Gå til innhold

barnevakt, betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabojenta på 15 skal passe jenta vår på ett år ikveld. Jenta sover (i utgangspunktet) hele tida mens hun er her. Hva ville dere betalt for 3-4 timer? og hvor lenge utover kvelden er det vanlig at 15-åringer sitter barnevakt tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for superraskt svar. Synes 500 er for mye jeg. Andre som mener noe?

Skrevet

500 kr er jo nærmere det 15 åringer tjener i måneden, er det ikke???

Synes 200 høres mer enn bra nok ut!

Skrevet (endret)

300 kr høres greit ut

Jeg skal sitte barnevakt i kveld, i 4 og en halv time og jeg får 400 kr.

Endret av liv
Skrevet

Jeg synes også 300 kr , høres ut som en grei betaling.

Skrevet

Da jeg pleide å sitte barnevakt fikk jeg 100 kr i startpris på hverdag, i helgene fikk jeg 150 kr i startpris.. Og så fikk jeg 25 kr per time utover dette.. Så vanlig pris var ofte 250 - 300 kr, lettjente penger for min del, siden jeg brukte mye av tiden på å lese lekser o.l, og da fikk jeg gode karakterer i tillegg :sjarmor:

Skrevet

2-300 kroner synes jeg er passe. Bor hun langt unna skal hun kanskje ha taxi hjem.

Ang hvor lenge hun kan sitte ville jeg trodd en 15 åring kan sitte til 1-2 tiden.

Jeg begynte å gå på fest i den alderen og mener å husker jeg måtte hjem i 1-2 tiden. Og nå er hun da hjemme hos noen og sitter barnevakt.

Skrevet

Ja her var det ulike oppfatninger. Hun bor i nabohuset så taxi-penger trenger hun ikke ;) Hadde tenkt rundt 200 jeg om hun sitter fra 19.30-23. Lite?

Skrevet
Ja her var det ulike oppfatninger. Hun bor i nabohuset så taxi-penger trenger hun ikke ;) Hadde tenkt rundt 200 jeg om hun sitter fra 19.30-23. Lite?

Jeg synes det er veldig snaut, men ser på de andre her at 200-300 er helt vanlig. Foreldrene mine har alltid gitt mellom 500 og 1000 de... De trenger ikke barnevakt ofte da, men betaler heller litt ekstra så de er "sikre" på å få hjelp en annen gang og

Skrevet (endret)

200-300 kr høres passe ut.

Endret av Marillia
Skrevet

2 - 400,- er akseptert.

500.- er alt for mye!! :overrasket:

Skrevet

Ville betalt 300 og kjøpt inn litt potetgull/brus ;)

• Liker 1
Skrevet
Jeg synes det er veldig snaut, men ser på de andre her at 200-300 er helt vanlig. Foreldrene mine har alltid gitt mellom 500 og 1000 de... De trenger ikke barnevakt ofte da, men betaler heller litt ekstra så de er "sikre" på å få hjelp en annen gang og

500-1000? :overrasket:

Hehe, ja, jeg ser det er stor forskjell mellom de forskjellige her..

Da jeg var 15-16 år (er 18 nå) og satt barnevakt var det ikke uvanlig at jeg dro dit 8-9 tiden og ble sittende til klokka var 4-5 på natta, men jeg tror 400 er det meste jeg noen ganger har fått...

Skrevet
Ville betalt 300 og kjøpt inn litt potetgull/brus ;)

Enig, det hørtes ut som den beste løsningen her.

Skrevet

Fint for de som er barnevakt for dine foreldre, men det er nok i overkant av markedspris, for å si det mildt. Hvis de har så mye penger at de ikke vet hvor de skal gjøre av dem, er det klart det er smart å betale barnevakten kr. 1000,- for noen timer, da burde vel kanskje foreldrene dine ha betalt minst 2000,- synes jeg, hvis de er ute etter å betale bra.

Skrevet
Fint for de som er barnevakt for dine foreldre, men det er nok i overkant av markedspris, for å si det mildt. Hvis de har så mye penger at de ikke vet hvor de skal gjøre av dem, er det klart det er smart å betale barnevakten kr. 1000,- for noen timer, da burde vel kanskje foreldrene dine ha betalt minst 2000,- synes jeg, hvis de er ute etter å betale bra.

Nei, de har ikke så mye penger at de ikke vet hvor de skal gjøre av de, men det tilhører sjeldenhetene at de har barnevakt, det har kun vært dersom jeg ikke kan, og da har de enten brukt nabojenter/gutter (altså barna til venner) eller mine venner. Tror det er ganske vanlig der hvor jeg kommer fra, når jeg har passet barna til mine foreldres venner har jeg alltid fått godt betalt også.

Men det var mer før da, når jeg var yngre. Trenger jo penger nå også, men får meg ikke til å ta betalt for å passe venninners barn, ei heller kusiner osv. Har passet den nest yngste kusinen min endel (stor familie, vi søskenbarna spenner fra 31 til 6 mnd i alder og vi er vel i overkant av 20 stykker) og da tar jeg ikke betalt for det. Men tanten min skal klippe meg og ta meg med ut på en lunsj istedet, det er hyggeligere.

Men for en femtenåring er nok penger til kontantkort osv mye viktigere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...