Gå til innhold

Dusjkabinettet eksploderte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja hva skal man gjøre? Ene veggen står å smuldrer. Hørte et smell og så oppdaget jeg at det er et hull i ene veggen. Det har falt en del glass ned men mesteparten er "på". 

Nå er det knyst og ifølge bauhaus kan hele kabinettet kollapse. Hvordan kan jeg sikre det? Spurte en ansatt der men han visste ikke. 😰

Anonymkode: e8316...395

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi 🙊 du burde værtfall ikke bruke det vil jeg tro 🙈 hadde nok byttet ut 😅 men kan dette skje uten grunn? Jeg har å dusjkabinett å ble litt bekymret😂😂

Anonymkode: fa226...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kollapser" gjør nok kabinettet neppe.Men det er jo kun et tidsspørsmål før den skadede glassveggen raser. 🙂 

Men her er det bare én fornuftig ting å gjøre: gakke hen og kjøpe et nytt dusjkabinett.

Er du skikkelig blakk, eller må vente på levering av nytt dusjkabinett, kan du evt sikre ruten med vindusfilm/kontaktfilm eller lignende – men det vil jo se rimelig "ghetto" ut... Sannsynligheten er dessuten stor for at alt går i tusen knas under påføringen av dette.

Anonymkode: 77ff2...b52

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en spenning i glasset,feks vridning, som gjorde at det ga etter. Anbefaler å bruke laminert glass i kabinett.. Om glasset da gir etter vil alt fortsatt henge på plass selvom det er knust (som knuste bilvinduer). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Kollapser" gjør nok kabinettet neppe.Men det er jo kun et tidsspørsmål før den skadede glassveggen raser. 🙂 

Men her er det bare én fornuftig ting å gjøre: gakke hen og kjøpe et nytt dusjkabinett.

Er du skikkelig blakk, eller må vente på levering av nytt dusjkabinett, kan du evt sikre ruten med vindusfilm/kontaktfilm eller lignende – men det vil jo se rimelig "ghetto" ut... Sannsynligheten er dessuten stor for at alt går i tusen knas under påføringen av dette.

Anonymkode: 77ff2...b52

Til dere som tenker jeg skal bruke dusjen, det gjør jeg så klart ikke. Jeg tør knapt gå inn på badet. 

Jeg har snakket med bauhaus og jeg får nytt på garantien. Men nå står dusjen som en tikkende bombe og straks raser resten. Jeg vet ikke hvordan jeg forholder meg til den. Har lurt på å åpne den og legge inn feks et teppe i bunn slik at glasset faller på teppet. 

De på bauhaus sa jeg kunne Kansje få en ny vegg. 🤔

skrue skrev (1 time siden):

Har vært en spenning i glasset,feks vridning, som gjorde at det ga etter. Anbefaler å bruke laminert glass i kabinett.. Om glasset da gir etter vil alt fortsatt henge på plass selvom det er knust (som knuste bilvinduer

Den er to år gammel. Fikk fagfolk til å sette den opp. 🤔 Laminert, høres lurt ut men jeg tenkte dusjer hadde dette fra før. Det er et svært hull i dusjveggen..

Anonymkode: e8316...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Til dere som tenker jeg skal bruke dusjen, det gjør jeg så klart ikke. Jeg tør knapt gå inn på badet. 

Jeg har snakket med bauhaus og jeg får nytt på garantien. Men nå står dusjen som en tikkende bombe og straks raser resten. Jeg vet ikke hvordan jeg forholder meg til den. Har lurt på å åpne den og legge inn feks et teppe i bunn slik at glasset faller på teppet. 

De på bauhaus sa jeg kunne Kansje få en ny vegg. 🤔

Den er to år gammel. Fikk fagfolk til å sette den opp. 🤔 Laminert, høres lurt ut men jeg tenkte dusjer hadde dette fra før. Det er et svært hull i dusjveggen..

Anonymkode: e8316...395

Du burde jo ta det opp med forsikringsselskapet ditt da.

Anonymkode: 8c14c...ec8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja hva skal man gjøre? Ene veggen står å smuldrer. Hørte et smell og så oppdaget jeg at det er et hull i ene veggen. Det har falt en del glass ned men mesteparten er "på". 

Nå er det knyst og ifølge bauhaus kan hele kabinettet kollapse. Hvordan kan jeg sikre det? Spurte en ansatt der men han visste ikke. 😰

Anonymkode: e8316...395

Det samme skjedde hos oss. De mente det skyldtes at kabinettet antagelig hadde fått en " smell" under frakt. Det sprakk etter 3 år, høyt smell. Vi klaget, og fikk nytt. 

Anonymkode: 319ba...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilder, og kontakt forsikringsselskapet ditt i morgen. Vil tro at dette går på innboforsikringen.

Anonymkode: 66cdf...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta bilder, og kontakt forsikringsselskapet ditt i morgen. Vil tro at dette går på innboforsikringen.

Anonymkode: 66cdf...696

Selv om det går på garantien? Det er fem års garanti, og dusjen er 2 år gammel. Beklager om jeg spør dumt, men har lite erfaring med at ting blir ødelagt sånn faktisk. 

Anonymkode: e8316...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det samme skjedde hos oss. De mente det skyldtes at kabinettet antagelig hadde fått en " smell" under frakt. Det sprakk etter 3 år, høyt smell. Vi klaget, og fikk nytt. 

Anonymkode: 319ba...2b3

Tok det lang tid? 

Anonymkode: e8316...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske vanlig, har opplevd det sikkert 200 ganger, vanligvis skjer det lenge før det blir montert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv om det går på garantien? Det er fem års garanti, og dusjen er 2 år gammel. Beklager om jeg spør dumt, men har lite erfaring med at ting blir ødelagt sånn faktisk. 

Anonymkode: e8316...395

Du trenger ikke garanti i det hele tatt når det er 2 år gammelt, her har du reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Til dere som tenker jeg skal bruke dusjen, det gjør jeg så klart ikke. Jeg tør knapt gå inn på badet. 

Jeg har snakket med bauhaus og jeg får nytt på garantien. Men nå står dusjen som en tikkende bombe og straks raser resten. Jeg vet ikke hvordan jeg forholder meg til den. Har lurt på å åpne den og legge inn feks et teppe i bunn slik at glasset faller på teppet. 

De på bauhaus sa jeg kunne Kansje få en ny vegg. 🤔

Den er to år gammel. Fikk fagfolk til å sette den opp. 🤔 Laminert, høres lurt ut men jeg tenkte dusjer hadde dette fra før. Det er et svært hull i dusjveggen..

Anonymkode: e8316...395

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selv om det går på garantien? Det er fem års garanti, og dusjen er 2 år gammel. Beklager om jeg spør dumt, men har lite erfaring med at ting blir ødelagt sånn faktisk. 

Anonymkode: e8316...395

Altså, er det veggen på badet som smuldrer? eller dusjveggen? eller dusjkabinettet? 
Har skaden i dusjkabinettet skadet veggen i rommet? Siden bauhaus sier både at det dekkes av garanti OG at du kanskje får ny vegg? 

 

Anonymkode: 61c07...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 

Altså, er det veggen på badet som smuldrer? eller dusjveggen? eller dusjkabinettet? 
Har skaden i dusjkabinettet skadet veggen i rommet? Siden bauhaus sier både at det dekkes av garanti OG at du kanskje får ny vegg? 

 

Anonymkode: 61c07...756

Det er dusjkabinettet. Altså en glassvegg i dusjkabinettet. Selve flisene i rommet har det fint. - ts 

Anonymkode: e8316...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (12 timer siden):

Du trenger ikke garanti i det hele tatt når det er 2 år gammelt, her har du reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven.

Det er jo fint forstår jo at dette ordner seg.. Men folk her nevner jo tre forskjellige ting. 1. innboforsikring / kontakte forsikringselskapet. 2. Garantien. 3. reklamasjonsrett.  

Jeg snakket jo med bauhaus og de snakket om garantien, ikke reklamasjonsrett. Feil av dem, kansje? hmm.  🤔

Anonymkode: e8316...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er dusjkabinettet. Altså en glassvegg i dusjkabinettet. Selve flisene i rommet har det fint. - ts 

Anonymkode: e8316...395

Men da forholder du deg jo bare til det bauhaus har sagt, at det er garantisak og du får nytt, og så venter du til de har byttet... 
Hvorfor skal du gjøre noe mer?

Anonymkode: 61c07...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg også opplevd, litt ekkelt å tenke på at det kunne ha skjedd da jeg var i dusjen. Men du får jo ordnet opp i det, så da er det vel i orden snart :) 

Hvis det er rester av glassdelen som eksploderte du er redd for, kan du jo bare banke det ned selv, så er du ferdig med det. Hvis det er en annen side du venter på skal eksplodere, er det ikke sikkert at det gjør det.

Anonymkode: 5476a...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo fint forstår jo at dette ordner seg.. Men folk her nevner jo tre forskjellige ting. 1. innboforsikring / kontakte forsikringselskapet. 2. Garantien. 3. reklamasjonsrett.  

Jeg snakket jo med bauhaus og de snakket om garantien, ikke reklamasjonsrett. Feil av dem, kansje? hmm.  🤔

Anonymkode: e8316...395

Helt vanlig at folk blander garanti og reklamasjonsrett, det skjer over alt. Selv om en produsent gir bare 1 år garanti så har man 2 eller 5 år reklamasjonsrett og da er det forhandler som må dekke det, det kan først kalles garanti hvis kunden gis større rettigheter enn det Forbrukerkjøpsloven sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvordan disse glassdørene og dusjkabinettet eksploderer overalt. Kjenner mange som  har opplevd det samme. Selv har jeg godt, gammeldags forheng og begynner å bli skeptisk til om jeg noensinne vil bytte til glass selv om det selvsagt ser mer fancy ut.

Anonymkode: 74b9e...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utrolig hvordan disse glassdørene og dusjkabinettet eksploderer overalt. Kjenner mange som  har opplevd det samme. Selv har jeg godt, gammeldags forheng og begynner å bli skeptisk til om jeg noensinne vil bytte til glass selv om det selvsagt ser mer fancy ut.

Anonymkode: 74b9e...bc7

Og selv kjenner jeg ingen, og har aldri opplevd det selv. Veldig glad i mine glassdører :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...