Saeria Skrevet 4. februar 2006 #21 Skrevet 4. februar 2006 (endret) Synes 300 kroner pluss litt snacks høres greit ut. Jeg hadde hvertfall blitt glad for det om jeg var 14-15 år og skulle passe på et sovende barn. Endret 4. februar 2006 av Saeria
Gjest baby-E Skrevet 4. februar 2006 #22 Skrevet 4. februar 2006 jeg ville gitt 300 kr, pluss at jeg ville handlet inn litt mat og snacks
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #23 Skrevet 4. februar 2006 Tror jeg må være en gniten mamma. Jeg betaler 200 kr gangen, og da har jeg chips og snacks + at jeg alltid finner frem noen videoer til hun kommer. Hun har i alle fall aldri klaget, og har hørt fra moren hennes at hun er glad for disse ekstrapengene. Når hun kommer hit, er barnet lagt, og det har hittil ikke skjedd at han har våknet.
Karro Skrevet 4. februar 2006 #24 Skrevet 4. februar 2006 Jeg hadde blitt kjempefornøyd for 200 jeg. Og med chips og brus og kanskje en leigefilm til. Skal jo ikke ruinere seg på barnevakt. Desverre er samfunnet kommet dit hen at viss vi ikke får penger for noe, så gidder vi ikke gjøre det.
Gjest Bodillen Skrevet 4. februar 2006 #25 Skrevet 4. februar 2006 Vi har betalt niesen vår på 16 år 500 for å passe to barn. Da må hun ordne kveldsmat og legge dem, og hun sitter fra ca 18.00-24.00. Hun synes selv det er veldig mye, men hun er ei superflink jente, og jeg vet 100% sikkert at barna har det helt topp og er helt trygge når hun passer dem. Barnevakt for ett barn er kanskje verd 300, synes jeg.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 4. februar 2006 #26 Skrevet 4. februar 2006 Datteren min på 14 får 50 kr i timen pluss taxi hjem og så klart mat, snacks, brus mm. Hun er veldig fornøyd.
Cilla Skrevet 5. februar 2006 #27 Skrevet 5. februar 2006 Ja her var det ulike oppfatninger. Hun bor i nabohuset så taxi-penger trenger hun ikke Hadde tenkt rundt 200 jeg om hun sitter fra 19.30-23. Lite? ← 200 kr for 3,5 time er da vel grei betaling, pluss litt snop og brus.
14062003 Skrevet 5. februar 2006 #28 Skrevet 5. februar 2006 200 + chips og brus ← Husk at ikke alle femtenåringer vil ha chips og brus og godteri... Vi gikk på den bommerten med vår barnevakt. 1) Hun kom såpass tidlig at vi burde ha tenkt på middag (det fixa seg, mora hennes kjøpte kebab, som vi betalte for senere). 2) Jenta er fornuftig i matveien og ville heller ha ei gulrot enn godteri, og heller vann enn brus. Vann hadde vi jo, men ikke gulrot eller noe annet sunt å knaske på. Jeg hadde barnepass på dagen noen ganger, og passet da på å ha godt med brød, melk og pålegg i hus. Så forsynte de seg med lunsj mens jeg var ute (ikke på kos, men fysioterapibehandling). Når jeg kom hjem lå pålegget strødd, brødet og melka ute osv. Bruker ikke henne igjen, hver gang kom kjæresten hennes og spiste seg god og mett også. Og hun fikk særdeles godt betalt for en time, for jeg var dødsavhengig av den barnepassen! Heretter satser jeg på en god blanding til barnevakten...
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #29 Skrevet 6. februar 2006 En femtenåring bør så absolutt ikke forvente seg fem hundre kroner for å sitte en kveld og se på tv med et sovende barn i huset. Hvis barnet sover hele tiden og det er snakk om noen timer, syns jeg 200 pluss en vidoe og noe knask er passe. Om barnet må legges, avhengig av om det er et lite barn (baby med mye jobb) eller et litt større barn, fex en trassig treåring man må løpe etter eller en stille og rolig liten tass som bare krabber til køys når h*n får beskjed om det, alt avhenger om det er mye merarbeid, men jeg syns max 300 uansett for femtenåringer. Hva i all verden for slags forventninger skal vi gi femtenåringene i forhold til arbeid kontra lønn i den virkelige verden?
Emblasol Skrevet 6. februar 2006 #30 Skrevet 6. februar 2006 Jeg betaler 200kr for barnevakt + en pizza og brus. Har aldri fått klager og vi har hatt samme barnevakten lenge.
