AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Skrevet 12. mars 2024 Jeg begynner å bli ganske irritert på en far på fotballaget til min sønn. De spiller en del bortekamper som er 1- 2 timer unna. På gruppa på spond legger de som skal kjøre inn en kommentar om at de kjører og at de har plass til 1,2 eller 3 gutter. Men denne faren svarer aldri og så kommer han kjørende til kamp med kun sønnen. Og så har vi andre full bil hver gang. Men hvis han ikke kan kjøre, så skrivet han at sønnen trenger å sitte på til noen. Kjenner at jeg blir irritert, men må bare smile når jeg ser han 😁 Når gutten er hos mor så er det ikke sånn. Både hun og stefar tar med seg flere gutter i bilen. Anonymkode: 484d2...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Skrevet 12. mars 2024 Kanskje han har grunner du ikke vet om? Jeg har Asperger og blir fort overstimulert. Skal jeg konsentrere meg og kjøre bil er det veldig greit å ikke ha bilen full av gira barn. Du hadde garantert reagert på at jeg ikke tok med noen i SUVen min også. Jeg på min side synes jeg har en svært god grunn som du ikke har noe med Anonymkode: 48ed7...3c4 12 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #3 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje han har grunner du ikke vet om? Jeg har Asperger og blir fort overstimulert. Skal jeg konsentrere meg og kjøre bil er det veldig greit å ikke ha bilen full av gira barn. Du hadde garantert reagert på at jeg ikke tok med noen i SUVen min også. Jeg på min side synes jeg har en svært god grunn som du ikke har noe med Anonymkode: 48ed7...3c4 Skjønner den. Men ikke forvent at andre tar med ditt barn heller da. Jeg har fibromyalgi og er ofte veldig sliten. Men jeg kjører med flere barn. Disse guttene er veldig rolig og sitter stille når vi kjører. Anonymkode: 484d2...cfe 4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje han har grunner du ikke vet om? Jeg har Asperger og blir fort overstimulert. Skal jeg konsentrere meg og kjøre bil er det veldig greit å ikke ha bilen full av gira barn. Du hadde garantert reagert på at jeg ikke tok med noen i SUVen min også. Jeg på min side synes jeg har en svært god grunn som du ikke har noe med Anonymkode: 48ed7...3c4 Jeg spyr av «gode grunner». Hvis du forventer at ditt barn skal sitte på med andre så må du faktisk kjøre andres barn innimellom også. Samme hva du måtte føle 🙄 Anonymkode: 42254...d49 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #5 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spyr av «gode grunner». Hvis du forventer at ditt barn skal sitte på med andre så må du faktisk kjøre andres barn innimellom også. Samme hva du måtte føle 🙄 Anonymkode: 42254...d49 Er det sånn at det som er rettferdig er at alt bestandig er helt likt? Kanskje det er grunner du ikke vet til at han gjør slik. Og uansett skal da dette barnet eventuelt «straffes» med å ikke få sitte på andre da? siden hans far ikke tar med andre barn i bilen, når han har to andre (mor og stefar) som tar med andre i bilen Anonymkode: d2242...8ae 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #6 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner den. Men ikke forvent at andre tar med ditt barn heller da. Jeg har fibromyalgi og er ofte veldig sliten. Men jeg kjører med flere barn. Disse guttene er veldig rolig og sitter stille når vi kjører. Anonymkode: 484d2...cfe AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spyr av «gode grunner». Hvis du forventer at ditt barn skal sitte på med andre så må du faktisk kjøre andres barn innimellom også. Samme hva du måtte føle 🙄 Anonymkode: 42254...d49 Festlig. Hva skjedde med takhøyde, folk er forskjellige og plass til alle? Det har ikke med føleri å gjøre. Om jeg blir overstimulert koker det til det punkt at jeg får shutdown eller meltdown. Ingen av delene er spesielt heldig. Derfor unngår jeg situasjoner som kan utløse det, spesielt ift barn. Nå vet jeg ingenting om årsaken til faren ts viser til, men sier bare at folk oftest har sine grunner. La det ligge, men ikke la det gå utover ungen. Anonymkode: 48ed7...3c4 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #7 Skrevet 12. mars 2024 Selvfølgelig står du fritt til å irritere deg over dette. Men den eneste det vil gå utover er jo deg selv. Anonymkode: ebafc...65e 8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #8 Skrevet 12. mars 2024 Jeg skjønner at det er irriterende, men mor/stefar bidrar jo i det minste? Jeg har ikke bil/førerkort (bor i Oslo), og kjente på det når fire i klassen inkl. mitt barn skulle gå på samme idrett med trening litt unna. Jeg var 100% forberedt på å følge til og fra med buss, hadde aldri meldt henne på om det ikke var et alternativ, men de andre tre foreldreparene byttet på å kjøre og hun fikk sitte på. Min eks. kjøpte heldigvis bil etter hvert og gjorde opp med renter på sine uker (kjørte da gjerne begge veier). Jeg kunne fulgt alle på bussen, men de andre syntes forståelig nok at det tok for lang tid (50 min. med kollektiv, 20 med bil). Anonymkode: 024ad...aee 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #9 Skrevet 12. mars 2024 Jeg tenker "it takes a village," og alle i den bidrar på ulike måter. Selv om du med din fibromyalgi greier å fylle bila, er det ingenting som tilsier at denne faren nødvendigvis greier det med sitt. Og om han ikke har noe, så er det kanskje bare sløvt. Hvem vet. Dropp å heng deg opp i det, tenker jeg, fokuser på guttene og få alle med. I en annen setting og et annet tidspunkt er det kanskje denne faren som drar lasset. Anonymkode: 09111...4ea 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Skrevet 12. mars 2024 Her var det mye barmhjertighet å spore .. .. .. Fint menneske du er som ikke vil hjelpe andre om du ikke får hjelp Anonymkode: 7f809...4be 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #11 Skrevet 12. mars 2024 Vi har et sånt foreldrepar på laget. Guttene skal her og der, det trengs X antall biler for å få alt til å gå i hop. "Vi kjører selv" 👀 men for all del, det kan jo være grunner. Men så irriterende det fremstår 😆 Anonymkode: 4a63e...fc7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #12 Skrevet 12. mars 2024 Jeg kjører som regel mine barn til og fra og ingen andre. Jeg planlegger dette inn i alt det andre som skal gjøres, kombinerer med f.eks handling eller trening etc. Har barna 50/50 med eksen, hun herjer på med kjøregrupper på messenger og facebook og vet ikke hva med en del andre foreldre. Det er en skikkelig kabal med hvem som kjører, hvor mange som er med, hvor mange ganger noen har kjørt, nå er det noen andres tur, skikkelig viktig at det er superrettferdig, og ikke minst er det jo veldig mye planlegging. Jeg blir sett på som raringen og unnasluntreren. Anonymkode: 3c0ae...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjører som regel mine barn til og fra og ingen andre. Jeg planlegger dette inn i alt det andre som skal gjøres, kombinerer med f.eks handling eller trening etc. Har barna 50/50 med eksen, hun herjer på med kjøregrupper på messenger og facebook og vet ikke hva med en del andre foreldre. Det er en skikkelig kabal med hvem som kjører, hvor mange som er med, hvor mange ganger noen har kjørt, nå er det noen andres tur, skikkelig viktig at det er superrettferdig, og ikke minst er det jo veldig mye planlegging. Jeg blir sett på som raringen og unnasluntreren. Anonymkode: 3c0ae...5e1 Hvorfor vil du ikke avlaste de andre litt når du likevel kjører? Anonymkode: eda5f...9e4 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje han har grunner du ikke vet om? Jeg har Asperger og blir fort overstimulert. Skal jeg konsentrere meg og kjøre bil er det veldig greit å ikke ha bilen full av gira barn. Du hadde garantert reagert på at jeg ikke tok med noen i SUVen min også. Jeg på min side synes jeg har en svært god grunn som du ikke har noe med Anonymkode: 48ed7...3c4 Jeg hadde hatt null problemer hvis det var gode grunner, og kunne gjerne stilt ekstra opp for å hjelpe foreldre som har mindre kapasitet, men da vil jeg vite om det. Jeg synes det er frekt å ikke bidra uten å gi noen grunn. Med god grunn kan alle innstille seg på det, og det blir et mye hyggeligere klima. Jeg har blitt utbrent og hadde/har ikke like stor mulighet til å gjøre alt som andre. Det har nå vart i 6 år, og jeg har bare gode opplevelser med å dele mine utfordringer med andre. De siste årene er det noen ting som går helt fint, og da er det fint å kunne hjelpe. Jeg skjønner at det er annerledes enn noe kronisk, men jeg har også bare gode erfaringer med andre som forteller om sine utfordringer. Folk er hyggelige og ønsker å hjelpe. Anonymkode: eda5f...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde hatt null problemer hvis det var gode grunner, og kunne gjerne stilt ekstra opp for å hjelpe foreldre som har mindre kapasitet, men da vil jeg vite om det. Jeg synes det er frekt å ikke bidra uten å gi noen grunn. Med god grunn kan alle innstille seg på det, og det blir et mye hyggeligere klima. Jeg har blitt utbrent og hadde/har ikke like stor mulighet til å gjøre alt som andre. Det har nå vart i 6 år, og jeg har bare gode opplevelser med å dele mine utfordringer med andre. De siste årene er det noen ting som går helt fint, og da er det fint å kunne hjelpe. Jeg skjønner at det er annerledes enn noe kronisk, men jeg har også bare gode erfaringer med andre som forteller om sine utfordringer. Folk er hyggelige og ønsker å hjelpe. Anonymkode: eda5f...9e4 Jeg er helt uenig. Jeg stiller gjerne opp ekstra, men ønsker ikke å få livshistorien deres servert. Jeg hadde følt meg mye mer pliktet til å hjelpe, også når det ikke passet dersom de hadde lagt ut om hvorfor de ikke kan få det til selv. Grunnen til at Jens alltid sitter på med oss til fotballtrening trenger jeg ikke vite. Hvis jeg skal samme vei, det passer og jeg synes det er greit å ha Jens i bilen kan han sitte på. Om det er fordi mamma er utbrent, har mistet lappen, har psykiske problemer eller bare er lat spiller ingen rolle. Hvis jeg ikke vet om det er det lettere å si det ikke går de få gangene vi kanskje skal noe annet på veien. Hvorfor skal jeg vite hvorfor de trenger ekstra hjelp? Er det for at jeg skal vurdere om grunnen deres er god nok? Anonymkode: 12fe5...dcc 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 Fordi mannfolk hater å styre og mekke for fellesskapets gode. Merker det på min egen mann, han orker ikke forholde seg til andre på den måten med mindre han må. Jeg hadde tatt det opp med han. "Ser at du bare kjørte sønnen din i dag? Fint om du sier ifra neste gang du har ledige plasser, så vi kan dele på byrden?" Anonymkode: 26286...839
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje han har grunner du ikke vet om? Jeg har Asperger og blir fort overstimulert. Skal jeg konsentrere meg og kjøre bil er det veldig greit å ikke ha bilen full av gira barn. Du hadde garantert reagert på at jeg ikke tok med noen i SUVen min også. Jeg på min side synes jeg har en svært god grunn som du ikke har noe med Anonymkode: 48ed7...3c4 Slutt med det individualistiske perspektivet som ødelegger samfunn. Jeg har MS, jeg sier ifra når jeg ikke orker, men jeg stiller opp og strekker meg langt for fellesskapet., fordi vi må leve i et velfungerende samfunn der vi hjelper hverandre. Hvordan skal jeg kunne forvente hjelp om jeg ikke hjelper andre? Anonymkode: 26286...839 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 Jeg er en av de som helst ikke har med andres barn inn i min bil, rett og slett fordi jeg ikke liker det. Det pilles, sparkes og gudvethva inn i bilen av disse barna. Liker i tillegg å ha denne tiden alene med barnet mitt. Forventer heller ikke at mitt barn skal sitte på med noen andre når jeg ikke kan kjøre. Se gjerne på meg som ditt og datt, men jeg kommer ikke til å ha bilen full av unger uansett hva andre mener. Anonymkode: 4886d...e1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg spyr av «gode grunner». Hvis du forventer at ditt barn skal sitte på med andre så må du faktisk kjøre andres barn innimellom også. Samme hva du måtte føle 🙄 Anonymkode: 42254...d49 Neimen så raus da!😂 Mannen min er også autist. Han hadde ikke tatt med seg andre barn i bilen sin. Jeg tar gjerne med andres barn i min bil. Feks barnet til hu mamman med fibromyalgi som heller ikke orker p ta med andres barn. Fy søren for et samfunn man skal ha om man ikke kan være litt rause med hverandre. Og den rausheten kan ikke måles opp i en kopp, så du kan måle at alle foreldrene kjører like mange ganger med x antall barn. Den utjevner seg livet gjennom. Anonymkode: 9820d...c2b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 Mulig han kjører ulovlig, uten førerkort, og ikke vil risikere at noen sitter på i bilen på grunn av forsikring, eller at det skal spre seg om han blir tatt. Eventuelt er alkoholiker. Kanskje han har hatt nesten-ulykker, og ikke tørr å være sjåfør for fler enn han absolutt må. Eller har angst for at det skal skje noe med andre når de er hans ansvar. Kanskje stopper han hos sin eldre og syke mor på hver slik tur, slik at det ikke passer å ha passasjerer. Anonymkode: 8848b...6f5 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå