Gå til innhold

Jeg vil bare ha en snill og glad mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som elsker meg for den jeg er, og som jeg kan elske for det han er. 

At noe så enkelt skal være så vanskelig.. 

Anonymkode: 87cb7...872

• Liker 8
  • Hjerte 11
Skrevet

Det er ikke så enkelt. Det er mye mer som må stemme overens.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er så enig 😉

• Liker 1
Skrevet

♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker kanskje som et enkelt ønske, men er bare vagt. Du finner ikke noen om du ikke vet hva du ser etter. 

Anonymkode: 82302...385

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men menn er ikke snille eller glade har jeg erfart. De er de mest moody egosentriske jævler. Får et bedre liv uten en. 

Anonymkode: adb26...c9a

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her, men menn er ikke snille eller glade har jeg erfart. De er de mest moody egosentriske jævler. Får et bedre liv uten en. 

Tror du har hatt skikkelig uflaks. Vi finnes vi som vil dere godt, men i alle fall sett fra mitt ståsted, så er det litt av samme greia andre veien også. Mange ego og selvsentrerte damer der ute...

Så jeg er enig med trådstarter. Å finne den rette: Så enkelt, så vanskelig...

Endret av Hillbill
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan fort bli ugrei av å slite på datingmarkedet i årevis. Markedet gjør oss menn til verre og verre mennesker.

Hvis det var dere damer som strevde så mye og ikke kom noen vei med det motsatte kjønn fra tenårene og opp til 40-årsalderen, hva ville det gjort med dere? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
norw skrev (9 minutter siden):

Man kan fort bli ugrei av å slite på datingmarkedet i årevis. Markedet gjør oss menn til verre og verre mennesker.

Hvis det var dere damer som strevde så mye og ikke kom noen vei med det motsatte kjønn fra tenårene og opp til 40-årsalderen, hva ville det gjort med dere? 

Det å ikke bli valgt eller valgt an mennesker som ikke vil deg godt, er vondt, og jeg kan forstå at man etter at man blir avvist eller behandlet dårlig over tid, lukker seg for å føle noe for noen, og dermed saboterer seg selv når man egentlig bare vil beskytte seg selv. Jeg tror likevel at all endring må starte med seg selv, og hva man kan tilby og hva man ser etter, er noe alle som søker parforhold har gode svar på. Og det burde ikke være grei, eller en som sier ja. Tidenes klisje er at man må elske seg selv først, og det er sant. Du kan ikke tilby noen annet enn en å ta vare på/utnytte, om du ikke tror at du er verdig.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Det å ikke bli valgt eller valgt an mennesker som ikke vil deg godt, er vondt, og jeg kan forstå at man etter at man blir avvist eller behandlet dårlig over tid, lukker seg for å føle noe for noen, og dermed saboterer seg selv når man egentlig bare vil beskytte seg selv. Jeg tror likevel at all endring må starte med seg selv, og hva man kan tilby og hva man ser etter, er noe alle som søker parforhold har gode svar på. Og det burde ikke være grei, eller en som sier ja. Tidenes klisje er at man må elske seg selv først, og det er sant. Du kan ikke tilby noen annet enn en å ta vare på/utnytte, om du ikke tror at du er verdig.

Godt sagt men noen ønsker en å ta vare på og. 

Tror det største problemet er frykten for å bli avvist..såret. Skal en finne kjærlighet må en komme naken med hjertet i hånden..å risikere hele seg bare.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil du ha en som elsker deg for det du er må du vise hvem du er..de fleste tør ikke det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
TomSawyer skrev (4 minutter siden):

Godt sagt men noen ønsker en å ta vare på og. 

Tror det største problemet er frykten for å bli avvist..såret. Skal en finne kjærlighet må en komme naken med hjertet i hånden..å risikere hele seg bare.

Det som er fint med frykt, er at man kan øve på det man er redd for, og føle mindre frykt. Det betyr ikke at frykten blir borte, men man gjenkjenner hva som er farlig og hva som sitter i hodet. Jeg tenker alltid at det å bli avvist ikke nødvendigvis handler om egne egenskaper, men at man ikke passer for den relasjonen, jobben eller oppgaven. Det er ikke alltid man lærer hva man kunne gjort annerledes nettopp fordi svaret kan være: "følte det ikke." Og man vil omgås folk som føler det, og ikke godtar deg, men velger deg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Det som er fint med frykt, er at man kan øve på det man er redd for, og føle mindre frykt. Det betyr ikke at frykten blir borte, men man gjenkjenner hva som er farlig og hva som sitter i hodet. Jeg tenker alltid at det å bli avvist ikke nødvendigvis handler om egne egenskaper, men at man ikke passer for den relasjonen, jobben eller oppgaven. Det er ikke alltid man lærer hva man kunne gjort annerledes nettopp fordi svaret kan være: "følte det ikke." Og man vil omgås folk som føler det, og ikke godtar deg, men velger deg.

Ja nettopp. Alle vil omgås folk som har en som førstevalg.

Men grunnen til at dating så ofte mislykkes er som jeg sier..folk møter opp med tjukke masker for å beskytte seg.

Skal du finne sjelevennen må du vise fram sjelen selv og , ellers kjenner han ikke igjen deg..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
TomSawyer skrev (9 minutter siden):

Ja nettopp. Alle vil omgås folk som har en som førstevalg.

Men grunnen til at dating så ofte mislykkes er som jeg sier..folk møter opp med tjukke masker for å beskytte seg.

Skal du finne sjelevennen må du vise fram sjelen selv og , ellers kjenner han ikke igjen deg..

Jeg tror noe av problemet er at vi ikke tar oss tid til å bli kjent med mennesker, men tenker at en date som ikke var klaff, er bortkastet tid, når det egentlig er en mulighet for læring. Generelt for kvinner er det noen rød som er viktige: Ikke tro på ham når han sier at han er snill. La han vise det. Følg meg på om han tar seg tid til å bli kjent med deg, eller om det han sier kunne vært sagt til hvem som helst. Velg menn som behandler og snakker om mennesker og dyr på en bra måte.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har hatt 7 kjærester gjennom livet. En samboer. Ingen av dem var verken egosentriske eller moody. Om noen av oss var det var det nok meg🙃 Dette handler ikke om kjønn, men personligheter. Du har vært maks uheldig med dine.

Anonymkode: f2849...4ce

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (37 minutter siden):

Vil du ha en som elsker deg for det du er må du vise hvem du er..de fleste tør ikke det.

Det går begge veier, og, bare det går  lang nok tid, så kommer det frem. Det er da man finner ut om man virkelig passer sammen og om forholdet kan vare eller ikke. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å være snill kan være så mangt. Det får helt fint an å være snill og empatisk, men likevel ha mange negative trekk. Som en annen her sa, så er det ganske mange andre ting som også må klaffe for at forholdet skal være bærekraftig. Felles interesser, samme behov for alenetid, samme behov for sex, samme behov for å ha tv på, bruk av strøm, innkjøp av mat  og pengebruk generelt osv osv.

Han kan være så snill som bare det. Men om han har et helt annet sexbehov enn deg, vil være mye mer alene enn hva du ønsker og lever i rene luksusfellen når det kommer til forbruk og tar opp dyre forbrukslån. Ja det hjelper det ikke å bare være snill og like deg som du er lengre.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn.

Men klart det er mer mellom lagene når det kommer til hva han har vært igjennom og hverdagslige utfordringer som foregår i livet hans. 

Og sånn vil det jo alltid være. Vi er perfekte sammen. Men livet har definitivt sine utfordringer for oss begge på hver vår kant og det er jo der jobben ligger i et forhold. 

Det krever å gi hele hjertet, sjel og tillit. Å stå på kanten av et stup og tørre å hoppe i det og gi alt uten frykt. Å gi rom for å være forståelsesfull, generøs, tålmodig, ha de dype samtalene og våge å være sårbar. 

Anonymkode: 471e3...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Vi blir forhåpentligvis ikke verre mennesker. Vi går på jobb, trener, tar oss av gamle foreldre, søsken, evt barn eller andres barn. Vi pleier vennekretsen, får nye venner, tar videreutdanning, drar på spennende turer og forfølger nye fritidsinteresser. Vi får oss hund eller lærer oss språk eller begynner i buldreklubb.

Hilsen singel dame i femtiårene med mange venninner som har vært single enten hele livet eller de siste 20 år….

Anonymkode: 282f2...3a0

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

ja usj. Kjipe menn = bæsj. 

Anonymkode: c372d...183

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...