Gå til innhold

Rideleir for voksne - tips og erfaringer


Bestemor Duck

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venninne skal på rideleir til sommeren. Spørsmålet er hvor burde vi dra?
Venninnen min ønsker flott natur, og jeg ønsker høy kvalitet på ridetimene, dressur og sprang - feltritt ønskelig men ikke et krav. 

Vi er forøvrig på nivå LD&LC vi er begge erfarne ryttere, men som turryttere.

Iom at vi er voksne er det fint at det er litt bra opplegg for kost og losji, samt litt spredt med alder så ikke det blir oss gamle damene med en gjeng 12 åringer hehe

Foreløpig har vi siktet oss ut to favoritter:
Marits Rideskole og Skoghorn Rideleir
Andre forslag på blokka er Stall-K

Er det noen der ute som har erfaringer med disse over? Eventuelt andre forslag tas imot med stor takk :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ti10

Jeg har ikke hørt om at det finnes rideleirer for voksne, så jeg tror kanskje dere må regne med å ri sammen med mange barn og ungdommer. Losjimulighetene pleier også å være mildt sagt spartanske.

Rideferier for voksne derimot, det finnes det jo nok av både i inn- og utland. Kanskje dere heller kan sikte dere inn på noe sånt, og så prøve å få ridetimer i tillegg? Eller kanskje noen steder kan legge inn timer som en del av oppholdet hvis dere spør.

Eventuelt lage deres egen pakke for å få oppholdet slik dere vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerkinn på Dovre er helt fantastisk! 😍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for å kuppe tråden, men nå begynte jeg å tenke..... :) 

Finnes det noe tilbud for voksne som ikke har erfaring med hest, men som vil prøve å lære litt? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (15 timer siden):

Hjerkinn på Dovre er helt fantastisk! 😍

Skal sjekke ut! Takk 🐎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (15 timer siden):

Beklager for å kuppe tråden, men nå begynte jeg å tenke..... :) 

Finnes det noe tilbud for voksne som ikke har erfaring med hest, men som vil prøve å lære litt? 

 

Kupp i vei - alltids hyggelig med hesteprat 😊 Med rideleir vet jeg ikke - men rideskoler helt klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke hørt om at det finnes rideleirer for voksne, så jeg tror kanskje dere må regne med å ri sammen med mange barn og ungdommer. Losjimulighetene pleier også å være mildt sagt spartanske.

Rideferier for voksne derimot, det finnes det jo nok av både i inn- og utland. Kanskje dere heller kan sikte dere inn på noe sånt, og så prøve å få ridetimer i tillegg? Eller kanskje noen steder kan legge inn timer som en del av oppholdet hvis dere spør.

Eventuelt lage deres egen pakke for å få oppholdet slik dere vil?

Jeg har privathest som jeg rir på så det er ikke så interessant for min del - men tusen takk for innspill 🐎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blixland eller Peer Gynt Rideleir. 
blixland har sprang, dressur, feltritt og god spredning i alder. Peer Gynt har egne voksne uker med fokus på litt bedre mat og drikke og!

Anonymkode: c307f...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blixland eller Peer Gynt Rideleir. 
blixland har sprang, dressur, feltritt og god spredning i alder. Peer Gynt har egne voksne uker med fokus på litt bedre mat og drikke og!

Anonymkode: c307f...d37

Alltid hatt lyst til og reise på peer grynt leir 😍 kult med western og ser koselig ut med grillings og øl😂

Anonymkode: a6020...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...