AnonymBruker Skrevet 12. mars #1 Del Skrevet 12. mars Noen her som er allergisk mot morfinpreparater ? Hvilken smertelindring har dere da fått ved egguttak? Er redd jeg vil få noe «tull» som ikke virker godt nok. Jeg har lettblødende livmor og både ultralyd og celleprøve er ganske vondt Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #2 Del Skrevet 12. mars Er ikke vanlig å få morfin under egguttak. Man får som regel Paracet Anonymkode: 7b180...839 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke vanlig å få morfin under egguttak. Man får som regel Paracet Anonymkode: 7b180...839 Du får mer enn paracet. Jeg fikk morfin som nesespray, men ble veldig kvalm av den etterpå og kastet opp. Anonymkode: a4c14...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Del Skrevet 12. mars Jeg fikk ikke morfin, men Stesolid, Paracet og lokalbedøvelse. Kjente veldig lite. Anonymkode: 3c749...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får mer enn paracet. Jeg fikk morfin som nesespray, men ble veldig kvalm av den etterpå og kastet opp. Anonymkode: a4c14...dcd Aldri vært borti å få noe annen smertelindring enn Paracet. Varierer vel sikkert fra klinikk til klinikk Anonymkode: 7b180...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke vanlig å få morfin under egguttak. Man får som regel Paracet Anonymkode: 7b180...839 Jeg fikk beskjed om at de vanligvis bruker morfin, men siden jeg ikke tåler det må de kontakte anestesilege for å finne alternativ, men at de regnet med det ville bli noe som ikke fungerte like bra som morfin Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Del Skrevet 12. mars Jeg fikk oxynorm i Norge og fentanyl (!) i Danmark. Det siste var jo sinnssykt effektivt mtp smerter. Anonymkode: ce555...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk oxynorm i Norge og fentanyl (!) i Danmark. Det siste var jo sinnssykt effektivt mtp smerter. Anonymkode: ce555...55d Begge disse er jo morfin så for min del ikke noe jeg kan få 😕 Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #9 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begge disse er jo morfin så for min del ikke noe jeg kan få 😕 Anonymkode: 6d1f2...7de Oxynorm er ikke morfin. Det er et «morfinlignende preparat». Anonymkode: ce555...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #10 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begge disse er jo morfin så for min del ikke noe jeg kan få 😕 Anonymkode: 6d1f2...7de Hvordan allergisk er du da? Og det blir jo ett stort problem hvis du noen ganger må opereres i narkose. Da det alltid blir brukt opiater. Anonymkode: 2809d...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #11 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Oxynorm er ikke morfin. Det er et «morfinlignende preparat». Anonymkode: ce555...55d Ja og alle morfinlignende preparat må jeg holde meg unna 😞 Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #12 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan allergisk er du da? Og det blir jo ett stort problem hvis du noen ganger må opereres i narkose. Da det alltid blir brukt opiater. Anonymkode: 2809d...800 Hele kroppen blir rød før det deretter klør intenst etterfulgt av enorme magesmerter og oppkast. Har bare tatt morfinlignende preparat en gang tidligere og det var dette som da skjedde. Lege måtte tilkalles for å gi meg motgift? Er mange år siden så jeg husker ikke nøyaktig, så kan være det var antihistamin jeg fikk som de da kalte motgift. Fikk også beskjed om at slike reaksjoner ofte er «milde» første gang så en evt neste gang ville bli mye verre. Sånn egentlig har jeg lyst å teste bare for å de hva som skjer haha, men det er kanskje ikke så lurt (Etter denne episoden var jeg å tok allergitest for å være sikker på hva jeg hadde reagert på) Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #13 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan allergisk er du da? Og det blir jo ett stort problem hvis du noen ganger må opereres i narkose. Da det alltid blir brukt opiater. Anonymkode: 2809d...800 Glemte å svare på det siste du skrev. Jeg har fått beskjed av leger at det finnes flere alternativer til morfin og morfinlignende preparater så en operasjon ville ikke være noe problem. Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #14 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Glemte å svare på det siste du skrev. Jeg har fått beskjed av leger at det finnes flere alternativer til morfin og morfinlignende preparater så en operasjon ville ikke være noe problem. Anonymkode: 6d1f2...7de Da kommer du til å få en vond opplevelse. Det brukes fentanyl/oxycodone/rapifen ved siden av alle gassnarkoser. Aldri kun gass. Og selvsagt spinal, plexus, blokader. Men noen operasjoner krever narkose. Hvis det er preparatet morfin du reagerer på er det langt fra sikkert at du reagerer på noen av de andre. Hadde vært spennende og sett. Anonymkode: 2809d...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #15 Del Skrevet 12. mars Ikke fått noe morfin eller morfinlignende smertestillende ved noen av mine egguttak - hatt 4 stk. Anonymkode: 0fe00...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #16 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke fått noe morfin eller morfinlignende smertestillende ved noen av mine egguttak - hatt 4 stk. Anonymkode: 0fe00...b32 Hva har du fått da ? Anonymkode: 6d1f2...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #17 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da kommer du til å få en vond opplevelse. Det brukes fentanyl/oxycodone/rapifen ved siden av alle gassnarkoser. Aldri kun gass. Og selvsagt spinal, plexus, blokader. Men noen operasjoner krever narkose. Hvis det er preparatet morfin du reagerer på er det langt fra sikkert at du reagerer på noen av de andre. Hadde vært spennende og sett. Anonymkode: 2809d...800 Blir spennende å høre hva anestesilegen har å si da Anonymkode: 6d1f2...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #18 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva har du fått da ? Anonymkode: 6d1f2...7de Fikk paracet, voltaren, dexametason og lidocain lokalbedøvelse. Fikk tilbud om oxynorm ved første uttak, men takket nei. Og man kan helt fint være i narkose uten at det brukes morfinpreparater. Ganske mange som ikke tåler morfin og morfinlignende preparater. Men de vil ofte forsøke ved å gi pasienten høydose antihistaminer for å motvirke eventuelle allergiske reaksjoner dersom de er avhengig av å benytte morfin/lignende preparater. Og man kan reagere på morfin, men ikke på lignende stoffer. Anonymkode: 0fe00...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Del Skrevet 13. mars 13 hours ago, AnonymBruker said: Noen her som er allergisk mot morfinpreparater ? Hvilken smertelindring har dere da fått ved egguttak? Er redd jeg vil få noe «tull» som ikke virker godt nok. Jeg har lettblødende livmor og både ultralyd og celleprøve er ganske vondt Anonymkode: 6d1f2...7de Har lettblødende livmor her og. Brukt kun 2 gr paracetamol som smertestillende. Tålte alt greit. Anonymkode: 5d8a3...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 15. mars #20 Del Skrevet 15. mars Jeg fikk morfin i.v. Første gang jeg fikk det og dama hadde ikke blandet den ut men gitt den ufortynnet i altfor hurtig tempo. Gikk rett i hodet mitt og de måtte stoppe opp på grunn av blodtrykksfall og svimmelhet Var ikke vondt da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå