AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #41 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja har sett dokumentaren, og i tillegg lest mye forskning rundt det. Det å se sine avdøde slektninger kan faktisk være en hallusinasjon. Det er akkurat hva noen mennesker med delirium kan oppleve også. Anonymkode: 65642...0c3 Trenger ikke nødvendigvis bety at noen har "sett" sine avdøde. De fleste opplever en tilstedeværelse, fysisk uro i et rom, beskjeder i form av gjenstander som blir flyttet på osv. Ganske sikker på at sjangsen at 2 mennesker i samme rom klarer å ha den samme hallusinasjonen samtidig er ganske så lav. Jeg har selv opplevd mange merkelige opplevelser som jeg ikke kan forklare. Blant annet hadde jeg et nært familiemedlem som døde og tiden etterpå var veldig tung. Jeg lurte mye på om denne personen fortsatt var rundt meg og filosoferte rundt det hver eneste dag. I samme tidsrom hadde jeg en veldig viktig eiendel som plutselig ble borte. Den har ligget på samme sted i flere år. Jeg kunne bare ikke forstå at jeg hadde rotet den bort, jeg var til og med redd for at det hadde vært innbrudd hos meg. Jeg lette overalt. Jeg lette på den faste plassen sikkert 100 ganger. Jeg fikk andre til å lete for meg også. Så en dag sa jeg høyt til kjæresten min; tenk om det er noen på den andre siden som har tatt den, tenk om det er mulig? Da vil jeg gjerne at de legger den tilbake. Dagen etter var tingen tilbake på sin faste plass. Og jeg fikk en overveldende følelse at dette denne avdøde personen som ville bare ville fortelle meg at h*n er her enda. Dette var åpenbart ikke en hallusinasjon, og det blir vanskeligere å forklare dette på en rasjonell måte når så mange er involvert i den samme opplevelsen. Men jeg har forståelse for at folk ikke tror. Jeg tenker at med tid og stunder vil alle ha dine egne opplevelser som får dem til å tenke nytt. Anonymkode: d2284...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #42 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger ikke nødvendigvis bety at noen har "sett" sine avdøde. De fleste opplever en tilstedeværelse, fysisk uro i et rom, beskjeder i form av gjenstander som blir flyttet på osv. Ganske sikker på at sjangsen at 2 mennesker i samme rom klarer å ha den samme hallusinasjonen samtidig er ganske så lav. Jeg har selv opplevd mange merkelige opplevelser som jeg ikke kan forklare. Blant annet hadde jeg et nært familiemedlem som døde og tiden etterpå var veldig tung. Jeg lurte mye på om denne personen fortsatt var rundt meg og filosoferte rundt det hver eneste dag. I samme tidsrom hadde jeg en veldig viktig eiendel som plutselig ble borte. Den har ligget på samme sted i flere år. Jeg kunne bare ikke forstå at jeg hadde rotet den bort, jeg var til og med redd for at det hadde vært innbrudd hos meg. Jeg lette overalt. Jeg lette på den faste plassen sikkert 100 ganger. Jeg fikk andre til å lete for meg også. Så en dag sa jeg høyt til kjæresten min; tenk om det er noen på den andre siden som har tatt den, tenk om det er mulig? Da vil jeg gjerne at de legger den tilbake. Dagen etter var tingen tilbake på sin faste plass. Og jeg fikk en overveldende følelse at dette denne avdøde personen som ville bare ville fortelle meg at h*n er her enda. Dette var åpenbart ikke en hallusinasjon, og det blir vanskeligere å forklare dette på en rasjonell måte når så mange er involvert i den samme opplevelsen. Men jeg har forståelse for at folk ikke tror. Jeg tenker at med tid og stunder vil alle ha dine egne opplevelser som får dem til å tenke nytt. Anonymkode: d2284...187 Det er fortsatt ikke noe sikkert bevis på noe, det kan ha mange forklaringer. Som tidligere nevnt så ønsker jeg virkelig å tro på det, men skulle gjerne hatt et sikkert bevis. Anonymkode: 65642...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #43 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er fortsatt ikke noe sikkert bevis på noe, det kan ha mange forklaringer. Som tidligere nevnt så ønsker jeg virkelig å tro på det, men skulle gjerne hatt et sikkert bevis. Anonymkode: 65642...0c3 Tror ikke det noensinne vil komme konkrete og sikre bevis, men jeg tenker at det er en del av opplevelsen også. Det viktigste er hva du selv føler og velger å tro på. Stol på magefølelsen din. Anonymkode: d2284...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #44 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har jo på en måte det. For menneskene har ikke hatt nær døden opplevelser, de har faktisk vært klinisk døde. I lengre og kortere perioder. Og så blitt gjenopplivet. Anonymkode: d2284...187 Men har disse opplevelsene/synene også forekommet etter at hjerneaktivitet ikke lenger kan måles? Selv om en person har vært klinisk døde lenger så vet vi ikke om disse opplevelsene har forekommet hele tiden. Det er heller ingen som har vært døde så lenge at de ikke lengre kan gjenopplives. Det er også mange som har vært døde og gjenopplivet som forklarer at de ikke opplevde noe som helst. De ble bare borte, og alt ble svart. Anonymkode: 65642...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #45 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke det noensinne vil komme konkrete og sikre bevis, men jeg tenker at det er en del av opplevelsen også. Det viktigste er hva du selv føler og velger å tro på. Stol på magefølelsen din. Anonymkode: d2284...187 Jeg tenker at vi ikke kommer noe lenger med noe som ikke kan bevises. Det hjelper så lite hva vi velger å tro på. Anonymkode: 65642...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 17. mars 2024 #46 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg tror på sjelevandring. Kroppen blir jo selvsagt enten kremert eller råtner vekk, men tror man kan flytte sjelen inn i noe nytt. Er jo flere historier om barn som har minner fra et annet liv, og så viser det seg at minnene og detaljene stemmer. Noen sjeler er gamle, andre ikke. Tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #47 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts, denne tråden er tydeligvis ikke helt rette stedet for spørsmålet ditt. Søk opp noen podcaster om dette temaet, eller åndelige veiledere på sosiale medier o.l. Selv er jeg overbevist om at sjelen lever videre, og kommer «hjem igjen» der vi opprinnelig er fra, hvor det ikke finnes frykt, redsel, smerter, vold osv, hvor det bare finnes ren kjærlighet og ingen fysiske hindringer som smerter og sykdom o.l. Vi sjeler velger selv å bli født på jorden og erfare et liv i en fysisk kropp, for å erfare og lære. Det er livet på jorden som er utfordrende på så mange ulike måter, men etter døden av den fysiske kroppen, kommer sjelene hjem igjen dit de egentlig hører hjemme, til ren kjærlighet. Og man kan velge å bli født på ny, eller velge andre oppgaver. Anonymkode: 5244b...18f Sønnen min som jeg hadde et nært forhold til døde for 4 år siden, jeg er helt sikker på at han hadde gitt et tegn hvis det fantes noe etter døden. Jeg tror det er ingenting. Anonymkode: cd053...a6b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 17. mars 2024 #48 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har jo på en måte det. For menneskene har ikke hatt nær døden opplevelser, de har faktisk vært klinisk døde. I lengre og kortere perioder. Og så blitt gjenopplivet. Anonymkode: d2284...187 Er de døde? Nei det er de ikke, de har vært nær døden..NDE som fenomen er ganske grundig debunket, hvis du googler litt så finner du plenty med bevis for at dette er kjemikalier i hjernen som frigjøres under ekstreme omstendigheter, koblet med vedkommendes tro, forventninger og samfunnsnormer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1000x Skrevet 17. mars 2024 #49 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg tror vi blir til gjødsel, får vi ligge i fred lenge nok blir vi til olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #50 Del Skrevet 17. mars 2024 K.B. skrev (1 minutt siden): Er de døde? Nei det er de ikke, de har vært nær døden..NDE som fenomen er ganske grundig debunket, hvis du googler litt så finner du plenty med bevis for at dette er kjemikalier i hjernen som frigjøres under ekstreme omstendigheter, koblet med vedkommendes tro, forventninger og samfunnsnormer. Nei, flere av de har faktisk vært klinisk døde og gjenopplivet, men tankene er nær døden opplevelser. Og om disse nær døden opplevelsene faktisk har forekommet etter det ikke lenger kan måles hjerneaktivitet, det er det ingen som kan bevise. Som du sier så er det mye som skjer med hjernen da blodtilførselen til hjernen synker. Det er også registrert usedvanlig bølger av gammaaktivitet i hjernen til døende. Høy gammaaktivitet i hjernen kan også føre til god hukommelse, og man er istand til å ha en nøyaktig og hurtig hukommelse. Dette kan kanskje være forklaringen på at mange opplever å se livet passere i revy, og mange har beskrevet i ettertid at det går raskt. Anonymkode: 65642...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 17. mars 2024 #51 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, flere av de har faktisk vært klinisk døde og gjenopplivet, men tankene er nær døden opplevelser. Og om disse nær døden opplevelsene faktisk har forekommet etter det ikke lenger kan måles hjerneaktivitet, det er det ingen som kan bevise. Som du sier så er det mye som skjer med hjernen da blodtilførselen til hjernen synker. Det er også registrert usedvanlig bølger av gammaaktivitet i hjernen til døende. Høy gammaaktivitet i hjernen kan også føre til god hukommelse, og man er istand til å ha en nøyaktig og hurtig hukommelse. Dette kan kanskje være forklaringen på at mange opplever å se livet passere i revy, og mange har beskrevet i ettertid at det går raskt. Anonymkode: 65642...0c3 For N'te gang. Har du ikke hjerte rytme for en liten stund, så er du kanskje død i en dagligdags forståelse av ordet, men død er teknisk når all hjerne aktivitet stopper og viktigst av alt er at det er en PERMANENT tilstand.. så samme hvor mye du tviholder på dette, så beskriver du det som kalles NDE. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 17. mars 2024 #52 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg skal kremeres så jeg blir til aske. Håper jeg kan bli til næring for et nytt tre - gi noe tilbake til kretsløpet😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #53 Del Skrevet 17. mars 2024 Ingenting. Jeg trur vi er død. Og slik er det. Anonymkode: 084c8...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 17. mars 2024 #54 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg tror ikke det skjer noe annet enn at vi blir borte. Jeg skulle gjerne trodd på et liv etter døden, men det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #55 Del Skrevet 17. mars 2024 Ingenting Anonymkode: e9219...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #56 Del Skrevet 17. mars 2024 K.B. skrev (4 minutter siden): For N'te gang. Har du ikke hjerte rytme for en liten stund, så er du kanskje død i en dagligdags forståelse av ordet, men død er teknisk når all hjerne aktivitet stopper og viktigst av alt er at det er en PERMANENT tilstand.. så samme hvor mye du tviholder på dette, så beskriver du det som kalles NDE. Du misforstår hva jeg skriver. Flere av de som har opplevd nær døden opplevelser har vært klinisk døde, men det er KUN hjerneaktiviteten som kan måles vi kan bevise. Det er med andre ord mest sannsynlig at det KUN er i dødsprossesen før hjernen dør at disse tankene/opplevelsene kommer. Noe annet har vi ikke bevis på. Er med andre ord enig med deg, men personene dette angår har allikevel vært døde lenger enn dette og gjennopplivet. Men om opplevelsene har vært der etter at tankeaktivitet ikke lenger kan registreres, det er det store spørsmålet. Anonymkode: 65642...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 17. mars 2024 #57 Del Skrevet 17. mars 2024 Du blir til et minne. Forhåpentligvis et godt et 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #58 Del Skrevet 17. mars 2024 K.B. skrev (40 minutter siden): For N'te gang. Har du ikke hjerte rytme for en liten stund, så er du kanskje død i en dagligdags forståelse av ordet, men død er teknisk når all hjerne aktivitet stopper og viktigst av alt er at det er en PERMANENT tilstand.. så samme hvor mye du tviholder på dette, så beskriver du det som kalles NDE. Er forresten også enig med deg i dette. At de som blir gjenopplivet har vært totalt hjernedøde er også tvilsomt. Er man kommet dit at man er fullstendig hjernedød så er det permanent. Anonymkode: 65642...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #59 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg trodde alltid på at det var et liv etterpå for sjelen. Men så mistet jeg søsteren min, og opplevde aldri noe kontakt. Alt føles bare svart og borte. Så nå tror jeg ikke på noe. Mistet totalt den overbevisningen. Anonymkode: 7c5fb...6a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #60 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg trodde alltid på at det var et liv etterpå for sjelen. Men så mistet jeg søsteren min, og opplevde aldri noe kontakt. Alt føles bare svart og borte. Så nå tror jeg ikke på noe. Mistet totalt den overbevisningen. Anonymkode: 7c5fb...6a8 Ja, søsteren min å er død.14 år siden. Aldri opplevd noe som helst i 14 år..ikke et tegn. Anonymkode: e9219...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå