AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #1 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg lurer egentlig bare på hva dere gjør med puslespillene når dere har puslet ferdig? Rammer dem inn? putter dem i boksen igjen så dere kan pusle dem på nytt? Jeg spør fordi jeg elsket å pusle når jeg var liten og kunne tenkt meg å begynne å pusle igjen men jeg har ikke plass til å ramme og hente opp masse puslespill. Anonymkode: e07c2...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #2 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer egentlig bare på hva dere gjør med puslespillene når dere har puslet ferdig? Rammer dem inn? putter dem i boksen igjen så dere kan pusle dem på nytt? Jeg spør fordi jeg elsket å pusle når jeg var liten og kunne tenkt meg å begynne å pusle igjen men jeg har ikke plass til å ramme og hente opp masse puslespill. Anonymkode: e07c2...f46 Putter dem i boksen igjen…. Anonymkode: 1a8f7...9b2 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. mars 2024 #3 Del Skrevet 12. mars 2024 Noen har vi satt i ramme og har på vegge. Da har vi kjøpt spesifikke motiv vi liker. Ellers så pusler vi og tilbake i boksen, og pusler evnt seinere, noen ganger har jeg og byttet med ei venninne som og driver med puslespill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #4 Del Skrevet 12. mars 2024 jegerrinne skrev (7 minutter siden): Noen har vi satt i ramme og har på vegge. Da har vi kjøpt spesifikke motiv vi liker. Ellers så pusler vi og tilbake i boksen, og pusler evnt seinere, noen ganger har jeg og byttet med ei venninne som og driver med puslespill Byttet puslespill? Oh det var lurt, takk! Nå fikk jeg en ide Anonymkode: e07c2...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. mars 2024 #5 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Byttet puslespill? Oh det var lurt, takk! Nå fikk jeg en ide Anonymkode: e07c2...f46 Ja. Veldig genialt. Ofte når jeg kjøper et sender jeg mld til venina mi om ho gar det, har ho ikke kjøper jeg. Og ho gjør det samme. Så bare bytter vi slik jeg pusser det ho har og ho det jeg hadde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #6 Del Skrevet 12. mars 2024 Legger det tilbake i esken for å pusle en annen gang, eller så selger jeg det videre 😊 Anonymkode: 4b6aa...1de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 12. mars 2024 #7 Del Skrevet 12. mars 2024 (endret) Ble veldig overrasket da jeg hørte at noen faktisk "ødelegger" puslespillet de nettopp har puslet. Har aldri sett på puslespill som en lek/spill som kan pusles flere ganger. for min del så pusler jeg kun en gang, rammer det inn og havner siden på veggen. For små barn er naturligvis puslespill med f.eks 20 deler noe man kan pusle flere ganger for læringens skyld, men ikke for voksne. Endret 12. mars 2024 av ThereGoesBob 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. mars 2024 #8 Del Skrevet 12. mars 2024 De er rammet inn og henger rundt omkring i leiligheten her. Har 2 i stua, 1 på kontoret og 1 på soverommet. Det er samboer som har puslet alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 12. mars 2024 #9 Del Skrevet 12. mars 2024 Tilbake i eska ja. Her jeg bor er det godt marked for puslespill på byttegruppa på Facebook (Jeg synes ikke puslespill er fint i ramme uansett hvor fint motivet er 😬 Og er man ivrig pusler kan det fort ta litt over om man skal henge opp alt) 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Del Skrevet 12. mars 2024 Bytter puslespill med venner etter at de er puslet ferdig. Eller gir til loppis. Jeg elsker å pusle, men for meg er puslespill en forbruksvare. Jeg verken tar vare på det eller pusler det igjen. Anonymkode: f2d17...c9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puzen Skrevet 12. mars 2024 #11 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer egentlig bare på hva dere gjør med puslespillene når dere har puslet ferdig? Rammer dem inn? putter dem i boksen igjen så dere kan pusle dem på nytt? Jeg spør fordi jeg elsket å pusle når jeg var liten og kunne tenkt meg å begynne å pusle igjen men jeg har ikke plass til å ramme og hente opp masse puslespill. Anonymkode: e07c2...f46 Etter jeg er ferdig med et pusslespill på flere tusen brikker rammer jeg det inn og henger det på veggen. Å sitte i flere timer/dager og legge et pusslespill hadde følt litt "bortkastet" å legge tilbake i boksen igjen. Min tante legger det tilbake i boksen igjen etter hun er ferdig, men hun merker brikkene på baksiden så det blir lettere å pussle neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puzen Skrevet 12. mars 2024 #12 Del Skrevet 12. mars 2024 jegerrinne skrev (2 timer siden): Vi kjøpt spesifikke motiv vi liker Samme her, velger kun motiv jeg liker (og som passer å ha på veggene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 12. mars 2024 #13 Del Skrevet 12. mars 2024 Lar det ligge på bordet en dag før jeg plukker det fra hverandre og legger tilbake i esken. Med unntak av ett favorittmotiv gir jeg bort til venner, bytter eller selger på Finn. Pusler for prosessen med å holde hodet og hender opptatt, eventuelt samtalene over bordet om jeg pusler sammen med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #14 Del Skrevet 12. mars 2024 Puzen skrev (1 time siden): Etter jeg er ferdig med et pusslespill på flere tusen brikker rammer jeg det inn og henger det på veggen. Å sitte i flere timer/dager og legge et pusslespill hadde følt litt "bortkastet" å legge tilbake i boksen igjen. Jeg legger i snitt to 1000-brikkers puslespill i uka, har ikke nok vegger i huset til å henge de opp 😅 Men det er forholdsvis lett å selge brukte puslespill videre på Finn eller Facebook! Anonymkode: 4b6aa...1de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #15 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg legger i snitt to 1000-brikkers puslespill i uka, har ikke nok vegger i huset til å henge de opp 😅 Men det er forholdsvis lett å selge brukte puslespill videre på Finn eller Facebook! Anonymkode: 4b6aa...1de Hehe, skjønner, det begynner å bli ganske trangt om plassen her også så jeg nærmer meg å avslutte pusslespill-hobbien. Jeg har sett at det selges en del brukte pusslespill på finn.no. Sikkert ikke dumt å selge etter man er ferdig, men jeg tenker alltid at det er litt risk å kjøpe brukte spill på nettet, hva om noen av brikkene mangler? 😅 Anonymkode: 60c3b...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Del Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sikkert ikke dumt å selge etter man er ferdig, men jeg tenker alltid at det er litt risk å kjøpe brukte spill på nettet, hva om noen av brikkene mangler? 😅 Anonymkode: 60c3b...a49 Det er det alltid en risiko for. Men samtidig så risikerer man det også på helt nye puslespill. Og når noen har lagt ett før deg, så har jo de fått sjekket om det faktisk mangler brikker eller ei, så sånn sett er det tryggere å kjøpe brukt 😄 Det verste med å kjøpe brukt etter min mening, er at noen folk er litt «rotete» av seg og det dermed er både hår og rusk og smuler oppi esken ☹️ Men når man pusler så mye som jeg gjør, så er det likevel greit å kjøpe brukt til under halve prisen av nytt. Og jeg syns det er litt «spennende» å se om alle brikkene er der. Og jeg pusler for prosessen - ikke for det ferdige resultatet, så da er det heller ikke krise om det mangler en brikke, jeg har likevel kost meg med puslinga 😅 Anonymkode: 4b6aa...1de 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Del Skrevet 13. mars 2024 Legger det tilbake i boksen og pusler igjen seinere. Puslespill rammet inn og hengt på veggen er i mine øyne helt ufattelig. Hvorfor liksom? Et puslespill er til for å pusles. Samme med Lego. Å bare ha det stående ferdig bygget er for meg helt...🤪 Anonymkode: 1ed79...580 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Del Skrevet 13. mars 2024 Jeg rammer inn enkelte, som jeg har kjøpt til kun det formålet. Jeg skulle helst hatt bilder/plakatar i stedet, men jeg elsker å pusle og jeg finner de motivene i puslespill. To fluer i en smekk. De er derimot ikke plassert i dagligstua, men må opp til etasjen med loftstue og soverom for å se dem (så hovedsakelig vi og barnas venner som ser dem). Ellers er det slik at jeg pakker dem pent i boksen igjen etter en dag eller to (liker å nyte "kunstverket" jeg har brukt mye tid på et par dager), og så finner jeg noen som vil enten bytte eller jeg selger videre. Kjøper oftest brukt, selges flust av sånt, men er veldig vanlig å ta imot bytte. Anonymkode: c6eea...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Del Skrevet 13. mars 2024 Jeg putter det tilbake i esken og pusler det igjen på et senere tidspunkt - pusler ikke for det ferdige resultatet, men for prosessen. På veggene har jeg kunst, ikke hobby (heller ikke fotografier jeg har tatt selv, føler det er samme kategorien). Jeg tror det er gode muligheter for å selge videre/bytte puslespill. Anonymkode: de7be...da9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Del Skrevet 13. mars 2024 Vi legger brikkene tilbake i boksen. Mange av puslespillene våre har vi puslet flere ganger, og det er en slags gjensynsglede. Vi ligger som regel på 1500 brikker, ev. 1000. Har aldri puslet puslespill med 5000 brikker Min gamle bestemor elsker puslespill. Hun tar vare på noen som hun pusler igjen, men de fleste gir hun videre til familie og venner. Anonymkode: da398...d3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå