Gå til innhold

50 årsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du fikk velge en langhelg, nesten hvor som helst i verden. Hvor ville du da ha feiret 50-årsdagen din? Hvorfor og hva anbefaler du ellers av restauranter, hotell, opplevelser osv 😊

Anonymkode: eef17...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvem du skal feire med?

Anonymkode: 1f026...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal feires med ektefelle.

Anonymkode: eef17...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg enten ville valgt en by jeg kjenner veldig godt eller et helt nytt sted! Så kommer det jo litt an på når på året dette er og om du ønsker å reise til et varmt sted eller ikke.

Men på topplista mi er Århus, Funchal (Madeira) og Reykjavik.

Steder jeg ville vurdert som jeg ikke har vært før: Torshavn på Færøyene eller Azorene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du fikk velge en langhelg, nesten hvor som helst i verden. Hvor ville du da ha feiret 50-årsdagen din? Hvorfor og hva anbefaler du ellers av restauranter, hotell, opplevelser osv 😊

Anonymkode: eef17...9d4

Langhelg begrenser det jo veldig...  Ville gått for ein stad i Europa. Kanskje Budapest?

Anonymkode: 07724...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en langhelg digger jeg Hong Kong. Eventuelt Bangkok.

Anonymkode: d8499...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser på sensommer/tidlig høst. Vi har reist en del før og vurderer å kjøre på med en storby vi liker, bare litt flottere hotell denne gangen.

 

Madeira og Azorene er steder vi ønsker å bruke god tid på, så der vurderer vi en påskeferie i nær fremtid 😊

Reykjavik var et godt tips forresten. 

 

Ts.

Anonymkode: eef17...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valencia. God mat og vin, godt vær, mye å både observere og oppleve

Anonymkode: 25a1a...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma eller Lisboa.

Anonymkode: 2e280...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Valencia har jeg faktisk hørt mye fint om og vi har heller ikke vært der før.

 

Roma/Italia har vi besøkt flere ganger. Lisboa har jeg kun vært raskt innom mens jeg ventet på et fly videre til Brasil.  Der kunne jeg godt tenke meg å utforske mer. Kom gjerne med tips om mat, kultur,overnatting osv.

 

Belgia, Serbia og Nederland er land jeg kunne tenke meg å utforske mer. Noen som har bra tips der?

 

 

Anonymkode: eef17...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York går akkurat på en langhelg, selv om det blir litt stress. 
I Europa: Budapest, London? 

Anonymkode: f9a2a...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her. 

Valencia har jeg faktisk hørt mye fint om og vi har heller ikke vært der før.

 

Roma/Italia har vi besøkt flere ganger. Lisboa har jeg kun vært raskt innom mens jeg ventet på et fly videre til Brasil.  Der kunne jeg godt tenke meg å utforske mer. Kom gjerne med tips om mat, kultur,overnatting osv.

 

Belgia, Serbia og Nederland er land jeg kunne tenke meg å utforske mer. Noen som har bra tips der?

 

 

Anonymkode: eef17...9d4

Beograd er en kul by! Ville også vurdert Mostar eller Sarajevo hvis jeg var deg (står på min bucket list). Nederland er supert, elsker både Amsterdam og Rotterdam. 

Anonymkode: f9a2a...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 7.25):

Beograd er en kul by! Ville også vurdert Mostar eller Sarajevo hvis jeg var deg (står på min bucket list). Nederland er supert, elsker både Amsterdam og Rotterdam. 

Anonymkode: f9a2a...6ee

Sarajevo og Mostar er bra! Noen år siden vi var i Sarajevo, men obs på at byen fortsatt er veldig preget av krigen på 90-tallet. Vi hadde hotell med utsikt mot de enorme krigskirkegårdene, og mange steder var det fortsatt kulehull i husvegger. Gamlebyen er veldig sjarmerende. Vi var der med barn, det er en flott by. Fikk og med museet på stedet der 1. verdenskrig startet. 

I Belgia er både Brussel og Brugge koselige byer. 

Anonymkode: 60bcb...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reykjavik er ganske langt unna en storby. Men fantastisk!

Anonymkode: 32e28...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Reykjavik er ganske langt unna en storby. Men fantastisk!

Anonymkode: 32e28...675

Er den det? Har vært der en del nå både fordi jeg hadde hørt så mye bra og senere med jobbseminar.

Den er stygg som juling, I og for seg forståelig siden den er bygget for klimaet.

Nevnte klima er problem nummer to, det er vått, surt og blåser hele tida. 

Restauranter og uteliv får mye ros. Det er to-tre gode restauranter, ikke i nærheten av de andre nordiske hovedstedene og utelivet her som en jevnstor skandinavisk by. 

Omgivelsene som man får se på en golden circle tur er spesielle det skal jeg gå med på men hvor lenge er det gøy å se på geysirer og fosser i drittvær? 

 

Anonymkode: d4348...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Barcelona, liker at det er en liten storby, med masse å finne på.

Anonymkode: d0c89...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

San Sebastian ❤️

Anonymkode: 67993...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Longyearbyen? 

Anonymkode: 94104...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...