Gå til innhold

Gifte seg «alene»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har reist ett sted og giftet seg uten familie, gjester osv? For eksempel bare brudeparet og hver sin forlover. 

Anonymkode: 12183...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dessverre. Skulle ønske vi gjorde det. «Den store dagen» ble dyr, kortvarig. Ba mange som egentlig ikke ble en del av livet  Fortsatt gift altså. 
Hvis dere er voksne, har barn, vært gift før, ikke ønsker en haug med folk, hadde jeg desidert valgt å gjøre det

Anonymkode: 6f249...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i Spania. Kun mannen og jeg. Ingen forlovere, så presten hentet to stk som jobbet der. Etter vielsen kjørte han oss tilbake til hotellet. 
Var unge, ingen barn, men ønsket ikke å ha stort selskap. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde dette.
 

Stille og rolig på ambassaden (vi bodde i utlandet) og middag etterpå. Holder sammen fremdeles 30+ år etter. 

Anonymkode: 24810...000

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi giftet oss ved ambassade i utlandet. Hadde med hver vår søster som forlovere. Det var fint. 

Anonymkode: 0ff57...ba2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært gift, men om jeg skulle gifte meg, hadde jeg desidert valgt å gjøre det uten venner og familie. Bare kjæresten og jeg, på et nydelig sted, og hvor vi sammen kunne feiret og gjort dagen ekstra minnerik på egen hånd. Det er disse spesielle øyeblikkene og stundene man får sammen som par, som er de viktigste for meg, ikke et stort selskap med masse folk man omtrent ikke får snakket med likevel, og en del man sikkert må smalltalke litt med også. Bare stress, og en kjempedyr og kort dag..

Anonymkode: 20c0a...cb9

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiste ikke så langt, svigermor og min tante og onkel var med på vielsen, forlovere og et par venner(stod utenfor rådhuset for å gratulere) var med og spiste lunsj, vi bodde på hotell og var ute og spiste fancy middag på kvelden med forlovere. 
Var en fantastisk dag! 🥰 mine foreldre var barnevakt. 

Anonymkode: 86b9c...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og (eks) mannen gjorde det. Vi giftet oss på en norsk ambassade i utlandet, kun oss to. Vitner var to ansatte ved ambassaden, i tillegg til den som forrettet vielsen. Forlovere tenkte vi ikke på. Hadde ikke noe sånt. Jeg vet ikke en gang hva en forlover gjør. 

Uansett, gifte ble vi, og første helgen etter at vi kom hjem fra den kombinerte giftemål/bryllupsreisen (kun fem dager borte pga lite barn som var hjemme hos svigers) arrangerte vi bryllupsfest for venner og familie på det lokale grendehuset. Det var billig å leie, 500 kr. Cateringen var det faren min som spanderte, som bryllupsgave. 

Vi betalte for reise og hotell selv. Jeg kan ikke huske om vielsen kostet noe på ambassaden, men hvis det gjorde det, kan det ikke ha vært mye (for da ville jeg vel husket det). Vi giftet oss i september, etter høysesong, så det var ikke spesielt dyrt for hotell og flyreise heller.

Jeg (og han) stortrivdes med å ha et slikt bryllup. Jeg maktet rett og slett ikke tanken på noe pomp og prakt og mye styr og mas i kirke (er ikke kristen) og masse folk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Noen her som har reist ett sted og giftet seg uten familie, gjester osv? For eksempel bare brudeparet og hver sin forlover. 

Anonymkode: 12183...be5

Ja, vi tok med oss forloverne våre, dro til new York og giftet oss der. 
Var fantastisk! 

Gifter oss i Sjømannskirken der. Var en helt nydelig dag.

Jeg og min forlover ordnet oss sammen, så møtte vi mannen og hans forlover i kirken der. 
Hadde en høytidelig  og intim vielse, og jeg er så glad for at det ikke var noe annet jeg måtte tenke på den dagen (som at gjestene hadde det bra etc). 
Etter vielsen var det bløtkake og kaffe i kirken, før det kom en limousin som hentet oss. Koste oss med et glass sjampanje på vei til forskjellige lokasjoner for bilder.  
Så til en fantastisk restaurant - hvor vi koste oss med sinnsyk mat og deilig drikke. 

Hadde fotograf fra vi kom til kirken, som fulgte oss underveis, og helt til vi satt oss til bords K restauranten). 
 

Angrer ikke et eneste sekund. En dag med kun fokus på oss og vår kjærlighet. 

Anonymkode: c9bee...875

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen her som har reist ett sted og giftet seg uten familie, gjester osv? For eksempel bare brudeparet og hver sin forlover. 

Anonymkode: 12183...be5

En kollega giftet seg bare med de to og barna tilstede. De brukte noen tilfeldige arbeidsfolk ved kirka som vitner og barna tok noen bilder. 👍

Anonymkode: 2b5fc...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen her som har reist ett sted og giftet seg uten familie, gjester osv? For eksempel bare brudeparet og hver sin forlover. 

Anonymkode: 12183...be5

Ja, uten forlovere, fikk 2 vitner fra hotellet. Fantastisk opplevelse og hadde gjort det igjen!

Mye drama i familiene , så det var perfekt for oss!

 

Anonymkode: 47947...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte dette, men det var vanskelig å finne et tidspunkt som passet alle barna (fem ungdommmer). Vi ville ikke gifte oss uten dem tilstede, så vi velger å ha et lite selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar! Vi har tenkt å gifte oss etterhvert, vi er ikke kjempeunge og vi har to småbarn. Det er mye drama i familien, og jeg føler ikke jeg vil at bryllupsdagen skal preges av det. Og det er vanskelig å bare la vær å invitere de som er problemet, det vil bare skape mer drama. 

  Så jeg har tenkt på å reise ett sted og bare ha ett skikkelig fint intimt øyeblikk bare oss to (jeg trodde man måtte ha forlovere men om man ikke trenger det så er jo det unødvendig). 
 

TS

Anonymkode: 12183...be5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 20.42):

Noen her som har reist ett sted og giftet seg uten familie, gjester osv? For eksempel bare brudeparet og hver sin forlover. 

Anonymkode: 12183...be5

Reiste ikke vekk men gjorde det på rådhuset.   Pga corona. Vi skulle egentlig ha ordentlig bryllup etterpå men det ble ikke noe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi reiste ikke noe sted men i kirken var det bare oss og forlovere og ingen utenom visste om det før etterpå. 

Anonymkode: f6a1b...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har svart, hadde dere brudekjole? En av drømmene mine er å ha en skikkelig fin kjole (ikke nødvendigvis en svær ballkjole men en brudkjole) 😅

TS

Anonymkode: 12183...be5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, jeg giftet meg på rådhuset med kun to fremmede vitner de hanket inn fra staben😂 hadde en navy kjole og mannen skjorte og blazer. Ganske casual altså. Men, så liker jo ikke jeg hele tradisjonen med hvit kjole, slør osv, men om du har lyst til å ha kjole TS, så gjør du det:) 

Anonymkode: ca31f...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 12.35):

Dere som har svart, hadde dere brudekjole? En av drømmene mine er å ha en skikkelig fin kjole (ikke nødvendigvis en svær ballkjole men en brudkjole) 😅

TS

Anonymkode: 12183...be5

Jeg og mannen skal gifte oss stille og rolig på rådhuset i Oslo til sommeren. 
Jeg skal ha en skikkelig fin kjole, sko og brudebukett. Alltid tenkt at jeg skal ha en lang kjole, men nå heller jeg mot en kort en. Hvit brudekjole blir det hvertfall uansett. 

Anonymkode: 32d2c...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 12.35):

Dere som har svart, hadde dere brudekjole? En av drømmene mine er å ha en skikkelig fin kjole (ikke nødvendigvis en svær ballkjole men en brudkjole) 😅

TS

Anonymkode: 12183...be5

Jeg hadde brudekjole, og gikk gatelangs i New York med den ;) 

Anonymkode: c9bee...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det blir definitivt denne typen bryllup 😍❤️

Anonymkode: 12183...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...