lindus Skrevet 10. november 2002 #1 Skrevet 10. november 2002 Jeg giftet meg for nøyaktig 8 dager siden og sitter nå igjen med mange flotte minner, utenom ett(selv om vi nå egentlig ler litt av det...).Grunnet forsinkelser hos frisøren kom jeg altså for seint til kirken(15 MINUTTER FOR SEINT.... :o )Ikke akkurat noen god følelse.Jeg var helt rolig og avslappet helt til vi oppdaget at klokka gikk litt fortere enn beregnet.Da var det å få på stasen i en fart, feste slør og hoppe inn i bilen som ventet på utsiden.Mannen min satt i kirken og ventet,lettere nervøs for hvor bruden ble av :-? Pappa som skulle følge meg opp pustet lettet ut da han så bilen komme kjørende.Jeg rakk akkurat å trekke pusten et par ganger før døra gikk opp og musikken begynte å spille.Det rare var at når jeg gikk opp kirkegulvet var jeg helt avslappet og rolig,kikket på mannen min og bare smilte :D Endelig kunne det hele begynne og vi kom i mål til slutt.Er det noen andre som har opplevd å komme for seint til kirken?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. november 2002 #2 Skrevet 10. november 2002 Jeg har assistert ved svært mange brylluper og en av mine hovedoppgaver var å få brudgom- og brud på rett plass til rett tid. Har opplevd forsinkelser på ett par minutter, en gang på nesten 10 min. Men det er svært sjelden og når det har skjedd har vi blitt varslet via mobil slik at jeg har kunnet gå inn og berolige brudgom, foreldre og gjester. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2002 #3 Skrevet 10. november 2002 Tror nok du var litt stressa ja. Hadde nok vært det selv jeg. Men du ble da gift, og det er jo hovedsaken. Og det er som regel en god grunn til forsinkelsen. Klem
foundirish Skrevet 10. november 2002 #4 Skrevet 10. november 2002 Søsteren til min forlovede kom omtrent en time for sent i sin vielse pga sjåføren kjørte til feil kirke. Ingen som var i/ved kirken var tilgjengelige på mobil :oops: Var en meget lettet brudgom som så bruden komme inn. :o Jeg har blitt enige med min forlovede om å ha minst en på utsiden og tilgjengelig på mobil (som de på forhånd vet om) hvis noe problemer skulle oppstå for brud. Det er vel vanlig bruden kommer 10 minutter etter angitt tidspunkt for vielsen (?) "fashonable late" for å sørge for alle har kommet inn og satt seg.
RoadQueen Skrevet 10. november 2002 #5 Skrevet 10. november 2002 Jeg har aldri opplevd at bruden har kommet "Fashionable late" i sitt eget bryllup noen gang. Vielsen har startet til angitt tid. Jeg har ingen planer om å komme for sent til mitt eget bryllup heller, da jeg antar at de inviterte som ønsker å overvære vielsen har innfunnet seg i kirken i god tid.
diddi Skrevet 11. november 2002 #6 Skrevet 11. november 2002 Vi ankom 2 min for sent. Da løp de siste gjestene inn. Slik at vi skred opp gulvet 5 min over. Fin tid, for brudgommen hadde ikke klokke. :D
Rose Skrevet 11. november 2002 #7 Skrevet 11. november 2002 Man "glemmer" ikke tiden til frisøren og lar mannen sitte og vente 10-15 minutter over tiden i kirken uten beskjed. Noe annet er det når skyssen ikke dukker opp e.l. Så selvopptatt er det ikke lov å være!!! Tror jeg var det ca. 5 minutter før, og da hadde alle gjestene såpass vett at de allerede var på plass i kirken.
Augustbrud02 Skrevet 11. november 2002 #8 Skrevet 11. november 2002 Huff, synes ikke man bør komme så mye for sent til sitt eget bryllup jeg. Hvis frisøren virkelig ble 15 min forsinket, burde hun vel ha klart å hente inn det? Men det er faktisk en del småting som kan gå galt og det er nok fort gjort å komme litt for sent. Selv var vi i kirken 2 på halv, og jeg gikk inn presis halv. Er veldig glad vi ikke var forsinket og det tror jeg mannen min var også... I grunnen bør man ha så god tid at man slipper å komme for sent og slipper stress. Jeg er glad vi beregnet god tid, for på kjøreturen opp til kirken hadde vi et par stopper for å feste pyntebåndene på bilen bedre.
koldbruna Skrevet 11. november 2002 #9 Skrevet 11. november 2002 Jeg kan også fortelle noe fra mitt bryllup,der var det forloveren min som var sen. Jeg stod i gangen og ventet på henne i 5 - 10 min og ingen forlover dukket opp,prøvde å ringe henne,men mobiltlf var avslått. Panikken kom og var nesten på gråten da "elsklingen" min kom og sa at hun hadde kommet....hun hadde gått inn feil Dør i kirka. I dag ler vi av det,men enn om hun ikke hadde kommet da?? Så det er lov for alle å gjøre feil på Bryllupsdagen,og det endte jo godt. *koldbruna*
lindus Skrevet 11. november 2002 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2002 Til Rose:Har ingenting med SELVOPPTATT å gjøre, prøv å les det som står her FRISØREN var forsinket og det hadde jeg ingen kontroll over.Drar ikke fra frisøren halvferdig.Som sagt, les hva folk skriver før du uttaler deg!!!!!!!!!!!!!! :evil:
VesleBråka Skrevet 12. november 2002 #11 Skrevet 12. november 2002 Oioi, jeg kan aldeles ikke komme for seint, for i kirken vi skal bruke kjører de flere sessions pr lørdag i høysesongen.. Så vi må inn og ut, og forsinkelser vil ødelegge for neste par ut..
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2002 #12 Skrevet 12. november 2002 Man kan jo følge litt med på klokken selv også da og sammen med frisøren passe klokken. Synes det er dårlig gjort å komme for sent til vielsen fordi frisøren tok så lang tid.
lindus Skrevet 12. november 2002 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2002 Nå må dere virkelig skjerpe dere Selvfølgelig fulgte jeg med på klokken selv, dere mener kanskje at man like godt kunne komme i kirken med rullene i håret?KUNNE JEG GJORT NOE FOR Å KOMME I TIDE HADDE JEG SELVSAGT GJORT DET,MEN DESVERRE DET LOT SEG IKKE GJØRE.Sånn som det høres ut på noen her inne skulle man tro at en ville komme for seint, noe som overhodet ikke er tilfelle.Og til Rose:Det er ikke alle som har mobil med i kirken :xOg hva er dette med å bruke ordet "dårlig gjort"?HALLO.....ingen ankommer vel kirken for seint med vilje? :evil:
foundirish Skrevet 12. november 2002 #14 Skrevet 12. november 2002 Jeg mente med "fashonable late" en avtalt forsinkelse, noe i alle fall brudgom og prest vet om på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå