Gå til innhold

Djevelsk vondt i rumpa av romaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ror en del på romaskin, men jeg sliter slik med at rumpa blir vond og dovner bort. Jeg får skikkelig "tresmag i rauå" som vi så fint sier på min dialekt når rumpa dovner etter å ha sittet på en stol for lenge.

Jeg er veldig glad i roing for jeg føler det tar hele kroppen. Men jeg må ofte gi opp etter kort tid pga dette problemet. Har brøvd å sitte på håndkle eller genser, men det er like vondt og ubehagelig i lengden uansett. 

Er dette et vanlig fenomen på romaskin, eller er det bare min rumpe som ikke er bygd for dette?

Noen som har tips til at rumpa ikke dovner bort? 

Anonymkode: 97ac0...703

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ulike romaskiner kan ha ulike seter. På mitt treningssenter har de to forskjellige. Jeg får vondt i rompa av en av dem, men ikke av den andre. 

Anonymkode: ab0bd...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ror en del på romaskin, men jeg sliter slik med at rumpa blir vond og dovner bort. Jeg får skikkelig "tresmag i rauå" som vi så fint sier på min dialekt når rumpa dovner etter å ha sittet på en stol for lenge.

Jeg er veldig glad i roing for jeg føler det tar hele kroppen. Men jeg må ofte gi opp etter kort tid pga dette problemet. Har brøvd å sitte på håndkle eller genser, men det er like vondt og ubehagelig i lengden uansett. 

Er dette et vanlig fenomen på romaskin, eller er det bare min rumpe som ikke er bygd for dette?

Punkt 1 er i hvert fall sittestilling har jeg merket meg - sørg for at du sitter med rak rygg slik at du sitter på beinet, ikke med krum rygg slik at du sitter mer bak på rompa. Jeg ror i ett strekk i 30 minutter, og merker ingen dovning 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har feil sittestilling 

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det rumpeballene som er vonde? Eller meir rundt halebeinet?

Anonymkode: 5e792...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slitt med at smerter i korsrygg blir være og at beina dovner bort. Og har blitt anbefalt av lege og fysio å drive på i minst 20 min. Og fysio sier jeg sitter riktig. Så forundrer meg ikke ar du dovner bort

Anonymkode: c8a9a...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes vel en spesialtilpasset sittepute til Concept2, eller du kan bruke et lite "sitteunderlag" (ala treningsmatte, bare mindre). 

Eventuelt kan du gro litt større muskler i rumpa, det fikser problemet.

Anonymkode: c856f...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må passe på å sitte godt nok bak på setet; lurer jeg litt i ryggen og sklir for langt fram på setet får jeg vondt i rumpa/halebeinet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en Concept2 RowErg og har kjøpt en tilleggspute. Jeg slet med det samme som deg, men med den ekstra puta funker det fjell. 

Anonymkode: fa9d2...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker sykkelbukse. Det hjelper på sårheten i hvert fall. 

Anonymkode: b4c42...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hudavskrapning på halebenet, og har kjøpt en slik pute som passer til Concept 2 maskinen. Beste investeringen på lenge ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...