AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #21 Del Skrevet 15. mars 2024 Tiuren skrev (På 13.3.2024 den 15.33): Som andre sier, moro å kjøre 125 men du vil bli lei. Kjør opp på minimum mellomtung sykkel, du kommer til å angre om du bare tar på lett. Har du erfaring med å kjøre tohjuling? Om du er lav så prøv å finne en kjøreskole som har en MC som passer (jeg er litt forbauset over at ikke flere kjøreskoler har MC som passer til de på 160tallet, masse jenter som tar lappen nå). Deg om det. Har hatt 125 i 20 år og er langt fra lei. Ufattelig mye moro for lite penger. Yamaha WR125R her. Anonymkode: f3382...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #22 Del Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg om det. Har hatt 125 i 20 år og er langt fra lei. Ufattelig mye moro for lite penger. Yamaha WR125R her. Anonymkode: f3382...c3d Men for mange er det med motorsyklister som akvarister eller båtfolk, de får litersyken og fotsyken. Mange med mc får kubikksyken 😃 Selv syntes jeg det var deilig da jeg bygde om min 883 Sportster til 1200, ble mye mindre giring og mindre bensin gikk det faktisk også ved litt frisk kjøring. Anonymkode: 4d89b...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #23 Del Skrevet 15. mars 2024 Jeg begynte min karriere for 30 år siden på 100 ccm , deretter 70 talls 750. Var en tur innom 1000 fra 80 tallet og 1200 kubikk på 90 tallet . Så begynte ungene på 2016 125ccm. Og kjørte de litt. Har kjørt stor skuter på 400ccm en periode. Har landet på 6-700 kubikk og rundt 80 hk og 150 kg. Fra 2022. De klarer det meste av daglig kjøring og litt lengre turer. Men hadde kjøpt større om Kroatia var målet. Setter større og større pris på lette og kjappe sykler etterhvert. Kan brukes til alt. Hadde en Ktm Duke 690 noen år. Moro men slitsomt. Duke 390 var veldig god men manglet litt ved forbikjøring på motorveien. Derfor kjører jeg 700 Twin nå. 🙂 Mc er litt som sko. Finner få som passer overalt. Må bli et kompromiss. Anonymkode: 648ea...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 23. mars 2024 Forfatter #24 Del Skrevet 23. mars 2024 Men da blir vel opplæring og oppkjøring vanskeligere om jeg tar klasse A? Tyngre og mer robust sykkel å håndtere, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #25 Del Skrevet 23. mars 2024 An0nymm skrev (2 minutter siden): Men da blir vel opplæring og oppkjøring vanskeligere om jeg tar klasse A? Tyngre og mer robust sykkel å håndtere, eller? Nei, ikke nødvendigvis. A1 er ofte «strupte» A-sykler. Om en sykkel er 350 eller 1500 kubikk sier ikke så mye om høyde og vekt! Anonymkode: 4d89b...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #26 Del Skrevet 2. april 2024 An0nymm skrev (På 23.3.2024 den 16.27): Men da blir vel opplæring og oppkjøring vanskeligere om jeg tar klasse A? Tyngre og mer robust sykkel å håndtere, eller? Merker egentlig lite forskjell på MC før man passerer 100km/t. Da luftmotstand begynner å jobbe imot kommer forskjellene. Har kjørt KTM 690 som mellomklasse på 48 hk og tung på 75 hk. Min erfaring at først fra 110 + merker man det. 75 hk utgaven fortsetter akselerasjon opp til 150 rimelig greit. KTM 390 på 44hk var raskt opp til 90 km/t. Over 100km/t tar det veldig lang tid. Liten motor og mindre moment. Når tilslutt 160, men det tar lang tid. Forbikjøring i 90 trenger lengre strekninger osv. Anonymkode: 648ea...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #27 Del Skrevet 4. april 2024 On 3/23/2024 at 4:27 PM, An0nymm said: Men da blir vel opplæring og oppkjøring vanskeligere om jeg tar klasse A? Tyngre og mer robust sykkel å håndtere, eller? Opplæring og oppkjøring er omtrent det samme. Og det er ikke vanskeligere å kjøre med en større sykkel. Det blir du vant til etter 10 min på sadelen. Jeg kan nesten love deg at det er enklere på en større sykkel. Anonymkode: fdd0f...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 5. april 2024 #28 Del Skrevet 5. april 2024 Er jo mye enklere å håndtere en sykkel på 125-400cc En 600+. Det er iaf min mening. Er man vandt med å kjøre moped,så er jo 125cc akkurat det samme. Man får jo mopeder som er identiske med 125cc versjonen,bare annen motor. Alle klarer å kjøre en moped for å si det sån. Ikke alle vil være komfortabel med en større sykkel i A klassen,uten en masse med trening. Er ganske annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #29 Del Skrevet 6. april 2024 9 hours ago, Fant80 said: Er jo mye enklere å håndtere en sykkel på 125-400cc En 600+. Det er iaf min mening. Er man vandt med å kjøre moped,så er jo 125cc akkurat det samme. Man får jo mopeder som er identiske med 125cc versjonen,bare annen motor. Alle klarer å kjøre en moped for å si det sån. Ikke alle vil være komfortabel med en større sykkel i A klassen,uten en masse med trening. Er ganske annerledes. 125cc er ikke nødvendigvis det samme som moped. Du får sikker samme sykkel i både 50 og 125cc, men hvis du er vant til å kjøre en 50cc scooter og går over til en 125cc Honda CBR så er det ganske annerledes. Anonymkode: fdd0f...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 6. april 2024 #30 Del Skrevet 6. april 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: 125cc er ikke nødvendigvis det samme som moped. Du får sikker samme sykkel i både 50 og 125cc, men hvis du er vant til å kjøre en 50cc scooter og går over til en 125cc Honda CBR så er det ganske annerledes. Anonymkode: fdd0f...ff3 Blir vel ikke den mest rettferdige sammenligningen,eller ? Når det er sagt,så er jo CBR også en sykkel som riktignok er fornyet nå,men som også kom i 50cc versjon og 125cc. De er og,og har alltid vært noe av de mest lettkjørte syklene på markedet. Mange læreskoler bruker CBR. For en som ikke ønsker å sammenligne seg selv med en som kjører 50cc. Typisk nok gjerne en 16 åring,som nettopp har brukt sparepenger til lettlapp og sykkel,så kan jeg jo forstå at man ikke engang vil assosieres med 50cc. Men likhetene er likefullt langt mer til stede der,en å ta steget fra 300cc til 600cc f.eks. Men det er jo bare min mening da. Jeg kjører som nevnt i en annen post ikke motorsykkel her i Norge,selv om jeg tok lappen på A. Kjører bare 125cc scooter på ferier. Hadde en SMC 690 et års tid.. Nydelig sykkel,men alt for upraktisk for meg. Noe større har jeg ikke hatt noe interesse av. Handler om individuell glede. Må man ha mest mulig cc og HK,så er det vel opp til den det gjelder. Jeg klarer meg i hvertfall ganske bra med de lavere CC klassene. Setter mer pris på lettkjørlighet,manøvrering og vekt. Som jeg mener er noe man velger litt bort ved å gå for størst mulig. Men da jeg var 16 og kjørte trimmet moped,var det mest mulig hk og høyest mulig fart alt jeg drømte om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #31 Del Skrevet 6. april 2024 An0nymm skrev (På 23.3.2024 den 16.27): Men da blir vel opplæring og oppkjøring vanskeligere om jeg tar klasse A? Tyngre og mer robust sykkel å håndtere, eller? Mange (meg inkludert) syntes det er lettere å kjøre en større sykkel. Bedre balanse, mer retningsstabil og mer krefter når du trenger det. Anonymkode: d3b12...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå