AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #21 Skrevet 10. mars 2024 Herregud, for en mann! 🫣😂 Anonymkode: 4fb93...057 1
Tobias001 Skrevet 10. mars 2024 #22 Skrevet 10. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Litt bakgrunnshistorie: Mine foreldre er skillt, for lenge siden. De har nye parterne. Både min mor og far og deres partnere liker å tilbringe tid med meg og min samboers barn. De spør meg via sms eller i samtale om det passer den og den dagen/helgen at barna kommer på besøk/overnatting. Så til problemet; min samboer (far til barna) synes de er respektløse når de ikke spør han også, han vil at de skal sende melding til oss begge om slike ting, for det er jo hans barn også. «Da får det være!» sier han, og jeg synes det er så barnslig! Hans mor er ikke i form til å passe barna, og det har vært lite generell barnepass fra hans side, han mener at jeg hadde blitt like fornærmet om det var andre vei, jeg vet veldig godt at det hadde brydd meg katta. For meg virker det absolutt mest naturlig at man spør sitt barn om å få «låne» barnebarna.. Vi sier så ofte nei til barnepass fordi han vil være med barna, jeg begynner å bli lei av å bare gå hjemme og aldri gjøre voksen ting. Samboer jobber mye, så han ser naturlig nok barna mindre enn meg. Jeg har forståelse for at han vil være med barna, men det er teknisk sett egentlig jeg som blir «sittende igjen» med dem fordi han jobber, så ser han de noen timer før leggetid.. Isteden kunne jeg slappet av litt og vi kunne gjort noe gøy/koselig sammen isteden, noe jeg har prøvd å formidle, men det går bare ikke inn.. Så, er han urimelig som krever at de spør han også..? Eller er mine foreldre respektløse når de ikke spør han også? Anonymkode: b6444...981 Her er dine foreldre respektløse! Det er klart de skal spørre mannen i huset om dette! Høres ut som dere alle prøver å overkjøre ham
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #23 Skrevet 10. mars 2024 Han høres kontrollerende ut. Er han slik på andre områder også? Det høres ut som om han har behov for å være et slags overhode, som om han har endelig avgjørelse (hvilket han faktisk har siden du er i behov for barnevakt fordi du bærer hovedvekten av det å ha barn, mens han nekter deg det). Det virker som om han krever en slags respekt han mener han fortjener og få i form av å bli likestilt med deg som dine foreldres barn. det er totalt unaturlig å forvente at de skal spørre dere begge. Dere er voksne og kan prate sammen. Det er naturlig at dine foreldre tar kontakt med deg, sitt barn. som sagt; han høres kontrollerende og giftig ut. Er du hjemmeværende eller jobber redusert fordi han ønsker det? Anonymkode: 20da6...8d7 1
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2024 #24 Skrevet 10. mars 2024 Tobias001 skrev (52 minutter siden): Her er dine foreldre respektløse! Det er klart de skal spørre mannen i huset om dette! Høres ut som dere alle prøver å overkjøre ham Tosk! 3 1
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2024 #25 Skrevet 10. mars 2024 Det er jo bare dumt å kreve at de skal spørre dere begge, men jeg synes du bør inkludere ham når dere skal bestemme om barna skal bort eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #26 Skrevet 10. mars 2024 Mine svigerforeldre sender melding til både meg og mannen, og det synes jeg er fryktelig slitsomt. Kan de ikke bare forholde seg til en?! Jeg og mannen må jo uansett snakke sammen når det gjelder å få besøk, dra på middag til de osv, så hvorfor må de sende melding til begge? Det er helt tullete, blir jo til at jeg aldri svarer fordi jeg vet at mannen har svart dem, men da kjenner jeg på at jeg aldri svarer dem. Jeg synes det er helt riktig at dine foreldre kun spør deg, og så tar du det videre med mannen din. Han høres ut som en med ekstremt sterkt kontrollbehov. Anonymkode: 958ba...c83 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #27 Skrevet 11. mars 2024 Jeg spør mamma, hun spør meg. Svigermor/svigerfar spør samboer/pappan. Og sambo/pappan spør sin mamma/pappa Anonymkode: 73126...fef 