AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #1 Skrevet 10. mars 2024 Litt bakgrunnshistorie: Mine foreldre er skillt, for lenge siden. De har nye parterne. Både min mor og far og deres partnere liker å tilbringe tid med meg og min samboers barn. De spør meg via sms eller i samtale om det passer den og den dagen/helgen at barna kommer på besøk/overnatting. Så til problemet; min samboer (far til barna) synes de er respektløse når de ikke spør han også, han vil at de skal sende melding til oss begge om slike ting, for det er jo hans barn også. «Da får det være!» sier han, og jeg synes det er så barnslig! Hans mor er ikke i form til å passe barna, og det har vært lite generell barnepass fra hans side, han mener at jeg hadde blitt like fornærmet om det var andre vei, jeg vet veldig godt at det hadde brydd meg katta. For meg virker det absolutt mest naturlig at man spør sitt barn om å få «låne» barnebarna.. Vi sier så ofte nei til barnepass fordi han vil være med barna, jeg begynner å bli lei av å bare gå hjemme og aldri gjøre voksen ting. Samboer jobber mye, så han ser naturlig nok barna mindre enn meg. Jeg har forståelse for at han vil være med barna, men det er teknisk sett egentlig jeg som blir «sittende igjen» med dem fordi han jobber, så ser han de noen timer før leggetid.. Isteden kunne jeg slappet av litt og vi kunne gjort noe gøy/koselig sammen isteden, noe jeg har prøvd å formidle, men det går bare ikke inn.. Så, er han urimelig som krever at de spør han også..? Eller er mine foreldre respektløse når de ikke spør han også? Anonymkode: b6444...981 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #2 Skrevet 10. mars 2024 Det holder at man spør EN av dere. Siden det er din side, er det jo deg de spør. Han må nok gå noen runder med seg selv i forhold til hvorfor dette er vanskelig. Anonymkode: 67f6e...756 36 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #3 Skrevet 10. mars 2024 Ikke urimelig å kreve at DU spør ham, men helt utenfor allfarvei å kreve at DE skal spør dere begge. Anonymkode: 128e9...23b 20 13
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #4 Skrevet 10. mars 2024 Herlighet for et snøflak av en mann. Anonymkode: 24832...be0 29 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #5 Skrevet 10. mars 2024 Svigers bor 50 mil unna, så de har sjelden spurt, men mine foreldre har naturlig nok spurt meg. Min mann har aldri reagert på det, tror tvertimot at han synes det er helt naturlig. Synes dette er helt tullete å reagere på. Han kan imidlertid be om at du lufter det for ham før du avtaler, det er noe helt annet. Anonymkode: e63da...36f 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #6 Skrevet 10. mars 2024 Fortell ham om det etter at de har vært der. Hver gang. Hvis han ikke engang kan begrunne synspunktene sine, så kan du heller ikke være nødt til å hensynta de. Man må kunne forvente et fornuftig samarbeid med partneren sin. Anonymkode: 7ecc2...790 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #7 Skrevet 10. mars 2024 Hva er det slags oppmerksomhetsbehov mannen din ikke får dekket siden han furter for sånne ting ? Ganske vanlig at foreldre henvender seg til sine barn når noe skal skje og planlegges Anonymkode: ec736...81c 11 4
petterm Skrevet 10. mars 2024 #8 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så, er han urimelig som krever at de spør han også..? Eller er mine foreldre respektløse når de ikke spør han også? Anonymkode: b6444... Han er barnslig og urimelig. Det holder å spørre deg, men hvis det er sårt for han kan du jo spørre om det er greit for han at ungene drar på besøk. Jeg synes han bør ha en grunn til å være i mot det - ikke bare være i mot på trass. Han bør også sette pris på at dere (du?) får litt avlastning. 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #9 Skrevet 10. mars 2024 Hvis du svarer uten å ha snakket med ham hadde jeg også krevd å bli spurt for å hindre at du sender dem bort uten å ha hørt med meg. Jeg skjønner godt at han vil ha tid med dem, men skjønner også veldig godt at du vil ha tid med bare han. Kanskje han blir mer med på det hvis du respekterer hans ønske? Anonymkode: 2c0db...a56 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #10 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke urimelig å kreve at DU spør ham, men helt utenfor allfarvei å kreve at DE skal spør dere begge. Anonymkode: 128e9...23b Støtter denne. Det holder at de spør deg, men det er naturlig at han ønsker å bli involvert i planleggingen og da er det du som må snakke med han. Evt sett dere ned og snakk sammen om hvor ofte han synes det er greit at de er borte, så har du det å forholde deg til og styre etter (jeg forstår det som at han jobber mye helg også? Da er det rimelig at du ønsker noen dager «fri» når besteforeldrene har lyst å være med barna) Anonymkode: 38c21...c6b 8 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Det holder at foreldrene dine spør deg. Så kan du og samboer snakke sammen om det passer. Anonymkode: 5f977...0fe 7
Synne-Marie Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 Han kan ikke kreve at de skal spørre han også, men tenker at det er naturlig at du tar det opp med han før du sender dem avgårde. Men om han har tenkt å trenere bare for å være trassig, så tenker jeg at han spiller seg ut av posisjon her... Sikkert greit å få en god prat for å finne ut hvor skoen trykker. Det kan jo være så enkelt som at han syns ham ser ungene lite, og da bør man kanskje iverksette noen tiltak. Men de bør jo være at han legger til rette for å tilbringe tid med dem, ikke at ingen andre får når ikke han får 😅 4
Ulven Skrevet 10. mars 2024 #13 Skrevet 10. mars 2024 Han er urimelig hvis han faktisk mener at besteforeldrene skal spørre begge foreldrene om å få passe barna. Hadde jeg fått en slik beskjed fra mine barn, hadde jeg lurt på om deres samboer hadde store problemer. Klarer ikke helt å fri meg fra tanken om at dette trolig ikke er det eneste han er urimelig med? 4 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Skrevet 10. mars 2024 Syns han overdriver. Men hvis han virkelig vil bli spurt også, hva med en gruppechat? Anonymkode: 63788...dfc 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #15 Skrevet 10. mars 2024 Jeg synes du skal spørre ham før du avtaler at barna skal reise bort. Du kan også kreve st han tilbringer tiden med barna slik at fu går fri. Anonymkode: c2927...0c9 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #16 Skrevet 10. mars 2024 Hvis det ikke skal mer til enn dette før han slår seg vrang så kan du glede deg til barna blir tenåringer og nekter å informere dere om noe som helst. Du får ta det som oppvarming. Anonymkode: 28a48...7aa 2
Blåttvann Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Ting jeg aldri vil forstå at andre reagerer på. Virkelig ikke. Min familie kontakter meg, min samboers familie kontakter han. Men, hvis dette betyr så mye for han så kan du jo bare si til din familie at de gjerne kan sende sms til dere begge når det gjelder sammenkomster. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #18 Skrevet 10. mars 2024 Jeg synes han er barnslig. MEN jeg ville nok opprettet en gruppechat med familie og mannen inkludert og bedt foreldrene mine spørre der. Så møter du ham iallfall litt på halvveien. Det er jo hyggelig at han vil se egne barn da men samtidig om det er sånn at du må være lenge alene med barna der han nekter pass fordi han vil se dem en time før leggetid.. det blir jo veldig dumt. Men kan kanskje foreldene passe før hans jobbslutt iblant? Her henter feks min mor i barnehagen og passer et par timer før vi kommer hjem fra jobb. Blir jo ikke egentid på samme måte men får unna litt ekstra jobb siden jeg ikke må hente og barnet får kortere dag i barnehagen. Anonymkode: 336a9...962 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #19 Skrevet 10. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes han er barnslig. MEN jeg ville nok opprettet en gruppechat med familie og mannen inkludert og bedt foreldrene mine spørre der. Så møter du ham iallfall litt på halvveien. Akkurat dette ville jeg også forslå. Vi har det både med mine foreldre og svigers. Veldig greit at begge kan svare synes jeg Anonymkode: c3457...691 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå