AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #1 Skrevet 9. mars 2024 Har skjønt man må åpne ei luke på vaskemaskinen nær gulvet for å ta ut møkk som samler seg fra klær. Men når jeg åpner der så flommer det ut masse vann! Hvordan får jeg renset der da?? Er så lei av at hver gang jeg bruker vaskemaskina så stopper den å vaske mot slutten og blinker "OE", men jeg får ikke gjort noe Anonymkode: 5f0df...858
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #2 Skrevet 9. mars 2024 Ja, poenget er jo at vannet skal ut. Anonymkode: 01fe0...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #3 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, poenget er jo at vannet skal ut. Anonymkode: 01fe0...ba4 Ja men hvordan skal jeg få renset inni der uten å få vannskade på gulvet? Anonymkode: 5f0df...858
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #4 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men hvordan skal jeg få renset inni der uten å få vannskade på gulvet? Anonymkode: 5f0df...858 Hva slags gulv har du under? Jeg legger håndklær der for å ta imot vannet. Anonymkode: 9c1ef...970 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #5 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men hvordan skal jeg få renset inni der uten å få vannskade på gulvet? Anonymkode: 5f0df...858 Har du ikke våtromsgulv der vaskemaskinen er? Legg håndklær under luka og skift ved behov. Anonymkode: 01fe0...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #6 Skrevet 9. mars 2024 Vi har sluk på det rommet hvor vaskemaskinen står. hvor har du vaskemaskinen, på kjøkkenet? Du må bruke håndklær da… og tørke det opp. Det stopper jo å renne på et tidspunkt…. Anonymkode: 70c34...d44
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du ikke våtromsgulv der vaskemaskinen er? Legg håndklær under luka og skift ved behov. Anonymkode: 01fe0...ba4 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har sluk på det rommet hvor vaskemaskinen står. hvor har du vaskemaskinen, på kjøkkenet? Du må bruke håndklær da… og tørke det opp. Det stopper jo å renne på et tidspunkt…. Anonymkode: 70c34...d44 Jeg leier en knøttliten hybel på 25 kvadrat så vaskemaskina står på kjøkkenet Anonymkode: 5f0df...858
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leier en knøttliten hybel på 25 kvadrat så vaskemaskina står på kjøkkenet Anonymkode: 5f0df...858 Da må du bruke håndklær. Er det huseier sin maskin kan du faktisk be han/henne å gjøre vedlikeholdsarbeidet, siden du er redd det går utpver gulvet Anonymkode: 70c34...d44 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har skjønt man må åpne ei luke på vaskemaskinen nær gulvet for å ta ut møkk som samler seg fra klær. Men når jeg åpner der så flommer det ut masse vann! Hvordan får jeg renset der da?? Er så lei av at hver gang jeg bruker vaskemaskina så stopper den å vaske mot slutten og blinker "OE", men jeg får ikke gjort noe Anonymkode: 5f0df...858 Ta noen store og doble plastposer, så skrur du opp dekselet, tar den lille slangen oppi en dobbel pose, tar proppen ut av slangen og lar det renne i posene. Anonymkode: e33c3...6db 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta noen store og doble plastposer, så skrur du opp dekselet, tar den lille slangen oppi en dobbel pose, tar proppen ut av slangen og lar det renne i posene. Anonymkode: e33c3...6db Når jeg åpner dekselet er det en sånn runding man skrur på og bare jeg skrur den så vidt løs så flommer det ut vann med en gang. Ser ikke noe slange som det renner vann ut av Anonymkode: 5f0df...858
Ulven Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg åpner dekselet er det en sånn runding man skrur på og bare jeg skrur den så vidt løs så flommer det ut vann med en gang. Ser ikke noe slange som det renner vann ut av Anonymkode: 5f0df...858 Har du stengt av vanntilførselen? Du kan feks bruke den dype stekeplaten fra stekeovnen din til å legge under lofilteret. Og så skrur du igjen når det nærmer seg fullt. Må nok tømme noen ganger for det kan være en del liter vann i maskinen når ikke utpumpningen har fungert skikkelig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Ulven skrev (1 time siden): Har du stengt av vanntilførselen? Du kan feks bruke den dype stekeplaten fra stekeovnen din til å legge under lofilteret. Og så skrur du igjen når det nærmer seg fullt. Må nok tømme noen ganger for det kan være en del liter vann i maskinen når ikke utpumpningen har fungert skikkelig. Nei har ikke stengt av vanntilførsel, det vet jeg ikke hvordan man jeg, jeg leier her bare ... og har prøvd å legge noe under som f. eks plastikkskåler men problemet er at dekselet er så nærme gulvet at jeg får det ikke ordentlig under så vannet renner utenfor Anonymkode: 5f0df...858
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 er "OE" en feilmelding for at du skal skru ut dekselet? Dette har kun skjedd meg to ganger på 10 år. og da har det vært et fremmedelement som en mynt el. lignende. Så det må jo være noe feil at dette skjer ofte hvis du da ikke har svært møkkete klær i maskinen. Anonymkode: fe4ff...d12
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Jeg bruker en av platene fra stekeovnen (slik med lav kant). Når vannet har rent ut, må du ta uten "silen", og rengjøre den og se at "propellen" bakerst går rundt og det ikke ligger noen dritt der (kan samle seg mye rart i det lille rommet der...). Anonymkode: bbe02...4e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): er "OE" en feilmelding for at du skal skru ut dekselet? Dette har kun skjedd meg to ganger på 10 år. og da har det vært et fremmedelement som en mynt el. lignende. Så det må jo være noe feil at dette skjer ofte hvis du da ikke har svært møkkete klær i maskinen. Anonymkode: fe4ff...d12 Ja feilmelding. Mot slutten av vaskesyklusen så dukker den meldinga opp hver gang nå. Har mange katter så tror kanskje det er pels som ligger inne der og lager feilmeldingen Anonymkode: 5f0df...858
Ulven Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nei har ikke stengt av vanntilførsel, det vet jeg ikke hvordan man jeg, jeg leier her bare ... og har prøvd å legge noe under som f. eks plastikkskåler men problemet er at dekselet er så nærme gulvet at jeg får det ikke ordentlig under så vannet renner utenfor Anonymkode: 5f0df...858 Begynn med å trekke ut kontakta på maskinen. Da skal den iallefall ikke ta inn nytt vann. Så må du bare finne en løsning på vannet som kommer ut, for du må inn til den lille rotoret som sitter bak filteret for å rense godt der, samt sjekke at det ikke sitter en spiker/skrue el og stopper rotoren. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 som de sier her: Du må trekke ut hele filteret og rense det godt. Sikkert fult av pels og skitt? Gjør du det vil du ikke lenger få feilmelding;) Anonymkode: fe4ff...d12 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 Når du åpner luka, så setter du en boks, fat eller lignende under den lille slangen som du ser. Fint å dekke til gulv med håndklær først. Så drar du forsiktig ut den tappen som er i slangen, ikke dra helt ut men nok til at vannet kommer ut, da kan du enkelt sette tappen inn igjen når fatet eller hva du bruker til samle opp vann i, når du tømmer det for vann. Gjenta til det ikke kommer mer vann. Først da skrur du opp til filteret, og drar det ut og renser. Anonymkode: fa2dd...d64
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når du åpner luka, så setter du en boks, fat eller lignende under den lille slangen som du ser. Fint å dekke til gulv med håndklær først. Så drar du forsiktig ut den tappen som er i slangen, ikke dra helt ut men nok til at vannet kommer ut, da kan du enkelt sette tappen inn igjen når fatet eller hva du bruker til samle opp vann i, når du tømmer det for vann. Gjenta til det ikke kommer mer vann. Først da skrur du opp til filteret, og drar det ut og renser. Anonymkode: fa2dd...d64 Ingen slange det renner vann ut av, renner bare rett ut fra "hullet" i luken Anonymkode: 5f0df...858
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #20 Skrevet 10. mars 2024 Her bruker jeg en tom pepperkakeboks som jeg fyller med vannet som kommer ut av slangen og jeg heller det videre over i en bøtte. Når det er tomt,så får jeg åpnet og tatt vekk det som stenger for at vaskemaskinen kan jobbe. Jeg legger gjerne et håndkle eller en stor gulvklut foran åpningen i vaskemaskinen. Anonymkode: 12dd2...3b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå