Gå til innhold

Bali i Januar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi vurderer bryllupsreise til Bali i Januar, men det er regntid der da. Er det noen som har vært i Bali i Januar som kan fortelle litt om det er verdt å reise dit eller ikke i Januar? Fordeler/ulemper…

På forhånd takk:)

Anonymkode: 4f22f...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen spes grunn til Bali, ut over at det "høres" eksotisk ut og at f.eks. Thailand er litt for mainstream siden "alle" har vært der? Vakkert er det på Bali, men først og fremst er det australiernes "Granka"...

I januar har du en måneds tid igjen av regntiden, og det kan komme MYE regn, spes etter lunsj. Det er også delvis ulikt vær på nord- og sørkysten, og oppe i Ubud. Det er gjerne ikke slik at det kommer en kraftig skur rundt solnedgang – det regner mye over lang tid.

Fordel med å reise til Bali i januar? Rimelig å bo, siden det er lavsesong og turistene styrer unna.

Kortversjon: jeg vil ikke anbefale dere å reise på bryllupsreise til Bali i januar. Det kan egentlig bli en nedtur.

Vurdert Thailand? Desember/januar er de beste månedene, og det en flere steder som egner seg bra til en slik tur, både på øst- og særlig vestkysten. Det eksisterer virkelig noen perler. Du har hele spekteret med strandsteder og innkvartering fra det vanlige og opp til luksuriøse skjermede resorter med "privat" strand.

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro dit i desember/januar for 10 år siden. Mye regn. Tror vi kun hadde en dag på stranden. Det er opphold innimellom, men vanskelig å planlegge, da regnet kommer raskt.

Anonymkode: 740cf...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bali er skittent og ikke autentisk. Granca som en over skrev. Reis heller til Thailand eller et annet sted. Bare ikke Bali.

Anonymkode: c50e4...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Bali til helga i noen dager fordi jeg er i rundreise i Sørøst-Asia. Anbefaler heller Vietnam eller Thailand. Hatt en uke i Vietnam nå, er helt nydelig og mye billigere enn Thailand. I januar er det nok best å være i sør.

Anonymkode: c9eb4...35a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på Bali, i Ubud. Det er helt nydelig og absolutt verdt det! Joda, er noen turister, men alle vil bare slappe av. Det er billig, masse god og sunn mat, billig spa, folk snakker engelsk. Trafikken er verre enn mye av Europa, men myyye enklere enn Vietnam. Jeg bor på flott hotell midt i Ubud til 250 kroner natta for tomannsrom, middag koster rundt 40 kroner.

Jeg hadde hørt at det var helt fryktelig på flyplassen med passkontroll og sånn, men jeg ordna visum på forhånd, og det var null stress. Bestilte taxi på forhånd som kom og henta meg. Litt kø til Ubud, men ikke helt krise, tok kanskje 90 min å kjøre.

Har hørt at regnet i januar ikke er sååå ille, er mer store skurer, så går det over, det er ikke konstant regn. Var en regnskur her i går kveld med litt torden, men det var egentlig bare litt gøy.

Anbefaler virkelig Ubud om dere ikke vil henge med australske festfolk og heller vil ha en skikkelig chill ferie. Man har alt her unntatt akkurat strand. Det er også mye billigere her enn nede ved stranda.

Anonymkode: c9eb4...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har hørt at regnet i januar ikke er sååå ille, er mer store skurer, så går det over, det er ikke konstant regn. Var en regnskur her i går kveld med litt torden, men det var egentlig bare litt gøy.

Anonymkode: c9eb4...35a

Kos deg maks på Bali! Men jeg står ved rådet om ikke å dra dit i januar, og i alle fall ikke på bryllupsreise ( men gjerne ved en annen tid på året).

 

Anonymkode: 55c91...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Kos deg maks på Bali! Men jeg står ved rådet om ikke å dra dit i januar, og i alle fall ikke på bryllupsreise ( men gjerne ved en annen tid på året).

 

Anonymkode: 55c91...be1

Ja, om man har bryllupsreise og ikke har noe imot å bruke mer penger, men vil at alle dagene har nydelig vær, er nok ikke januar lurt. Januar på Bali passer bedre for backpackere som ikke har noe imot noen regnskurer for å få enda billigere tur.

Koser meg masse på Bali, helt nydelig her :D

Anonymkode: c9eb4...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...