Gå til innhold

hvem avgjør?

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal nå til fastlegen for å starte "operasjon bukplastikk".satser på å få det dekt.etter 2 svangerskap,vektøkning og -nedgang har jeg fått en hengebuk,riktignok ikke SÅ stor,men nok til at det gir meg store komplekser.

hvem er det da som sier "ok,du får det dekket en operasjon av staten" eller "nei,vi ser ingen grunn til at du skal få det".

er det fastlegen eller de som opererer,altså klinikken?eller noen andre?

håper på svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du skal få svar..

Drt er legen din som avgjør om han mener det er grunn til å henvise deg til en vurdering på sykehus/kirurg. Så er det opp til kirurgen om det blir dekket eller ikke. Jeg måtte vente 4,5 år før jeg ble tatt inn til vurdering, og det tok nok et halvt år før jeg ble operert. Da jeg skulle vurderes for brystreduksjon en stund etter, ba jeg legen min om å henvise meg flere plasser, for å kunne ta det stedet med kortest ventetid. Denne gangen tok det bare 5 mndr til jeg ble operert.

Jeg hadde selv ganske stor hudfold, men hadde ingen spesielle komplekser.For meg var det et større problem at jeg fikk eksem og sopp i denne folden, og i navlen. Ingen problemer i etterkant!!

Lykke til da!!

Skrevet

takk for svar :)

men det var litt deprimerende å høre at du måtte vente nesten 5 år.det spørs om jeg får gjort det i juni/juli som jeg håper på.

men jeg skal nå prøve.synes det er litt kjipt at legen bestemmer om jeg skal henvises.tenk om hun er uenig...da må jeg vel bytte lege,og det tar tid.

skulle tro at delen med kirurgen er den letteste,de vil jo tjene penger og får vel igjen på det.

jaja,får vel bare prøve.

vil gjerne høre fra andre også!

:)

Skrevet

Tror ikke du skal tenke så mye på ventetida jeg hadde. Tiden er forandret, og nå har vi fritt sykehusvalg. Dvs at du ksn velge et sykehus med mindre ventetid, slik som jeg nevnte ang reduksjonen jeg hadde. Da ble jeg henvist til fem forskjellige plasser, og valgte å ta imot tilbudet fra den første som svarte meg. Da varierte ventetida fra 5mndr til 3 år. Store sykehus har mer venting, jmfr Haukeland, Stavanger osv... Små sykehus har mindre venting, og har like bra resultat. Noen helseregioner har også avtaler med private klinikker og private sykehus.

Det eneste som er dumt med fritt sykehusvalg, er at du ikke får dekket reise til/fra, denne må du dekke selv, dersom du selv velger. Les mer om fritt sykehus valg på nettet.

God helg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...