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #28 Skrevet 11. mars 2024 Det holder da at en av dere spørres? Dere må vel uansett snakke sammen? Om det er så fryktelig sårt for mannen din, så kan du jo snakke med foreldrene dine og spørre om ikke de kan kontakte han i stede for deg når det kommer til barna? Og forklare hele greia for de? (de kommer garantert til å syns det er skikkelig rart, men halloo - hva gjør man ikke for et godt samarbeid med svigerbarn?) Anonymkode: 18ab7...16a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #29 Skrevet 11. mars 2024 Tobias001 skrev (13 timer siden): Her er dine foreldre respektløse! Det er klart de skal spørre mannen i huset om dette! Høres ut som dere alle prøver å overkjøre ham Da får han være mann og far og ta vare på sine egne barn også, ikke bare overlate det til samboeren sin. Anonymkode: 397b8...09f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #30 Skrevet 11. mars 2024 Er dette det eneste området han er veldig sær og sutrete på? Om nei; dette har du valgt, og får finne praktiske løsninger på om du vil fortsette forholdet. Han kommer ikke til å endre seg. Om ja; sett deg ned og prat skikkelig ut med ha om dette, for det er noe som trigger noe hos han her. Anonymkode: f3eb0...27c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #31 Skrevet 11. mars 2024 For å dele hvordan vi gjør det; Det spiller ingen rolle hvem som får melding. Innimellom er det bare datter/sønn, andre ganger begge, andre ganger igjen kontakter svigermor meg. Alt er OK. Vi snakker jo sammen, og legger ting inn i felles kalender. Til et søsken må vi sende tl begge, da hun styrer alt og han bare gir feil svar, mens hun likevel blir sur om vi kun sender til henne... Det får bare være, gidder ikke bruke en kalori på å bli irritert. Anonymkode: f3eb0...27c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #32 Skrevet 11. mars 2024 Han kan forvente at du snakker med han før du lover dem bort. Men at dine foreldre skal kontakte der eseperat er joe bare flaut. Dere må da klare å kommunisere dere imellom. Anonymkode: 15e9a...ace 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #33 Skrevet 11. mars 2024 Veldig rart å spørre han hvis det er din familie. Men også helt bak mål hvis du ikke sjekker med han før du svarer. Eksen holdt på sånn. Plutselig stod foreldrene hennes på døra og skulle bo i en uke. Utrolig respektløst. Anonymkode: 63263...c58 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #34 Skrevet 11. mars 2024 Gruppechat. Send felles melding til begge to Anonymkode: 867d8...a25
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #35 Skrevet 11. mars 2024 Jeg går ut fra at par snakker med hverandre. Så hvis jeg skal invitere et par på en middag, lurer på om de vil være med å gå en tur eller hva som helst - så spør jeg den ene og forventer at de to snakker sammen. Tenker det samme om passing av barn. Jeg ville spurt den ene, så kan foreldrene ta praten om det passer seg i mellom. Anonymkode: 67389...60b 1
She-in Skrevet 11. mars 2024 #36 Skrevet 11. mars 2024 Tobias001 skrev (15 timer siden): Her er dine foreldre respektløse! Det er klart de skal spørre mannen i huset om dette! Høres ut som dere alle prøver å overkjøre ham Du og de kommentarene dine 😂🤭 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #37 Skrevet 11. mars 2024 Blåttvann skrev (17 timer siden): Ting jeg aldri vil forstå at andre reagerer på. Virkelig ikke. Min familie kontakter meg, min samboers familie kontakter han. Men, hvis dette betyr så mye for han så kan du jo bare si til din familie at de gjerne kan sende sms til dere begge når det gjelder sammenkomster. Mens min svigermor kontakter alltid meg og ikke mannen min uansett hva det gjelder. Han har to yngre barn og svigermor kontakter ALLTID meg om det er noe, enten det er barnevakt, bursdager, besøk eller lignende. Litt irriterende av og til, samtidig er hun egentlig verdens søteste. Så jeg lar det gå ❤️ Mannen min synes det er helt ok, da slipper han unna Anonymkode: 85e9e...81c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå