AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars Jeg har nylig begynt å trene, har null erfaring fra før og er i usedvanlig dårlig form, men har nå vært på treningssenter hver/annenhver dag i en måneds tid. Jeg har til nå stort sett holdt meg til apparater, prøvd meg litt frem og vært veldig lite systematisk utover å trene forskjellige kroppsdeler hver gang. Nå føler jeg at jeg må komme igang med noe som gir litt mening og slik at jeg kan måle progresjon, men jeg syntes det er vannskelig å vite hvordan best fordele øktene og hvilke øvelser jeg bør fokusere på. Er det noen som har noen tips? Og hvilken vekt bør man begynne med? Jeg har veldig lyst til å prøve på markløft, men har ingen ide om hvor tungt en nybegynner bør løfte for eksempel... Anonymkode: 1a01d...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars Få en pt til å sette opp et program for deg. Samtidig kan denne vise deg apparatene slik at du gjør øvelsene riktig, og hjelpe deg til å finne riktig belastning å starte med. Hva er formålet med treningen? Bare bygge muskelmasse? Bedre kjernemuskulaturen? Bevegelighet? Kondisjon? Anonymkode: d72ee...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Del Skrevet 11. mars Ja hadde det vært et alternativ så hadde jeg gjort det, men det finnes ikke noen pt'er her. Formålet er... delt. Jeg ønsker å bygge muskler og trenger også å jobbe med kjernemuskulaturen. Kondisjon er også er greie for seg, men det trener jeg egentlig litt utenom dette Anonymkode: 1a01d...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Del Skrevet 13. mars I utgangspunktet så kan du trene etter nesten hvilket som helst styrkeprogram. Nøkkelen til fremgang ligger i å øke belastningen over tid. Det finnes mange apper der du kan velge mellom ulike økter. Jeg bruker strong lifts. I øvelser som markbøy, knebøy og lignende ville jeg startet med bare stanga for å få teknikken på plass og så heller legge på litt og litt. Er du utrent og ikke har teknikken i orden risikerer du skader eller uhell om du går til maks belastning for fort. I slike øvelser er det også viktig å ha balansen på plass. Apparater gjør balanse-delen for deg, så der kan du fra start av finne ut hva som f.eks. er din 10 rep max, 12 rep max osv. Men når man gjør disse øvelsene får du da ikke trent på balanse og stabilitet i like stor grad. Du kan også begynne så enkelt som å ta med en notatbok og skrive ned antall reps, sett og kilo for hver øvelse. Anonymkode: 11f96...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 13. mars #5 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): I utgangspunktet så kan du trene etter nesten hvilket som helst styrkeprogram. Nøkkelen til fremgang ligger i å øke belastningen over tid. Det finnes mange apper der du kan velge mellom ulike økter. Jeg bruker strong lifts. I øvelser som markbøy, knebøy og lignende ville jeg startet med bare stanga for å få teknikken på plass og så heller legge på litt og litt. Er du utrent og ikke har teknikken i orden risikerer du skader eller uhell om du går til maks belastning for fort. I slike øvelser er det også viktig å ha balansen på plass. Apparater gjør balanse-delen for deg, så der kan du fra start av finne ut hva som f.eks. er din 10 rep max, 12 rep max osv. Men når man gjør disse øvelsene får du da ikke trent på balanse og stabilitet i like stor grad. Du kan også begynne så enkelt som å ta med en notatbok og skrive ned antall reps, sett og kilo for hver øvelse. Anonymkode: 11f96...199 Er det siste som er nevnt her som faktisk definer det å trene. denne progressive , systematiske tilnærmingen som gjøres enkel ved å logge treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå