Gå til innhold

Fortvilet over katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2022 flyttet jeg for meg selv i en leilighet og fikk meg en kastrert hannkatt. Verdens snilleste mest nysgjerrige pus som elsker å være ute. Er flink og gjør aldri fra seg inne, bare i kasse. Kan kanskje regne på én hånd hvor mange ganger han har tisset/bæsjet inne. Etter et par mnd i leilighet så fikk jeg meg en hunnkatt, for jeg tenkte katten jeg alt hadde ville ha det litt bedre siden jeg hadde lange dager på jobb.
 

Denne jentepusen har slitt med sterk angst siden hun var liten og kom til meg, men har alltid hatt et håp om at hun skulle slappe av og bli bedre etterhvert. Hun kan komme bort og kose en gang i blant om jeg sitter stille i sofaen eller i sengen, resten av tiden er hun omtrent ikke å se i huset. Ser jeg henne har hun krummet rygg, halen henger ned og hun kan skrike dødsens skrik om man kommer litt brått på henne. Etter hun ble større har hun begynt å tisse inne, først var det i sengen, så ble det gjerne mine eiendelen som ble liggende på gulv. Nå hender det seg hun bare finner ut at hun skal tisse inntil veggen på gulvet rett ved kassen sin. De har ren stor kattedo hele tiden, steder å gjemme seg. Hun ble sterilisert i fjor sommer. Hun er livredd å være ute, men den andre katten elsker det. 
 

Nå skal jeg og kjæresten flytte sammen, og det kommer en baby i familien i løpet av sommeren. Det blir masse forandring jeg er redd kommer til å gjøre vondt verre for denne jentepusen, men nå er jeg fortvilet.

Er det noe håp for denne pusen? Håper jeg får omplassert henne til et godt foralltid hjem, hun er jo så snill som dagen er lang. Men bra har hun det ikke. 

Anonymkode: a4acf...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager veldig langt innlegg.

Anonymkode: a4acf...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du burde tenke over om denne katten noen gang kan få et bra liv, og hvor lenge den skal leve i frykt. 

Anonymkode: 45409...381

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å se om det er noen andre som har det mye mer rolig enn deg hjemme (altså ikke andre dyr eller barn) som kunne overtatt. 

Tenker ett eldre menneske for eksempel 

Anonymkode: 35407...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns du burde tenke over om denne katten noen gang kan få et bra liv, og hvor lenge den skal leve i frykt. 

Anonymkode: 45409...381

Er kattens beste jeg tenker på hele tiden, men man håper jo alltid at de kan få det bedre hos noen andre før avlivning kommer inn i bildet. Ts

Anonymkode: a4acf...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville prøvd å se om det er noen andre som har det mye mer rolig enn deg hjemme (altså ikke andre dyr eller barn) som kunne overtatt. 

Tenker ett eldre menneske for eksempel 

Anonymkode: 35407...456

Ja, er det jeg også har tenkt. ts

Anonymkode: a4acf...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...