Gå til innhold

Hus eller leilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk innvilget lån i år 🥳 og håper at drømmen om å eie eget og betale ned til meg selv endelig blir en virkelighet 🤗

Da jeg fikk lån via husbanken, og de skal godkjenne bolig før visning/bud runde, er det jo begrensninger på både str, pris og lokasjon. Jeg har nå fått godkjent 2 salgsobjekter jeg har sendt til dem og skal på visning til helga. 

Det ene er ett 5 roms (4 soverom) 3 etasjers rekkehus fordelt på 3 etasjer. 2 bad, stor stue og kjøkken separert. Fra 1985. Fordelen her er str, ulempen er alderen. Det andre er en leilighet med 3 soverom, stue og kjøkken i åpen løsning fra 2015. Noe jeg egentlig ikke er fan av. Alt på ett plan. Fordelen her er alderen, ulempen er str. 

Jeg har 3 tenåringer, og tanken er at de skal få egne rom. I huset kan vi alle få eget rom, i leiligheten må jeg sove i stua. 

Nå er det jo ikke sikkert noen av disse blir aktuelle/at jeg vinner budrunden. Men hvis du var meg, på boligjakt med 3 ungdommer annenhver uke, alene med økonomi og alt som hører med. Hva hadde du gått for? Det store huset eller den noe mindre leiligheten hvor barna får egne rom

Anonymkode: 9627b...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er tenåringene? 
Hadde jeg vært alenemamma, hadde jeg nok gått for leilighet - både pga nyere alder, mindre vedlikehold, mindre hagestell etc og uforutsette utgifter. Siden du har tenåringer, antar jeg at minst en av de etterhvert skal ut av hjemmet etterhvert, og soveromsproblemet da løser seg.

Men følg magefølelsen - lat som om at du har tatt en av valgene, og kjenn på følelsen - blir du glad eller skuffet? 

Anonymkode: 85c02...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rekkehusleiligheten en endeleilighet eller i mellom to leiligheter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...