AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #21 Skrevet 13. mars 2024 Nei, ikke engang jeg fikk lov av barnemor å komme. Da bodde jeg sammen med barnet. Hun vil ikke vite om min eksistens. Anonymkode: b6109...7d8
ibsen Skrevet 13. mars 2024 #22 Skrevet 13. mars 2024 Vi har barna ca 50/50. Mine foreldre har vært og blir invitert. Vi bor i samme by og sees jevnlig. Vi feirer jul sammen og de er invitert i alle bursdager. Mor hadde nok helst sett de ikke ble invitert, men barna har hatt ett ønske om det. Det er også lite famile på begge sider, og mine foreldre er rause med gaver (som tenåringene har oppfattet). Mine søsken bor langt unna og ser bonusbarna kanskje annethvert år, så de har ikke vært naturlig å invitere. Mor ønsker heller ikke barn i konfirmasjonen slik at det rent praktisk hadde blitt veldig vanskelig.
molo80 Skrevet 13. mars 2024 #23 Skrevet 13. mars 2024 Min datter fikk stefar og stemor når hun var 12 år, så det var helt unaturlig å invitere utvidet ste-familier på begge sider. Stemor og stefar og ste-søsken var selvsagt invitert:) Også fikk hun gaver av de som hun har hatt mest kontakt med i sine utvidet stefamlier. Om hun hadde vært 3 år når hun fikk "nye familier" så hadde det vært annerledes. Når min bonusdatter skal konfirmere seg om noen år, så tenker jeg at det er unaturlig å invitere mine foreldre i selskap men helt naturlig at de gir en gave.. Men jeg tenker det handler mest om hvor mye kontakt man har og hvor tidlig man kom inn i barnas liv..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #24 Skrevet 13. mars 2024 ibsen skrev (23 minutter siden): Vi har barna ca 50/50. Mine foreldre har vært og blir invitert. Vi bor i samme by og sees jevnlig. Vi feirer jul sammen og de er invitert i alle bursdager. Mor hadde nok helst sett de ikke ble invitert, men barna har hatt ett ønske om det. Det er også lite famile på begge sider, og mine foreldre er rause med gaver (som tenåringene har oppfattet). Mine søsken bor langt unna og ser bonusbarna kanskje annethvert år, så de har ikke vært naturlig å invitere. Mor ønsker heller ikke barn i konfirmasjonen slik at det rent praktisk hadde blitt veldig vanskelig. Dette er jo et moment som spiller inn i barnas ønsker. Min stesønn nevnte forleden at han ville ha flere mennesker i sitt bursdagsselskap og om ikke min familie kunne komme. De har hilst på ham én gang så hans far måtte forklare at det ikke var naturlig. Sønnen hans har jo heller ikke noe forhold til dem, så det handler nok mest om at han vil ha stort selskap, og mange gaver. Det er mye fokus på såre følelser osv. i slike situasjoner, men barn er tross alt ganske enkle der. Det er ikke noe poeng å tillegge dem så mange av de følelsene vi voksne går med. Anonymkode: 392ba...466
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #25 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 9.16): Hei, Dere som har bonusbarn som har konfirmert seg, har deres foreldre og søsken vært invitert i konfirmasjonen? Altså «bonus besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn». I mitt tilfelle er dette kun 7 personer da vi er få i familien, og vi har vært sammen i 7 år når konfirmasjonen inntreffer neste år. Anonymkode: 787dd...4f8 Mine foreldre og søsken var ikke invitert til min ste-datters komfirmasjon. De hadde møtt henne ett par ganger, og bor på andre siden av landet. Det var hennes mor som arrangerte. Jeg har ikke tenkt på at de skulle blitt invitert. Som regel drar vi nordover med mine barn, enten bare jeg og ungene, eller med mannen min, når hun feks var på ferie med sin mor og stefar. Det var for mange slektninger her til at det skulle være en ting. Anonymkode: 0864f...016
Arkana Skrevet 13. mars 2024 #26 Skrevet 13. mars 2024 Vi har ikke bonusbarn, men vi har bonusnieser/-nevøer og både vi og resten av stefars familie har blitt invitert i deres konfirmasjoner. Her gjøres det ikke forskjell og de blir på alle andre måter behandlet likt med de biologiske nevøene/niesene/barnebarna (f.eks. like mye i bursdags- og julegave) så det ville føles rart å ikke bli invitert.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #27 Skrevet 13. mars 2024 Her har stefamiliene vært veldig inkludert og inkluderende helt fra starten av, så selv om det ikke er familie av blod, så er det familie i hjertet. Så stebesteforeldre og stetanter/-onkler med barn er inkludert i konfirmasjon her. Anonymkode: c0eab...c06
solsolsol Skrevet 13. mars 2024 #28 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo et moment som spiller inn i barnas ønsker. Min stesønn nevnte forleden at han ville ha flere mennesker i sitt bursdagsselskap og om ikke min familie kunne komme. De har hilst på ham én gang så hans far måtte forklare at det ikke var naturlig. Sønnen hans har jo heller ikke noe forhold til dem, så det handler nok mest om at han vil ha stort selskap, og mange gaver. Det er mye fokus på såre følelser osv. i slike situasjoner, men barn er tross alt ganske enkle der. Det er ikke noe poeng å tillegge dem så mange av de følelsene vi voksne går med. Anonymkode: 392ba...466 Stesønnen ville invitere din familie også sa du nei?? Hvorfor? Er jo ikke så rart de ikke har noe nært forhold da 🙄 Spoiler Søskenbarnet til mannen min fikk først et barn med ungdomskjæreste (null kontakt), så giftet hun seg og fikk et barn til. Etter en del år skilte hun seg og mannen giftet seg på nytt og fikk barn med ny kone. Så døde mannen/eksen. Mens han levde var de tre voksne og de tre barna sammen på jul, bursdag og alt mulig, og i dag er de to damene fortsatt sammen og de tre ungene bor litt begge steder. Synes det er så fint. Ingen bitterhet eller stolte følelser eller noe. Den siste kona har da to ekstra barn, der det ene strengt tatt ikke en gang er barnet til den avdøde mannen hennes.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #29 Skrevet 13. mars 2024 Her inviteres stesøsken og stebesteforeldre, men ikke lenger ut i stefamilien. Vi møttes da konfirmanten var 7, stefamilien bor på andre kanten av landet, så de er ikke nære. Anonymkode: 40d82...de5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå