Gå til innhold

Hvor ofte vanner dere ildtopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er inne jeg tenker på. Jeg er usikker på hvor mye vann dem trenger. På nettet står det at dem tåler lite vann og trenger lite vann. Jeg har vannet jorda når jorda har begynt å bli tørr. Kanskje 1 gang i uka? Men di små knoppene tørker ut. Skal gjorda være fuktig hele tiden? Hvor ofte vanner dere?

Anonymkode: afaeb...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanner alle mine grønnpanter èn gang i uka.  Ildtopp og sukkulenter vannes lite.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del vann - den døde

Mindre vann - den døde også

Vann bare når tørr - den døde også

Nesten ikke vann på ukesvis - den døde også

Jeg er mann, så sikkert derfor jeg ikke har knekt koden. Alle mine andre planter trives godt med vanningsregimet mitt.

Venninner ler av meg fordi jeg ikke klarer å holde liv i noe så enkelt som ildtopp. 😅

Anonymkode: 6ec4e...1d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildtopp er slettes ikke enkelt å holde liv i. I Norge! 

Den trenger lite vann ja. Men MYE lys. Og det å få den til å blomstre igjen krever en kaldere periode (rom). 

Vann lite og sett den i lyst vindu

Anonymkode: b2b9b...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strevde også med ildtopp. Og den gang kostet en ildtopp i den str jeg ønsket 40kr. Så jeg gikk over til at jeg kjøpte en ildtopp, lot den bare stå uten å vanne. Da den hadde stått ca 4 uker, hadde den gjort jobben sin og ble kastet. Så kjøpte jeg ny, og gjentok det samme 😅

Anonymkode: aca0f...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ildtoppene her vanner jeg annen hver måned. De dør ikke. Om de da dør så klipper jeg blomstene av også kommer det nye frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ildtopp kan være vanskelig å få til. Knoppene tørker ut uansett mengde vann. Har vanligvis grønne fingre så dette er nesten et mysterium da "alle" kan ha ildtopp. Etter avblomstring står den fint i åresvis å vokser seg grønn å fin. Vanner også ved behov, kjenner på jorda at den er lett tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...