurora som Sokrates. Synes alle navnene jeg likte fortsatt er fine i dag. 

Anonymkode: d46d5...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...