AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #1 Skrevet 11. mars 2024 Hei, Dere som har bonusbarn som har konfirmert seg, har deres foreldre og søsken vært invitert i konfirmasjonen? Altså «bonus besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn». I mitt tilfelle er dette kun 7 personer da vi er få i familien, og vi har vært sammen i 7 år når konfirmasjonen inntreffer neste år. Anonymkode: 787dd...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #2 Skrevet 11. mars 2024 Ja, på begge sider da vi begge hadde ny partner i stabile forhold over flere år. Anonymkode: c895c...75b 4
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 11. mars 2024 #3 Skrevet 11. mars 2024 Hele min bonus familie kom i konfirmasjonen min. Bonus bestemor/far, tanter, søskenbarn osv. Det var veldig hyggelig. Jeg har alltid vært veldig inkludert i den familien helt fra dag 1.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #4 Skrevet 11. mars 2024 Det viktige her er motivasjonen. Er det fordi stefamilien er blitt kjent med barnet og genuint bryr seg? Det andre ytterpunktet (en historie som jeg dessverre har fra privat hold) var et nyforelsket par som på død og liv skulle ha med stemors mor i konfirmasjonen. Denne "svigermoren" hadde knapt møtt stebarnet. Og det splitter nye forholdet var videreføringen av utroskap. Jeg mistenker at de ville ha henne med som moralsk støtte for sin egen datter. Anonymkode: 92f69...090 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #5 Skrevet 11. mars 2024 Det finnes vel like mange svar som det finnes familier. I mange familier inviteres jo nære familievenner også, og pliktgjester droppes. Jeg vil si det kommer på varighet/stabilitet av nytt forhold. Hvor involvert og inkluderende stefamilien er. Og ikke minst hva konfirmanten selv ønsker og føler er naturlig. Anonymkode: 7445f...153 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #6 Skrevet 11. mars 2024 Kommer helt an på hvor involvert konfirmanten har vært og er i bonusfamilien. Anonymkode: 01305...ab3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #7 Skrevet 11. mars 2024 Min familie bor langt borte, så de har vært minimalt inkludert med mine bonusbarn. Derfor er det heller ikke naturlig at de tar del i konfirmasjonen. Om de hadde bodd nære og vært mye med mine bonusbarn ville det stilt seg annerledes. Anonymkode: 6a097...42d 1
solsolsol Skrevet 11. mars 2024 #8 Skrevet 11. mars 2024 (endret) Vi har vært invitert i alle konfirmasjoner der konfirmanten bor (i det minste deltid) hos en av våre søsken. Har også blitt invitert i en til halvsøskenet til et av tantebarna (altså på den andre siden). Vi inviterer også alle. (vi bor langt unna og er minimalt involvert, men møtes jo i ferier av og til) Endret 11. mars 2024 av solsolsol
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #10 Skrevet 11. mars 2024 Det er ikke noe fasit på dette. Men hos oss var det naturlig å invitere stefamilien også. Barnet har jo vokst opp blant disse og har hatt tett kontakt med dem siden han var liten. Kaller de for tante/onkel/bestemor/far. Anonymkode: 92324...913
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #11 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Dere som har bonusbarn som har konfirmert seg, har deres foreldre og søsken vært invitert i konfirmasjonen? Altså «bonus besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn». I mitt tilfelle er dette kun 7 personer da vi er få i familien, og vi har vært sammen i 7 år når konfirmasjonen inntreffer neste år. Anonymkode: 787dd...4f8 Ingen fasit. Det kan hende at jeg inviterer min svigermor og svigerfar (altså, stebestemor og stebestefar til konfirmanten) i konfirmasjonen. Mitt problem er at hvis de ikke kommer, vil det ikke være noen gjester på min side i det hele tatt, kun fars svære familie. Anonymkode: 7500c...f84 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #12 Skrevet 11. mars 2024 Nei. Mor til barnet nekter å invitere min familie, enda de har vært i barnets liv siden hun var tre år gammel. Hun begrunner det med at det blir rart og kleint. Hennes samboer sin familie er invitert. De har vært i barnets liv de siste seks årene. Barnet selv vil ha både mor og fars side, samt min side og stefars side. Men mor nekter. Vi vurderer å lage et eget selskap, men det føles litt dumt det også. Anonymkode: 2fa48...3ab
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #13 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Dere som har bonusbarn som har konfirmert seg, har deres foreldre og søsken vært invitert i konfirmasjonen? Altså «bonus besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn». I mitt tilfelle er dette kun 7 personer da vi er få i familien, og vi har vært sammen i 7 år når konfirmasjonen inntreffer neste år. Anonymkode: 787dd...4f8 Ja vi inkluderer begge bonusfamilier da både mor og far har hatt ny partner i mange år og barnet er integrert i begge bonusfamilier. Men her må det jo vurderes hvordan barnets relasjon og forhold er til bondufamiliene da. Har de lite til ingen kontakt - så nei.. Anonymkode: 93b11...21d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #14 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, Dere som har bonusbarn som har konfirmert seg, har deres foreldre og søsken vært invitert i konfirmasjonen? Altså «bonus besteforeldre/tanter/onkler/søskenbarn». I mitt tilfelle er dette kun 7 personer da vi er få i familien, og vi har vært sammen i 7 år når konfirmasjonen inntreffer neste år. Anonymkode: 787dd...4f8 Ja, alle som var glad i og brydde seg om barnet, ble invitert. Alle kom og det ble en flott feiring for barnet. Sånne dager må man være ekstra rause, legge sitt eget ego til side og svelge noen flokker med kameler. Anonymkode: ce23e...50e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #15 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Mor til barnet nekter å invitere min familie, enda de har vært i barnets liv siden hun var tre år gammel. Hun begrunner det med at det blir rart og kleint. Hennes samboer sin familie er invitert. De har vært i barnets liv de siste seks årene. Barnet selv vil ha både mor og fars side, samt min side og stefars side. Men mor nekter. Vi vurderer å lage et eget selskap, men det føles litt dumt det også. Anonymkode: 2fa48...3ab Det er ikke mor sin fest. Det er barnet sin fest. Vil hun virkelig ikke la de som er glad i og bryr seg om barnet få være med å feire det? Veldig egoistisk! Anonymkode: ce23e...50e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #16 Skrevet 11. mars 2024 Ja, her blir det det. Bonus besteforeldre, søskenbarn, oldeforeldre, tanter og onkler. De som vi har jevnlig kontakt med og ser med jevne mellomrom. Anonymkode: 2f3eb...642
Eva-Lena Skrevet 11. mars 2024 #17 Skrevet 11. mars 2024 Da jeg konfirmerte meg kom hele slekten til mon stefar. Slektninger fra min biologiske far var ikke invitert engang da jeg ikke kjenner noen av de. Kjenner heller ikke min biologiske far da han heller valgte fest og fyll da jeg var baby. Mamma fant seg en ny mann som anser meg som sin egen datter. Derfor var det helt naturlig å be mine slektninger fra han sin slekt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #18 Skrevet 11. mars 2024 Jeg har vært bonusmor i 13 år og jeg er ikke invitert i konfirmasjonen til min bonusdatter som har vært hos faren annenhver helg og et døgn i uken. Moren arrangerer selskapet og selv om datteren ønsker jeg skal komme har jeg skal fått noe invitasjon eller henvendelse fra moren. Jeg driter i hele greia og tar med meg min utflyttede sønn og drar på tur den dagen. Moren har vært vanskelig i snart 15 år men dette er toppen av utestengning. Anonymkode: 5724c...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #19 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært bonusmor i 13 år og jeg er ikke invitert i konfirmasjonen til min bonusdatter som har vært hos faren annenhver helg og et døgn i uken. Moren arrangerer selskapet og selv om datteren ønsker jeg skal komme har jeg skal fått noe invitasjon eller henvendelse fra moren. Jeg driter i hele greia og tar med meg min utflyttede sønn og drar på tur den dagen. Moren har vært vanskelig i snart 15 år men dette er toppen av utestengning. Anonymkode: 5724c...2b7 Jeg har ikke fått noe invitasjon heller, akkurat som moren og faren til konfirmanten ikke har fått. Det er en selvfølge at jeg er med, trenger ingen invitasjon. Anonymkode: 6a097...42d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 Nei. Jeg hilste ikke på bonusdatter før hun var 11-12 år og hun har siden vært hos oss annenhver helg - knapt det, for hun er mest på fritidsaktiviteter eller med venner. Hun har ingen relasjon til min familie, truffet dem et par ganger bare. Det er jo ikke ofte det er større selskap som tilfeldigvis faller på helgene hun er hos oss, og selv da er det valgfritt for henne å delta. Hun hadde to konfirmasjoner. Hennes mor og far har hatt mye konflikter og jeg har heller aldri hilst på hennes mor. Hun innrømmet overfor far at hun var redd moren hennes skulle gjøre seg vanskelig og skape konflikt, og ba om to fester. Det gikk fint. Anonymkode: 392ba...466 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå