Gå til innhold

Hunden min hugger tak i meg under lek


Purple_Pixiedust

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener forresten høy tone, ikke høyt lydnivå, ble litt usikker på om jeg fikk frem det, var ikke roping :)Hørtes vel litt ut som piping. 

Men kan være den blir så giret, at det kan være greit å leke på andre måter en stund?

Anonymkode: ea26f...cd1

Hvordan ellers leker man med en hund bortsett fra kaste leke, leke med leken? 

Sett bort ifra å trene søk, lydighet og triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begrunnelse.

Jeg tror dralek er ugunstig for hunden din fordi da kan den sloss. Den skiller ikke hca som er greit og ugreit. Treningnpå 

Fot

Sitt

Dekk

Innkalling (med langline) 

Er mye bedre å fokusere på. 

Anonymkode: a5188...6fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (8 minutter siden):

Hvordan ellers leker man med en hund bortsett fra kaste leke, leke med leken? 

Sett bort ifra å trene søk, lydighet og triks.

Nei, jeg ville jo gått for søk, lydighet eller triks 😄

Anonymkode: ea26f...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa au til valpen min , jeg hadde en vakthund som så ganske bøs ut så ville ikke at han skulle gjøre noe får å skremme andre. Så når han ble voksen så lot jeg ingen andre enn meg å leke biteleken med han. så visst han bet litt hardt så sa jeg au å han sluttet 😊

Hvilken type hund er det?😊 det med at den ikke slipper kan være at den har drakamp med deg fysisk 😂😂 tennene til valpene er så sylskarpe så det er fryktelig vondt når de biter 😅

Anonymkode: 53526...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke skal leke drakamp med små valper. De er myke i kjevene og under tannfelling sitter valpetennene løst og da kan det bli ubehagelig for valpen hvis leken blir dratt ut av munnen.

Ved å leke drakamp lærer man også valpen at den skal kjempe for leker/ ting den har i munnen, og da kan det bli vanskelige å få den til å slippe ting som den har stjålet eller ikke bør tygge på.

Anonymkode: ee45b...0f9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man bør ikke skal leke drakamp med små valper. De er myke i kjevene og under tannfelling sitter valpetennene løst og da kan det bli ubehagelig for valpen hvis leken blir dratt ut av munnen.

Ved å leke drakamp lærer man også valpen at den skal kjempe for leker/ ting den har i munnen, og da kan det bli vanskelige å få den til å slippe ting som den har stjålet eller ikke bør tygge på.

Anonymkode: ee45b...0f9

Vi leker jo ikke kraftig dragkamp. Det er helt forsiktig. Også øver vi samtidig på kommandoen slipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke nødvendigvis enig med de andre her. Jeg tenker du kan leke med hunden, men følg nøye med på stressnivået. Blir det høyt, avslutter du. 

Og så ville jeg trent på byttelek i stedet for dragkamp. Ha to ulike leker, kast den ene ut om hunden liker å hente, når den kommer tilbake, ta fram den andre og engasjer hunden med den. 

Jeg syns dessuten 5-20 sekunder er for lenge å vente på en slipp. Du bør trene mer på frivillig slipp og så legge på kommando når det sitter. 

Anonymkode: 09d90...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er ikke nødvendigvis enig med de andre her. Jeg tenker du kan leke med hunden, men følg nøye med på stressnivået. Blir det høyt, avslutter du. 

Og så ville jeg trent på byttelek i stedet for dragkamp. Ha to ulike leker, kast den ene ut om hunden liker å hente, når den kommer tilbake, ta fram den andre og engasjer hunden med den. 

Jeg syns dessuten 5-20 sekunder er for lenge å vente på en slipp. Du bør trene mer på frivillig slipp og så legge på kommando når det sitter. 

Anonymkode: 09d90...387

Kan prøve på byttelek. 

Hun er jo liten ennå så synes ikke det er så ille når hun slipper etter 5 sekunder. Hun lærer jo også at slipp er positivt for da kaster jeg leken igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...