Gå til innhold

Plast eller stål? Barnemor saboterer oss

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sender ungene med stålboks og stålflaske på skolen i vår uke, ungene er stolte og fornøyde med stashet sitt, men mor gir dem plastflaske og plastmatboks. Alle vet nå at man skal unngå plast i kontakt med mat osv, det står masse om dette i media. 
Gjør hun dette som et prinsipp mot oss? Kjenner det irriterer meg, men mest av alt syns jeg det er synd at hun ikke tenker ungenes helse. 
(skal ikke engang begynne å ramse opp hva hun putter i matboksene av «mat»)

Anonymkode: 4c051...5be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dette er troll.

Hvis ikke: Plastbokser og flasker laget for mat, er helt trygge. Nå som du og mor har gått fra hverandre, må hun få styre sin del av oppdragelsen uten innblanding på sånne små-ting. Sender hun bare drittmat i matboksen, er det lov å si fra. Matboksen i seg selv, må du holde kjeft om.

Anonymkode: 6725d...013

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror du skal trekke nesa di langt ut av hva hun holder på med i sine uker jeg :) 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Kaller du dette sabotasje? Kanskje på tide å få hodet ut av den bobla der.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg, du er jo helt ekstrem. Stakkars mor! 

Anonymkode: 48571...175

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi sender ungene med stålboks og stålflaske på skolen i vår uke, ungene er stolte og fornøyde med stashet sitt, men mor gir dem plastflaske og plastmatboks. Alle vet nå at man skal unngå plast i kontakt med mat osv, det står masse om dette i media. 
Gjør hun dette som et prinsipp mot oss? Kjenner det irriterer meg, men mest av alt syns jeg det er synd at hun ikke tenker ungenes helse. 
(skal ikke engang begynne å ramse opp hva hun putter i matboksene av «mat»)

Hun gjør det nok for å terge. Flere studier sier at plastemballasje avgir skadelige stoffer. Vi får i oss en cocktail av kjemikalier gjennom mat, klær, møbler og kosmetikk, og en av de få tingene vi kan gjøre selv for å begrense dette er å bruke matemballasje av stål eller glass. Send henne link til studier om dette. Kanskje hun ikke vet bedre

Anonymkode: 777be...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er ekstremt! Alle vet at plast ikke er bra for ungenes helse. Og det er ikke stakkar barnemor. Hvorfor det, egentlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: 4b2c4...826

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun gjør det nok for å terge. Flere studier sier at plastemballasje avgir skadelige stoffer. Vi får i oss en cocktail av kjemikalier gjennom mat, klær, møbler og kosmetikk, og en av de få tingene vi kan gjøre selv for å begrense dette er å bruke matemballasje av stål eller glass. Send henne link til studier om dette. Kanskje hun ikke vet bedre

Anonymkode: 777be...6c3

Dette!! Har tenkt at det er for å terge. Og for å vise at hun er uenig med valgene våre osv. 

• Liker 1
Skrevet

Troll eller på tide å trå inn i de voksnes verden om du skulle være så spesiell at dette er seriøst ment ….. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her sender pappaen med matboks i stål og jeg i plast. Jeg gjør det ikke for å sabotere, men fordi jeg kjøpte plast og ikke har planer om å erstatte en helt fin matboks med en ny. 

Anonymkode: b53f9...bb1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er seriøst ment. Det frustrerer at hun stadig tar dårligere valg for ungene våre. På mange områder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her sender pappaen med matboks i stål og jeg i plast. Jeg gjør det ikke for å sabotere, men fordi jeg kjøpte plast og ikke har planer om å erstatte en helt fin matboks med en ny. 

Anonymkode: b53f9...bb1

Helt sykt at han tenker at hun sender med plastboks som en ond plan for å sabotere 😂😂

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette!! Har tenkt at det er for å terge. Og for å vise at hun er uenig med valgene våre osv. 

Jaja det er garantert derfor. Snakk om å være selvopptatt å tro at alt handler om deg

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er seriøst ment. Det frustrerer at hun stadig tar dårligere valg for ungene våre. På mange områder.

Som? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vist at hun bruker mye tid på oss, så det har ingenting med selvopptatthet å gjøre. Hun er syklig opptatt av oss ned på detaljnivå. Sjalu og misunnelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja hva blir det beste. Hun gir vel barna pålegg som kommer fra plastbeholdere også! Alle vet at skinken skal komme fra slakter i matpakkepapir

Anonymkode: 53c87...de6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har vist at hun bruker mye tid på oss, så det har ingenting med selvopptatthet å gjøre. Hun er syklig opptatt av oss ned på detaljnivå. Sjalu og misunnelig.

Riiiight....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, ultraprosessert mat fra morgen til kveld! Til å spy av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Riiiight....

Mannehater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...