Gjest Emilia Skrevet 6. februar 2006 #31 Skrevet 6. februar 2006 Jeg sitter barnevakt av og til for nieser og nevøer. Den ene søstra mi har tre energibomber av noen barn, hun ene er hyper. Samtidig som de syntes det er veldig gøy med tante, så blir vel ekstra viltre da. Jeg hjelper da barna å stelle seg for kvelden, forteller historier eller leser for de, og klarer å få lagt de etterhvert. Mi søster betaler 200- 300 for ca. fem timer. Ikke så mye, jeg er jo 21 år, men jeg hadde gjerne gjordt det gratis også, men de vil gi meg litt siden de er kresne på barnevakt, eller veldig overbeskyttende. Og bare bruker meg og mamma. Når jeg sitter for andre har jeg fått alt fra 200- 600. Jeg ville gitt en 250-300 hvis jeg var deg. Da vil hun få lyst til å sitte barnevakt igjen, og det er jo greit å ha en fast person som barnet ditt blir trygg på. Jeg syntes faktisk 200 er litt lite, selv om det ikke er mange timer, og barnet sover. Men det er viktig å tenke på at hun vil ha lyst til å komme igjen, og hun tar jo en del av sin fritid, spesielt i helgene. Da er det ofte andre ting som frister mer, fester ect. Hvis hun vet hun får litt, vil lysten til å velge å sitte barnevakt fremfor venner av og til bli større. 1
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 7. februar 2006 #32 Skrevet 7. februar 2006 Hva i all verden for slags forventninger skal vi gi femtenåringene i forhold til arbeid kontra lønn i den virkelige verden? Enig med Evelina her. Mange voksne jobber for rundt 110+ i timen, synes ikke at barn skal tjene mer enn oss... Når de da skal ha en jobb i det voksne liv så kommer de til å få sjokk, når de oppdager hvor mange timer de må jobbe for å tjene penger til livets opphold, og i tillegg betale skatt av dette også.. Anneliane -ikke innlogget-
Floja Felíz Skrevet 7. februar 2006 #33 Skrevet 7. februar 2006 200 + chips og brus ← Enig! Vår barnevakt på 14 får aldri under 100kr., og på kun 3-4 timer når barnet sover synes jeg 200 pluss litt snacks er greit. På kveldstid i helgene får hun litt mer, men jeg tror aldri vi har gitt henne så mye som 500kr med mindre hun har stilt opp en hel dag. Hun er forresten alltid fornøyd og synes vi betaler godt.
Gjest Tarasofie Skrevet 9. oktober 2010 #35 Skrevet 9. oktober 2010 Vi som sitter barnevakt har et meget stort ansvar og fordet som at ongen sover krever jeg endel penger. For ansvar, jeg kunne gjort andre ting... Når jeg regner ut hvor mye jeg skal ha for å sitte tar jeg 50 kroner i timen så da regner jeg d ut... Også se jeg om det høres bra ut..
Piper Skrevet 9. oktober 2010 #36 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg synes det er veldig snaut, men ser på de andre her at 200-300 er helt vanlig. Foreldrene mine har alltid gitt mellom 500 og 1000 de... De trenger ikke barnevakt ofte da, men betaler heller litt ekstra så de er "sikre" på å få hjelp en annen gang og Ikke rart de ikke hadde barnevakt så ofte, for hvem ahr økonomi til å betale 500-1000 kr i barnevakt for noen få timer. Jeg hadde ikke kunne gått ut i det hele tatt, om ejg måtte betale slike summer. Men heldigvis hadde jeg enf ast barnevakt, selv om jeg ikke betalte de store summene. 200-300 kr, og kanskje kjøpe inn litt smågodt, en chipspose og en brus.
Fanta Exotic Skrevet 9. oktober 2010 #37 Skrevet 9. oktober 2010 På jobben min jobber det folk under 18 år, og de tjener 70 kr i timen (hvis ikke jeg tar feil, er ihvertfall rundt der en plass). Burde vel være noe lignende for denne 15-åringen? Så 250 er vel en grei betaling? Å passe barn er jo en koselig og ikke-stressende jobb også, pluss at hun ikke betaler skatt, hehe
Montefalco Skrevet 9. oktober 2010 #38 Skrevet 9. oktober 2010 Spør foreldrene hva de synes er greit. Jeg synes for øvrig kr 300,- høres helt greit ut.
mp84 Skrevet 9. oktober 2010 #39 Skrevet 9. oktober 2010 da jeg var i tenårene fikk jeg litt etter forholdene (dag/kveld/natt).. men var ikke så mye jeg fikk betalt.. men syns vel 50kr timen er greit..?
Gjest Audi88 Skrevet 25. juli 2011 #40 Skrevet 25. juli 2011 Jeg er ei jente på 23 år, som har sitte barnevakt helt siden jeg gikk i 7.klasse. Da begynte jeg å passe ei jente på 5mnd (følte foreldrene viste meg stor tillit, for når jeg tenker på det nå syntes jeg 5mnd er veldig lite). Men en av foreldrene var alltid hjemme og jeg trillet ikke så langt da! hadde hun en time, to dager i uka fram til ho var ca et år! Jeg fikk da 60kr i uka, og syntes dette var helt ok! Jeg er enda barnevakt for ho og hennes to brødre, og får nå 100kr timen. En gang har jeg vært misfornøyd med betalinga, og det ble siste gang jeg passet der. For mora mente jeg ikke kunne forvente noe mer! Jeg var da 13 år (8klasse). Skulle passe 3 gutter ( 11mnd, 8år og 11år). Han minste var kjempe skeptisk, og var mest ho broren sin på 11. Greit at du to eldste ikke var noe problem, men de krever jo sitt! Han minste grein så masse at han spydde, men følte selv jeg taklet det bra. Fikk badet han, maten og lagt han! Koste meg så med de to eldste til de også la seg! Fikk pizza å spise sammen med ungene! Og så hadde hun satt fram en chips pose og ei brus til meg til senere på kvelden! Jeg kom til dem i 7 tiden på kvelden, og foreldrene kom ikke hjem før kl.3 på natta. Jeg syntes jo selv det var kjempe sent, og hadde ikke helt turt å forsyne meg med annen mat heller, så var jo kjempe sulten også! Faren var halv full og mora viste nesten ikke hvor hun var. Jeg hadde ikke lyst å gå fra ungene, men var liksom så liten at jeg ikke klarte å si at jeg blir (noe jeg absolutt hadde gjort om det hadde skjedd nå!). Jeg fikk da 250 kr (det tilsvarer ca 30kr i timen) og dette var for tre unger!! Jeg tok det opp med ho neste gang ho spurte, men ho sa jeg ikke kunne forvente noe mer betalt. Og jeg ble heller aldri spurt igjen for å si det sånn... Men jeg har passet mange unger etter det da! Så kan vel si jeg egentlig følte meg litt brukt der og da!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå