Gå til innhold

Hva syns du om folk som alltid går tidig hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker at om det er et problem at mange alltid går tidlig hjem så bør man heller starte tidligere. Jeg kan holde det gåenes til langt utover natten om jeg får i meg et glass vin for mye. Ellers vil jeg greier jeg ikke å holde meg våken etter midnatt. 

Anonymkode: ee11c...f38

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer jo an på veldig mye - blant annet alder på de som deltar og hvordan vanene er i den omgangskretsen som er invitert. Men tenker vel at det egentlig er bedre å ha gjester som går tidlig enn folk som aldri går...

Normalt sett vil man vel si at man bør være til stede minimum 3-4 timer på en middag, samtidig er jo 20 ganske sent starttidspunkt for mange, så om noen må stikke 23 er vel ikke så rart. Og så er jo de vertskapet som setter rammen for hvor akseptabelt det er å være lenge...

... hvis man ønsker at gjester skal være lengre, kunne man kanksje vurdert å invitere til 18-19 i stedet for 20.

Anonymkode: f4992...ac1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville blitt til midnatt hvert fall🤔

Anonymkode: e5b45...c21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er fint å komme meg avgårde rundt midnatt dersom det utarter seg til å bli fyllefest. Jeg er avholdsmenneske og syns det er nokså uinteressant å henge på fest med fulle folk. 

Anonymkode: e1b60...a22

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville blitt sent, men forstår ikke problemet om andre drar. Inviterer folk som blir seint da, ikke forvent at de som legger seg tidlig tilpasser deg.

Anonymkode: a7de3...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

24 pleier å være et tidspunkt jeg gjerne vil hjem. Jeg blir så dårlig av lite søvn og alkohol at det rett og slett ikke er verdt det mer. Vil ikke at ungene skal ha en sliten og gretten mamma dagen etterpå. 

20 er veldig sent for middag utenom på nyttårsaften.. 

Anonymkode: 1da15...55c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal festen starte så sent da? Klokken 20 liksom. Hadde det ikke vært bedre og mer naturlig og invitere til middag og fest kl 18? Folk blir jo trøtte 🤷‍♀️

Anonymkode: 92c59...688

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en av de som går tidlig hjem. Drikker ikke og drar før folk blir for fulle. Plages folk med det kan de drite i å invitere meg. 

Anonymkode: 1f264...1d2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på. Er det dødskjedelig går jeg tidelig

Anonymkode: 966dc...ce9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er b menneske og rangler alltid, så synes det er litt kjedelig når folk drar tidlig hjem. Men jeg forstår det godt, jeg blir jo heller ikke med på skitur kl. 09.00, fordi jeg er for trøtt.

Anonymkode: 18927...065

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er blant dem som går tidlig, spesielt hvis det er mye alkohol. Jeg drikker ikke selv, og er ikke interessert i å være sjåfør for berusede personer. Derfor velger jeg å gå så tidlig at ingen er interesserte i å sitte på.

Middag klokka 20 hadde jeg uansett takket nei til, jeg blir dårlig hvis jeg spiser noe seinere enn 18.00. Og så våkner jeg rundt 5 uansett når jeg legger meg, så jeg prøver å være i seng seinest 22.00.

Og for å svare på spørsmålet jeg alltid får: grunnen til at jeg ikke drikker er medisiner som gjør at jeg blir kjempedårlig etter et halvt glass vin.

Anonymkode: d145e...f6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Middag "til seine natta" er ikke middag, det er kveldsmat. Jeg hadde ikke gått på middagsbesøk så sent. 

Anonymkode: 902df...3a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For det første ville jeg startet kl 18 hvis det var tre retters, 20 er veldig sent. Spiser og koser meg, men har en mage som ikke er så glad i mat så sent. 
Men begynner det 20 ville jeg tenkt at det er ok å gå 24-tiden. Nå begynner vi tidlig fordi vi vil utnytte kvelden så godt som mulig, men kl blir ofte 01-02 uansett. 

Anonymkode: 117b1...d53

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok forsøkt å bli til godt over midnatt. Klokken 1 kanskje? Men nå i slutten av 30 årene så merker jeg veldig hvor forskjellig jeg er fra noen av venninnene mine. De fester gjerne vilt til i 3-4 tida og er uten unntak alltid fulle. 

Det synes jeg faktisk blir for slitsomt, og hele dagen etterpå er ødelagt. Men jeg møter ingen forståelse for det, og de mener tydeligvis jeg er så kjedelig at de har sluttet å invitere meg med på ting. Kanskje like greit….

Anonymkode: 7c151...e42

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bør du takke ja til å gå i utgangspunktet da?

Anonymkode: 0cee0...f4b

Vil gjerne ha mat ! Så ja ; jeg sier ja. 

Anonymkode: 9a481...178

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Da vet man hvem man ikke inviterer videre. 

Anonymkode: d2c83...795

Heldigvis så vet folk hvordan jeg er så det er ingen overraskelse at jeg går tidlig. 

Anonymkode: 9a481...178

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ingenting om det egentlig. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 19987...a46

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan gå hjem sammen med meg 🤗

Skjønner ikke problemet med at noen går tidlig hjem? Er det noe folk sitter og "synser" over?

Anonymkode: 8b166...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer man til tre-retters, så er det stort sett rundt matbordet at det sosiale skjer og måltidet pleier vel å strekke seg et par timer. Klokka åtte er veldig sent for middag. Jeg har aldri blitt bedt på fest som starter med stort måltid. Man kan ikke forvente at det skal ta veldig av når det serveres stort måltid.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...