Gå til innhold

Er boligmarkedet friskmeldt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det virker på meg som om det er mer fart i boligmarkedet nå og at folk har roet seg litt med rentefrykt.

Stemmer det hos dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vet om et stort hus her på Jessheim med stort lekkert uteområde som har stått til salgs siden mai. Ikke egentlig overpriset heller, men hadde det blitt satt til salgs for to år siden, hadde det lett blitt budrunde på det. Så helt tilbake som «før» vil jeg ikke påstå det er her enda, ihvertfall 

Anonymkode: 37200...216

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (22 timer siden):

Det virker på meg som om det er mer fart i boligmarkedet nå og at folk har roet seg litt med rentefrykt.

Stemmer det hos dere?

Definitivt. Boligmarkedet er tilbake for fullt. I hvert fall her i Oslo.

Anonymkode: b6c45...51d

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss et hus 800 tusen under takst, så tviler veldig på at markedet er helt tilbake ennå. En relativt stor by i Østfold

AnonymBruker
Skrevet

Ikke på Sunnmøre i hvertfall, fortsatt mye bud under takst.

Anonymkode: 755f6...d45

AnonymBruker
Skrevet

Svingningene har ikke vært større enn at boligmarkedet etter min mening aldri har vært sykmeldt. Når kjøpekraften og rentene blir høyere er det naturlig at prisene går noe ned. Det er ikke et sykdomstegn, men heller et tegn på at markedet fungerer.

Alt dette hysteriet er medieskap og har ingen relevans for folk flest. De eneste som i praksis merker noe som helst konsekvenser av dette er de som enten skal inn i eller ut av boligmarkedet.

Anonymkode: 69e1b...c44

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange skriver takst her, men takst brukes i veldig liten grad i omsetning av boliger i dag. Prisantydning er IKKE det samme som takst, men ofte i stor grad en "educated guess" fra megler sin side. Selv ikke en takst satt av en takstmann er noen eksakt vitenskap.

Anonymkode: 69e1b...c44

• Liker 2
Skrevet

Takst brukes ofte som synonym på prisantydning. Den er selvfølgelig bare veilendende, men er vanligvis en relativt god indikasjon på hvor mye boligen er verdt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor i Trøndelag (ikke Trondheim) går det visst gjennomsnittlig 50k under prisantydning, dvs i praksis nesten på prisantydning. I tillegg har nybygg omtrent stoppet opp, spesielt leiligheter. Alle de store nye prosjektene har blitt stanset. Det betyr jo høyere priser framover, for byen er i vekst, og folk må bo et sted. 

Anonymkode: e81b9...92f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte nettopp i Moss, det var fin fart der.

Anonymkode: 711ee...b4e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 13.10):

Jeg solgte nettopp i Moss, det var fin fart der.

Anonymkode: 711ee...b4e

Solgte du hus eller leilighet? Lurer på om der er jo lettere å selge jo mindre bolig det er snakk om

AnonymBruker
Skrevet

Boligmarkedet har tatt egenmelding.

Anonymkode: dd4d4...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Boligmarkedet har tatt egenmelding.

Anonymkode: dd4d4...0fe

Det tok egenmelding etter en fylletur på byen, men er tilbake for fullt nå. Det var aldri egentlig spesielt sykt.

AnonymBruker
Skrevet

Mtp. de kjempelave fødselstallene er det tvert om langt mer som skal til for å bli kvitt feberen i boligmarkedet. Vi snakker fortsatt 39,5.

Anonymkode: d6e39...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Boligen min har gått opp i verdi med 3-400 000 på litt over to år. :POpp 100 000 bare over nyttår.. Helt sprøtt å tenke at jeg nesten har dobla ek på denne tiden. Bor utenfor oslo.

Om boligmarkedet er friskt vet jeg ikke. 

Anonymkode: 68020...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mtp. de kjempelave fødselstallene er det tvert om langt mer som skal til for å bli kvitt feberen i boligmarkedet. Vi snakker fortsatt 39,5.

Anonymkode: d6e39...c3d

Mtp. flyktningsstrømmene som kommer så er feberen i boligmarkedet ikke-eksisterende. Og i storbyene har boligmarkedet startet å løpe maraton igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...