Gå til innhold

Lisens til xp


Gjest Grønn

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte bærbar med windows xp. Kan jeg ikke fritt installere xp på min stasjonære pc da? Jeg har hørt at det er kommet noe nytt, en 30 dagers frist som gjør at du må installere på nytt hver måned og at xp som fulgte med laptopen kun gjelder denne maskinen...

Hva skjer om jeg ikke reinstallerer etter 30 dager? Blir hele operativsystemet fjernet?

Det er komplisert om jeg må være tilgjengelig hver 30. dag foran pcen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke installere på nytt en gang i måneden, men det må registreres en i løpet av 30 dager. Om du installerer XP på en PC, så må du "melde fra" til Microsoft innen en måned.

Om du har EN lisens, så gjelder den for EN installasjon. Om du installerer på begge PC-ene, så må du aktivere/registrere begge hos Microsoft og det godtar de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har EN lisens, så gjelder den for EN installasjon. Om du installerer på begge PC-ene, så må du aktivere/registrere begge hos Microsoft og det godtar de ikke.

Det kommer helt an på lisensen, en OEM-lisens vil ikke kunne overføres fra noe annet enn sammen med hardware du kjøpte. Om man har bærbar hvor XP fulgte med, har du høyst sannsynlig en slik lisens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...