Gå til innhold

Den nye naboen tar ikke hensyn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

👋🏻

Vi bor i et lite, tett borettslag og de fleste som bor her er pensjonister. Jeg flyttet inn for ca 2 år siden og det har vært et fint og rolig nabolag. I november i fjor flyttet det inn et ungt par i 30-årene, 2 hus bortenfor meg. Det gikk ikke lang tid før det ble slutt mellom dem og hun flyttet ut. De avsluttet forholdet med en heftig krangel som hele nabolaget ble vitne til. Han kastet alle tingene/klærne hennes i hauger utenfor leiligheten mens de brølte og skrek. Hvorfor det ble slutt mellom dem er deres problem, har ingen interesse eller planer om å blande meg inn i andres privatliv. Men det må ha vært noe meget alvorlig ut ifra måten det ble gjort på.

Etter at hun forsvant ut av bildet har han  støtt og stadig spilt høy musikk og hatt fullafest langt utover kveldene/natten. Jeg bor ikke veggivegg med ham men bassen i musikken gjør så alt i huset dirrer. Utrolig slitsom å høre på, spesielt når folk vil sove. Når det er midt på dagen har jeg gått lange turer for å "slappe av" Jeg har snakket med mine naboer (som bor veggivegg med fyren) men de vil ikke klage på ham i redsel for at det vil bli konsekvenser. Det virker som de er redd ham. Han er en stor, kraftig kar med muskler men han skremmer ikke meg av den grunn.

Jeg huket tak i ham en morning jeg var på vei til jobb og sa han burde ta hensyn til sine naboer. Svaret jeg fikk var et surt grynt og ei dør som smalt igjen. Ingen tegn til at han brydde seg der gitt.

Klokken 4 i natt bråvåknet jeg av noen som skrek rett utenfor soveromsvinduet mitt. Av ren refleks kastet jeg meg ned på gulvet med høy puls. Det hørtes rett og slett ut som noen ble myrdet! Det tok litt tid før jeg forsto hva som hadde skjedd og hva som fortsatt pågikk.

Fyren hadde dratt med seg en full kvinne hjem, antageligvis vært ute på byen. Hun skrek at han skulle slippe henne og jeg hørte han kalle henne både hore og jævla fi*** kjerring.

Jeg tok på meg morgenkåpe og lukket opp døren på gløtt for å se an situasjonen. De var ikke alene, det viste seg å være enda en ung mann sammen med dem. Han sa ikke noe, men var med på å holde henne igjen. Nabo-fyren prøvde å holde henne inntil seg og kysse henne, var veldig pågående og prøvde alt for å få vilja si, mens hun protesterte med hele seg. Synet fikk meg bokstaveligtalt til å se RØDT!

Jeg brøt opp døren og brølte at hvis de ikke slapp det kvinnemennesket øyeblikkelig så ringte jeg purken. Fyren (naboen) ba meg klappe igjen kjeften og spyttet i min retning, men kameraten hans stakk av. Ingen av dem virket edru. Han puffet til kvinnen så hun falt i bakken og kom gående i mot meg. Kvinnen klarte å komme seg opp igjen på egenhånd. Hun tok opp mobilen og ringte noen. Jeg hørte hun sa til personen i den andre enden av røret at han/hun måtte komme og hente henne. 

Jeg tok opp min mobil og begynte å trykke og da han nesten var kommet bort til meg tok jeg mobilen inn til øret og sa høyt "HEI! ER DET POLITIET?" Dette fikk ham til å ombestemme seg fort. Han forsvant nedover veien og inn i sin leilighet. Gudene vet hva han hadde tenkt å gjøre..... 

Kvinnen så jeg ikke mer til, men jeg håper virkelig det gikk bra med henne. 

Bør jeg kontakte politiet og melde ham??? Jeg er ikke redd ham, men vil helst unngå å oppleve dette igjen. 

Håper noen kan gi noen gode råd/tips. 

Ingen troll takk! 

(kvinne, 52)

Anonymkode: b9eef...a90

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

👋🏻

Vi bor i et lite, tett borettslag og de fleste som bor her er pensjonister. Jeg flyttet inn for ca 2 år siden og det har vært et fint og rolig nabolag. I november i fjor flyttet det inn et ungt par i 30-årene, 2 hus bortenfor meg. Det gikk ikke lang tid før det ble slutt mellom dem og hun flyttet ut. De avsluttet forholdet med en heftig krangel som hele nabolaget ble vitne til. Han kastet alle tingene/klærne hennes i hauger utenfor leiligheten mens de brølte og skrek. Hvorfor det ble slutt mellom dem er deres problem, har ingen interesse eller planer om å blande meg inn i andres privatliv. Men det må ha vært noe meget alvorlig ut ifra måten det ble gjort på.

Etter at hun forsvant ut av bildet har han  støtt og stadig spilt høy musikk og hatt fullafest langt utover kveldene/natten. Jeg bor ikke veggivegg med ham men bassen i musikken gjør så alt i huset dirrer. Utrolig slitsom å høre på, spesielt når folk vil sove. Når det er midt på dagen har jeg gått lange turer for å "slappe av" Jeg har snakket med mine naboer (som bor veggivegg med fyren) men de vil ikke klage på ham i redsel for at det vil bli konsekvenser. Det virker som de er redd ham. Han er en stor, kraftig kar med muskler men han skremmer ikke meg av den grunn.

Jeg huket tak i ham en morning jeg var på vei til jobb og sa han burde ta hensyn til sine naboer. Svaret jeg fikk var et surt grynt og ei dør som smalt igjen. Ingen tegn til at han brydde seg der gitt.

Klokken 4 i natt bråvåknet jeg av noen som skrek rett utenfor soveromsvinduet mitt. Av ren refleks kastet jeg meg ned på gulvet med høy puls. Det hørtes rett og slett ut som noen ble myrdet! Det tok litt tid før jeg forsto hva som hadde skjedd og hva som fortsatt pågikk.

Fyren hadde dratt med seg en full kvinne hjem, antageligvis vært ute på byen. Hun skrek at han skulle slippe henne og jeg hørte han kalle henne både hore og jævla fi*** kjerring.

Jeg tok på meg morgenkåpe og lukket opp døren på gløtt for å se an situasjonen. De var ikke alene, det viste seg å være enda en ung mann sammen med dem. Han sa ikke noe, men var med på å holde henne igjen. Nabo-fyren prøvde å holde henne inntil seg og kysse henne, var veldig pågående og prøvde alt for å få vilja si, mens hun protesterte med hele seg. Synet fikk meg bokstaveligtalt til å se RØDT!

Jeg brøt opp døren og brølte at hvis de ikke slapp det kvinnemennesket øyeblikkelig så ringte jeg purken. Fyren (naboen) ba meg klappe igjen kjeften og spyttet i min retning, men kameraten hans stakk av. Ingen av dem virket edru. Han puffet til kvinnen så hun falt i bakken og kom gående i mot meg. Kvinnen klarte å komme seg opp igjen på egenhånd. Hun tok opp mobilen og ringte noen. Jeg hørte hun sa til personen i den andre enden av røret at han/hun måtte komme og hente henne. 

Jeg tok opp min mobil og begynte å trykke og da han nesten var kommet bort til meg tok jeg mobilen inn til øret og sa høyt "HEI! ER DET POLITIET?" Dette fikk ham til å ombestemme seg fort. Han forsvant nedover veien og inn i sin leilighet. Gudene vet hva han hadde tenkt å gjøre..... 

Kvinnen så jeg ikke mer til, men jeg håper virkelig det gikk bra med henne. 

Bør jeg kontakte politiet og melde ham??? Jeg er ikke redd ham, men vil helst unngå å oppleve dette igjen. 

Håper noen kan gi noen gode råd/tips. 

Ingen troll takk! 

(kvinne, 52)

Anonymkode: b9eef...a90

Meld dette til politiet. Og ring de samtidig hver natt han spiller musikk høyt, det finnes regler for dette. 

Anonymkode: e4aad...c2e

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor brøt du opp døren?

Anonymkode: 5654a...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med politiet. Du trenger ikke å anmelde, men det kan være greit at de er klar over situasjonen. Han høres farlig for kvinner.. 

Anonymkode: 7016d...bd0

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget over ring politiet om det du var vitne til og ring de når han spiller høy musikk.  Hvis politiet ikke har noe annet å gjøre så rykker de ut har jeg erfart. 

Anonymkode: 9c6ac...f85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de leier bør du kontakte eier. Hvis de eier, styret. Dette er grunn til oppsigelse/utkastelse. 

Ring politiet hver gang og dokumenter det for senere bruk. 

Neste gang ringer du politiet og filmer hva som skjer.

Anonymkode: f9bb6...424

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen din er en overgriper. Ring politiet og fortell dem alt.

Anonymkode: 3f006...5ba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borettslag skriver du, meld fra til styret alt som skjer og ring politiet hver gang det er bråk der, i tillegg til at du forteller det som skjedde i natt! 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

👋🏻

Vi bor i et lite, tett borettslag og de fleste som bor her er pensjonister. Jeg flyttet inn for ca 2 år siden og det har vært et fint og rolig nabolag. I november i fjor flyttet det inn et ungt par i 30-årene, 2 hus bortenfor meg. Det gikk ikke lang tid før det ble slutt mellom dem og hun flyttet ut. De avsluttet forholdet med en heftig krangel som hele nabolaget ble vitne til. Han kastet alle tingene/klærne hennes i hauger utenfor leiligheten mens de brølte og skrek. Hvorfor det ble slutt mellom dem er deres problem, har ingen interesse eller planer om å blande meg inn i andres privatliv. Men det må ha vært noe meget alvorlig ut ifra måten det ble gjort på.

Etter at hun forsvant ut av bildet har han  støtt og stadig spilt høy musikk og hatt fullafest langt utover kveldene/natten. Jeg bor ikke veggivegg med ham men bassen i musikken gjør så alt i huset dirrer. Utrolig slitsom å høre på, spesielt når folk vil sove. Når det er midt på dagen har jeg gått lange turer for å "slappe av" Jeg har snakket med mine naboer (som bor veggivegg med fyren) men de vil ikke klage på ham i redsel for at det vil bli konsekvenser. Det virker som de er redd ham. Han er en stor, kraftig kar med muskler men han skremmer ikke meg av den grunn.

Jeg huket tak i ham en morning jeg var på vei til jobb og sa han burde ta hensyn til sine naboer. Svaret jeg fikk var et surt grynt og ei dør som smalt igjen. Ingen tegn til at han brydde seg der gitt.

Klokken 4 i natt bråvåknet jeg av noen som skrek rett utenfor soveromsvinduet mitt. Av ren refleks kastet jeg meg ned på gulvet med høy puls. Det hørtes rett og slett ut som noen ble myrdet! Det tok litt tid før jeg forsto hva som hadde skjedd og hva som fortsatt pågikk.

Fyren hadde dratt med seg en full kvinne hjem, antageligvis vært ute på byen. Hun skrek at han skulle slippe henne og jeg hørte han kalle henne både hore og jævla fi*** kjerring.

Jeg tok på meg morgenkåpe og lukket opp døren på gløtt for å se an situasjonen. De var ikke alene, det viste seg å være enda en ung mann sammen med dem. Han sa ikke noe, men var med på å holde henne igjen. Nabo-fyren prøvde å holde henne inntil seg og kysse henne, var veldig pågående og prøvde alt for å få vilja si, mens hun protesterte med hele seg. Synet fikk meg bokstaveligtalt til å se RØDT!

Jeg brøt opp døren og brølte at hvis de ikke slapp det kvinnemennesket øyeblikkelig så ringte jeg purken. Fyren (naboen) ba meg klappe igjen kjeften og spyttet i min retning, men kameraten hans stakk av. Ingen av dem virket edru. Han puffet til kvinnen så hun falt i bakken og kom gående i mot meg. Kvinnen klarte å komme seg opp igjen på egenhånd. Hun tok opp mobilen og ringte noen. Jeg hørte hun sa til personen i den andre enden av røret at han/hun måtte komme og hente henne. 

Jeg tok opp min mobil og begynte å trykke og da han nesten var kommet bort til meg tok jeg mobilen inn til øret og sa høyt "HEI! ER DET POLITIET?" Dette fikk ham til å ombestemme seg fort. Han forsvant nedover veien og inn i sin leilighet. Gudene vet hva han hadde tenkt å gjøre..... 

Kvinnen så jeg ikke mer til, men jeg håper virkelig det gikk bra med henne. 

Bør jeg kontakte politiet og melde ham??? Jeg er ikke redd ham, men vil helst unngå å oppleve dette igjen. 

Håper noen kan gi noen gode råd/tips. 

Ingen troll takk! 

(kvinne, 52)

Anonymkode: b9eef...a90

Ja ring politiet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt politiet og fortalt om hendelsen du var vitne til. Det er ikke sikkert de gjør noe nå, men da har de din (ferske) vitneforklaring liggende i tilfelle han gjør noe senere. Jeg hadde også ringt politiet hver gang han lager forstyrrelser som høy musikk etter midnatt. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor brøt du opp døren?

Anonymkode: 5654a...ab5

Hun brøt nok ikke opp døren, men rev den opp. Det er uansett komplett feil ting å henge seg opp i.

TS: snakk med politiet og meld fra hver eneste gang han går over streken, enten det er å terrorisere damer eller spille høy musikl. Antar styret kjenner til situasjonen siden det er et lite borettslag, men uansett sender du klage til de hver eneste gang han bryter ordensreglene slik at de har dokumentasjon til å starte en utkastelsesprosess.

Anonymkode: 591d1...73d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt dette til styret og kontaktet politiet.

Jeg bor også i et sameie, og her må det være stille kl. 22 eller 23, husker ikke helt. Men sånn oppførsel med høy musikk hadde ikke blitt akseptert her.

Anonymkode: f06d9...6c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville snakket med politiet. Du trenger ikke å anmelde, men det kan være greit at de er klar over situasjonen. Han høres farlig for kvinner.. 

Anonymkode: 7016d...bd0

Ja, han virker som en voldelig kar som tror han kan gjøre som han vil, har ihvertfall null respekt for naboene eller damer.

Anonymkode: b9eef...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaskazini skrev (1 time siden):

Jeg hadde ringt politiet og fortalt om hendelsen du var vitne til. Det er ikke sikkert de gjør noe nå, men da har de din (ferske) vitneforklaring liggende i tilfelle han gjør noe senere. Jeg hadde også ringt politiet hver gang han lager forstyrrelser som høy musikk etter midnatt. 

 

 

Ja, tror jammen jeg skal ta en tur ned til politiet i morgen og snakke med dem om det.

Skal helt klart ringe neste gang! 

Anonymkode: b9eef...a90

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du ta kontakt med politiet. Ikke bare for å fortelle hva du så, men fordi det at du grep inn setter deg i en utsatt posisjon hvis han er litt ustabil. 
 

Du må beskytte deg selv rett og slett!

Anonymkode: 82de1...1e8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint vær. Det er bedre ting å bruke helgen på. 

Anonymkode: 15781...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor fikk hun ikke komme inn til deg mens hun ventet på henting? Hun kunne risikert å bli overfalt igjen av disse guttungene.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen andre enn meg som reagerer på at dette kan ha vært et forsøk på voldtekt?

Anonymkode: f7cd6...f74

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ingen andre enn meg som reagerer på at dette kan ha vært et forsøk på voldtekt?

Anonymkode: f7cd6...f74

Jo jeg gjør. Stoler ikke et sekund på ts sin nabo. Syns politiet burde få vite om denne hendelsen. Og kanskje prøve å finne kvinnen de prøvde å overgripe. 

Anonymkode: 3f006...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor latet du bare som om du ringte? Du burde ha ringt der og da! 

Anonymkode: 43b20...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...