AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #21 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klem til deg, ts ❤️ Råder deg til å ikke lese svarene du får her. KG er ikke stedet for alt. Faktisk ikke. BMI på 29.2 Anonymkode: d2c82...f4c AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klem til deg, ts ❤️ Råder deg til å ikke lese svarene du får her. KG er ikke stedet for alt. Faktisk ikke. BMI på 29.2 Anonymkode: d2c82...f4c Faktisk jo. Har du kunnskap la vær å svar 😉 https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks Anonymkode: ad5ad...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #22 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klem til deg, ts ❤️ Råder deg til å ikke lese svarene du får her. KG er ikke stedet for alt. Faktisk ikke. BMI på 29.2 Anonymkode: d2c82...f4c Ts Takk❤️ gutten er fysisk aktiv innen flere krevende aktiviteter, sterk som en Bjørn, klatring, kjører motorcross, treningssenter. Jeg klarer ikke å se at han er tykk. Og er uansett imot medikamentell behandling til et barn. Anonymkode: f9ee1...701 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #23 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts Takk❤️ gutten er fysisk aktiv innen flere krevende aktiviteter, sterk som en Bjørn, klatring, kjører motorcross, treningssenter. Jeg klarer ikke å se at han er tykk. Og er uansett imot medikamentell behandling til et barn. Anonymkode: f9ee1...701 Hvorfor spør du oss da? Anonymkode: 89310...70f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #24 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts Takk❤️ gutten er fysisk aktiv innen flere krevende aktiviteter, sterk som en Bjørn, klatring, kjører motorcross, treningssenter. Jeg klarer ikke å se at han er tykk. Og er uansett imot medikamentell behandling til et barn. Anonymkode: f9ee1...701 Hva er grunnen til at du oppsøkte legen med din sønn hvis du mener at han er normalvektig? Anonymkode: a5c74...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #25 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er grunnen til at du oppsøkte legen med din sønn hvis du mener at han er normalvektig? Anonymkode: a5c74...f2e Ts Fordi han har psykiske problemer, og skal ta tilses av psykiater som sjekker hans fysiske. Anonymkode: f9ee1...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #26 Del Skrevet 10. mars 2024 Man setter da ikke barn på slankekur!! Fokuset må være normale kostholdsregler og aktivitet. Spis sunn og variert mat og ha en kosedag i uka. Sønnen min har nok også en høy bmi,men det er fordi han trener vekter hver dag og er muskuløs. Anonymkode: e2eea...3f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #27 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ts her Det er bare jeg (mor 50 kg) og guttungen. Jeg synes ærlig talt ikke han er tykk heller, men stor beinbygning, skjegg, han har kropp som en voksen. Anonymkode: f9ee1...701 Kjære deg, ts, det er ikke så lett å se at ens nærmeste og kjæreste veier for mye. Men sønnen din er faktisk veldig overvektig. Det er ikke noe som heter "stor beinbygning", i hvertfall ikke vektmessig. Dessverre. Jeg er helt enig i at sønnen din ikke skal ha slankemedisin, men et sted kommer overvekten fra, og sannsynligvis er det fra deg. Du må se på hva slags mat du lager, hvor mye dere "koser" dere med annet enn mat i løpet av en uke og hva du kan gjøre for å hjelpe sønnen din. Det er ikke sikkert du behøver å ta store grep, en gang, men du må ta grep. Han bør nok veie 15 kilo mindre enn han gjør, og det har med helse å gjøre. Ikke med utseende og om han ser tykk ut eller ikke. Det ikke sunt å være for tung. Ikke for voksne og ikke for barn. Anonymkode: fd03a...860 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #28 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man setter da ikke barn på slankekur!! Fokuset må være normale kostholdsregler og aktivitet. Spis sunn og variert mat og ha en kosedag i uka. Sønnen min har nok også en høy bmi,men det er fordi han trener vekter hver dag og er muskuløs. Anonymkode: e2eea...3f0 Jo, med all den hetsingen av overvektige som er i dag gjør man det. Anonymkode: 89310...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #29 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Faktisk jo. Har du kunnskap la vær å svar 😉 https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks Anonymkode: ad5ad...cb1 *ikke Anonymkode: ad5ad...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #30 Del Skrevet 10. mars 2024 Han er jo rett og slett feit!! Anonymkode: 5e2c9...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #31 Del Skrevet 10. mars 2024 Det er helt sykt hvor verden er på vei! Dere skjønner at man ikke automatisk blir tynne av slankemedisin? Den gjør at man får mindre appetitt og spiser mindre. Dere vet ikke om det er problemet hos gutten engang! Kanskje han trenger å spise helt annerledes mat? Dessuten er han aktiv og har ikke fysiske problemer som TS sier. Og han har psykiske problemer. Ganske tydelig at dette ikke var måten å gjøre det på uansett om han ideelt sett burde være litt lettere. Blir helt sjokkert av dere. Håper dere har god kompetanse på barn og overvekt i ryggsekken sånn som dere snakker. Anonymkode: d2c82...f4c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #32 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts Takk❤️ gutten er fysisk aktiv innen flere krevende aktiviteter, sterk som en Bjørn, klatring, kjører motorcross, treningssenter. Jeg klarer ikke å se at han er tykk. Og er uansett imot medikamentell behandling til et barn. Anonymkode: f9ee1...701 De fleste i tråden sier ikke at dere skal prøve medikamentell behandling. De skriver noe om mulighetene dere kan undersøke om du ønsker å få hjelp. Hvis du ikke mener det er et problem og ikke ønsker hjelp er det ditt valg, men da er det lite hensikt med denne tråden. om han sliter psykisk kan kosthold ha mye å si. Jeg slet selv psykisk i den alderen og da familien min tok grep og endret kosthold hjalp det meg. Tenker fortsatt ernæringsfysiolog kan være nyttig å henvises til. Anonymkode: a0c24...8d3 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #33 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt sykt hvor verden er på vei! Dere skjønner at man ikke automatisk blir tynne av slankemedisin? Den gjør at man får mindre appetitt og spiser mindre. Dere vet ikke om det er problemet hos gutten engang! Kanskje han trenger å spise helt annerledes mat? Dessuten er han aktiv og har ikke fysiske problemer som TS sier. Og han har psykiske problemer. Ganske tydelig at dette ikke var måten å gjøre det på uansett om han ideelt sett burde være litt lettere. Blir helt sjokkert av dere. Håper dere har god kompetanse på barn og overvekt i ryggsekken sånn som dere snakker. Anonymkode: d2c82...f4c Men det kan være en god motivasjon. Anonymkode: 89310...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #34 Del Skrevet 10. mars 2024 Jaja, ikke hør på de skarpe kommentarene her. Det må jo skje en endring hos dere, men kost og bevegelse må komme leeenge før sprøyter. Støtter henvisning til ernæringsfysiolog. Regner med at du forklarer gutten at disse sprøytene nå er en ting "i tiden", og at det er derfor legen foreslår dette. Anonymkode: 2f278...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #35 Del Skrevet 10. mars 2024 Skjelettet og skjegg har ekstremt litt å si på BMI. Men det er vanlig å legge skylden på «grov beinbygning» ved overvekt. Han er bare 13, ikke en voksen mann enda. Så at han skal ha klart å putte på så mye muskler nå for å forsvare at dette er kun muskler høres rart ut. En lege hadde ikke snakket om slankesprøyte om det var tilfellet heller. Du gjør sønnen din en tjeneste ved å åpne øynene dine at poden ikke er så perfekt som han er i dine øyne. For livet som overvektig og feit blir tøft framover mhp alder og. Som du ser av tråden så blir ikke mennesker behandlet hyggelig da, og uansett så er det helsemessig gunstig å ha en normal kroppsvekt. Siden han er aktiv i sport burde det være lett å legge om kosthold til sunnere så han vil miste fett, bygge muskler og være aktiv. Anonymkode: 30653...3b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #36 Del Skrevet 10. mars 2024 Han er tjukk, ja. 100kilo er altfor mye uansett. Jeg har en 15-åring på 184 som veier 75 kilo, han er veltrent og trener flere ganger i uka. 25 kilo til på ham? 😳 Du må nok bare innse realitetene, og få hjelp. Jeg er ikke like negativ som andre her til slankesprøytene, for jeg har sett hvordan de kan hjelpe. For en 13-åring er det sikkert svært vanskelig å endre hvordan og hvor mye han spiser, og å håpe på at han strekker seg slankere tror jeg er dødfødt når han allerede er 185cm. Anonymkode: 06cea...8e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #37 Del Skrevet 10. mars 2024 Min sønn er et par år eldre enn din og like høy. Din sønn er dessverre overvektig. Min sønn er slank og atletisk, muskeløs og veier ca 75 kg. Dvs din 13 åring veier 25 kg mere. Det er ganske mye vil jeg si. Ta grep når for om noen år til vil det være for seint og ute av din kontroll. Slankesprøyte syns jeg er drøyt med veiledning av kosthold hos en fagkyndig samt fysisk aktivitet. Treningssenter ect dersom han ikke er med i andre idretter syns jeg du skal vurdere nå. Anonymkode: 55e40...3a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #38 Del Skrevet 10. mars 2024 100 kg for en relativt storvokst tenåring på 185 cm er da ikke så voldsomt. Litt i overkant, ja, men langt fra noe stort problem. Se hva som skjer og bare prøv å unngå at han legger på seg mer kilo. Kanskje blir han enda høyere? Anonymkode: 03951...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #39 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her Det er bare jeg (mor 50 kg) og guttungen. Jeg synes ærlig talt ikke han er tykk heller, men stor beinbygning, skjegg, han har kropp som en voksen. Anonymkode: f9ee1...701 100 kg på 185 cm ville vært tykk for en voksen og, TS.. Anonymkode: 408cf...6b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 10. mars 2024 #40 Del Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg klarer ikke skjønne hvordan en gutt med nesten 30 i bmi ikke er tykk. Selv for tenåringer er han i fedmekategorien. Selv om jeg absolutt ikke er positiv til slankesprøyte til barn, så må noen grep tas når ett barn har så høy vekt. Anonymkode: 97327...8be Fedme er over 30. 29 er ikke fedme men overvekt, og har han solide muskler så er det ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg