Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte det samme da jeg var 18-19 år gammel, og har ikke brukt det siden, er nå i 30-årene 😄 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lyse vipper under, bruker bare eyeliner der ^^, 

Skrevet

Nei 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: a7734...c7e

• Liker 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Bare oppe, men bruker innimellom eyeliner nede. Vet ikke om man ser eldre ut, men jeg ser i hvert fall mer våken ut med maskara bare oppe

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser ikke bra ut på meg.

Bruker litt øyeskygge fra midten og ut mot enden, opp mot "vingen"

Anonymkode: 42160...2b8

AnonymBruker
Skrevet

Eyeliner nede; altså på våtkanten? Jeg føler at eyeliner på våtkanten bare forsvinner inn i kroppen i løpet av en times tid? 😬

Anonymkode: 4d510...544

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. 

Anonymkode: 649b3...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Man ser ikke eldre ut med litt mascara på de nederste vippene. Det er bare en myte. Noen kvinner gjør kanskje det fordi de har lange, tykke vipper og mascaraen lager en skygge under øyet som kan fremheve mørke ringer eller søkk. Noen ganger kan den også farge av på huden og da ser man eldre ut. Men ikke alle kvinner har det problemet. 

Jeg bruker mascara på de nederste vippene. Jeg har kjempelyse, tynne vipper og trenger farge på de nederste vippene for å få en viss balanse. Jeg har også litt dype øyne og veldig lys hud, så hvis jeg sminker huden så trenger jeg kontrasten for å unngå at øynene mine forsvinner inn i hodet. Øyenskygge funker også, men litt mascara ser best ut.

Alle kvinner har ulike trekk, så alt handler om å fremheve det som er fint. Det som funker for noen kan se dårlig ut på en annen. :)

Anonymkode: f369a...89b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kun et tynt lag oppe. Synes jeg ser litt eldre ut med tykt lag mascara og/eller mascara på undervippene.

Hilsen over 40

Anonymkode: 278fd...4dc

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har naturlig sorte vipper. Synes det fremhever de mørke ringene under øynene hvis jeg tar på mascara der. 

Hadde de vært helt lyse, hadde jeg nok ihvertfall farget de innimellom.

Anonymkode: db8bb...d31

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun oppe, sluttet med nederst for mange år siden. Bare et tynt lag øverst. Har naturlig mørke vipper.

Anonymkode: 55387...67a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kun oppe.

Anonymkode: 6f212...6fc

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare brukt oppe hele livet, først i en alder av 33 testet jeg under også og øynene ble jo mye større. Burde begynt for 20 år siden 😄

Anonymkode: 7e2c2...6b5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, ser veldig rart ut på meg. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt kun oppe de siste 10 årene, synes det ser mer «classy» ut. Er 42

Anonymkode: 87c5d...7f4

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett bare oppe, for det smitter så lett av. Men jeg har ofte brun eyeliner (rett på utsiden av våtlinjen) på ytterste halvdel av øyet. 

Anonymkode: 5312b...21c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, aldri følt behov for det. Kanskje jeg hadde tenkt annerledes hvis jeg hadde veldig lyse vipper, men mine er ganske mørke og gir fin "innramming" til øynene.

Jeg har også lest uttalelser fra såkalte skjønnhetseksperter som sier det samme som venninnen din: At mascara på nedre vipper fremhever linjer og rynker i øyeområdet og får deg til å se eldre og mer "dratt" ut. Har ingen formening om hvorvidt det stemmer, det er vel sikkert individuelt som så mye annet, men jeg har lagt merke til på andre damer at den nedre mascaraen ofte smitter av på huden rundt øyet, slik at mørke ringer fremheves. Det ønsker jeg personlig å unngå, har ikke behov for å se enda mer sliten ut enn jeg er:laugh:

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har så lange vipper at det ser helt dust ut.

Anonymkode: a9720...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bare oppe. 

Tar jeg på lite så ser jeg trøtt ut. Blir det for mye, så ser jeg gal ut som om ansiktet er i sjokk-modus konstant. Finnes ingenting imellom. 

Anonymkode: 4ee5e...c90

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...