AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #41 Del Skrevet 11. mars 2024 I Grosny skrev (1 time siden): Fedme er over 30. 29 er ikke fedme men overvekt, og har han solide muskler så er det ganske greit. På barn så er dette overvekt. Betydelig overvekt. På barn så er det ikke noe som heter fedme, barn får ikke høyere score enn betydelig overvekt.. Så et barn som veier 300kg vil likevel kun betegnes som betydelig overvekt Anonymkode: a5c74...f2e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #42 Del Skrevet 11. mars 2024 Kroppsbygning har faktisk mye å si. Jeg som kvinne burde egentlig med tanke på min høyde være rundt 50 kg for å ha normalvekt men da ser jeg ikke frisk ut. Jeg må ligge på 70, hvis ikke ser jeg ut som en liten pinne med hud på. Vi prater her om en 13 åring som mest sannsynlig fortsatt er i vekst. 100 kg er ikke mye for en aktiv og trent kar på 184. Og igjen, denne gutten er sannsynligvis fortsatt i en vekstfase og da begynner man ikke med slankemedisiner. Hadde byttet lege for jeg hadde mistet all tillit. Sønnen til en venninne var på samme høyde og vekt det var aldri noe prat om at han var overvektig. Et par år senere så var gutten tippet 2 meter fortsatt med samme vekt men da innenfor normalen på BMI siden han var voksen, BMI skalaen er for øvrig overvurdert og det mener mange leger og, spesielt når barna er i puberteten og fortsatt vokser. Anonymkode: 82613...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #43 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 100 kg for en relativt storvokst tenåring på 185 cm er da ikke så voldsomt. Litt i overkant, ja, men langt fra noe stort problem. Se hva som skjer og bare prøv å unngå at han legger på seg mer kilo. Kanskje blir han enda høyere? Anonymkode: 03951...9bd Hans faller inn under fedmekategorien så det er langt mer enn litt i overkant. Anonymkode: ad5ad...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #44 Del Skrevet 11. mars 2024 I Grosny skrev (11 timer siden): Fedme er over 30. 29 er ikke fedme men overvekt, og har han solide muskler så er det ganske greit. Det er veldig dumt å uttale seg når du ikke har kunnskap. Og om du hadde giddi å lese hele tråden så hadde du sett at det lå linker så viste at et barn er den bmien fedme. Anonymkode: ad5ad...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #45 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): På barn så er dette overvekt. Betydelig overvekt. På barn så er det ikke noe som heter fedme, barn får ikke høyere score enn betydelig overvekt.. Så et barn som veier 300kg vil likevel kun betegnes som betydelig overvekt Anonymkode: a5c74...f2e De faller innunder fedme. https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks Anonymkode: ad5ad...cb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 11. mars 2024 #46 Del Skrevet 11. mars 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for avsporinger. Med vennlig hilsen, Matas, moderator. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg