Gå til innhold

Klort av katt, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg ble klort av katten til naboen for ca 2-3 dager siden (utekatt) Fikk to røde, sinte merker som blødde. Det var ikke mye blod, men nok til at jeg måtte bruke plaster. Jeg tok litt salve på og plastret godt, der etter  tenkte jeg ikke nor mer på det. Jeg vet ikke om det har en sammenheng men jeg har feber, usikke på hvor høy, men i det ene minuttet føles det som jeg sitter med tykk ullgenser i solsteika, mens neste fryser jeg så jeg hakker tenner. Føler meg og ganske trøtt. Da jeg tok av plasteret igjen i dag var såret blitt mye større og virker betent (renner gul veske ut) Er dette grunn til bekymring?

Jente, 20+

Anonymkode: ca0ca...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg ble klort av katten til naboen for ca 2-3 dager siden (utekatt) Fikk to røde, sinte merker som blødde. Det var ikke mye blod, men nok til at jeg måtte bruke plaster. Jeg tok litt salve på og plastret godt, der etter  tenkte jeg ikke nor mer på det. Jeg vet ikke om det har en sammenheng men jeg har feber, usikke på hvor høy, men i det ene minuttet føles det som jeg sitter med tykk ullgenser i solsteika, mens neste fryser jeg så jeg hakker tenner. Føler meg og ganske trøtt. Da jeg tok av plasteret igjen i dag var såret blitt mye større og virker betent (renner gul veske ut) Er dette grunn til bekymring?

Jente, 20+

Infeksjon, dra innom legen. 

Anonymkode: e129e...e5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ringe legevakten NÅ, ts!

Tlf 116 117

Ring NÅ!

Anonymkode: 20426...0a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er grunn til bekymring, ja. Få hastetime hos legen i morgen tidlig.

Anonymkode: 7146b...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er grunn til bekymring, ja. Få hastetime hos legen i morgen tidlig.

Anonymkode: 7146b...005

Jo, det kan haste.

Ring til legevakten og snakk med de og ikke Kvinneguiden-doktorene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må ringe legevakten NÅ, ts!

Tlf 116 117

Ring NÅ!

Jeg må understreke dette en gang til, ts, pga. flere av de andre svarene du har fått.

Om du venter til i morgen med å kontakte lege kan det - i verste fall - være for sent...

Du må ringe legevakten NÅ!

Bare legevakten kan nå vurdere om du trenger å komme i behandling i kveld/natt, eller om det kan vente til i morgen.

Ring legevakten NÅ!

Tlf 116 117

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel tatt relevant vaksine i løpet av de siste ti årene? Katter er ekstreme bakteriebomber (og veldig søte). Har du ikke tatt stivkrampevaksine skulle du naturligvis tatt det like etter at du blødde. Da må du komme deg relativt raskt ned på legvakta

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ringe til legevakten. Gjør det med en gang. Hvis du er uheldig så trenger du behandling raskt, jeg ville ikke ventet til i morgen nå.

Anonymkode: 416fa...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde som alle her skriver gå til lege. Kattens klør kan ha gidd deg bakterie i sårene

Anonymkode: 9bea2...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jente, 20+

Du må komme deg til lege umiddelbart å sjekke opp dette! Det kan være alt fra en lett infekjsjon til en alvorlig blodforgiftning. I værste fall så kan du ende med å måtte amputere eller enda værre utfall dersom du ikke får rett behandling! Kun en lege kan vurdere dette korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Neste gang skal du la være å sette på plaster. Sånne småsår trenger luft. 

Anonymkode: bd4e7...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lever du? 

Anonymkode: 97266...041

Kanskje hun er dau??? 😱

Anonymkode: 9bea2...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (På 11.3.2024 den 23.28):

Jo, det kan haste.

Ring til legevakten og snakk med de og ikke Kvinneguiden-doktorene.

Hva med lese kommentaren du siterte en gang til..?

Anonymkode: 5825e...2de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...