Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et familiemedlem som nylig gikk bort, så tenker mye på dette. Hva tror dere skjer etter døden?

Anonymkode: 3d7f2...57f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av jord er du kommet, til jord skal du bli. Om man ikke kremeres, går man tilbake til jordens kretsløp. Om man kremeres, blir man jo til støv i en evig metallboks. Utover det - ingenting.

Kondolerer! 

Anonymkode: 486a0...4a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper at det er et liv etterpå.

Jeg mistet min samboer i fjor høst, og håper at han er rundt meg og passer på meg.

Kondolerer❣️

Anonymkode: aba5e...19f

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kommer til himmelen eller helvete, dette er vitenskaplig bevist.

Anonymkode: 6a868...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Det samme som skjedde før du ble født.

Anonymkode: 159df...d94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe som helst tror jeg. Blir som en evig søvn (uten drømmer selvsagt).

Anonymkode: 914de...43d

Skrevet

«Der hvor døden er, der er ikke du. Der hvor du er, der er ikke døden» - Epikur

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man returnerer til planeten, og gjenfødt som kanskje et tre eller et dyr, med mindre man blir ekstrahert for å produsere mako.

Anonymkode: eaa09...0d8

Skrevet

Les Sjelereiser av Michael Newton.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 7.14):

Har et familiemedlem som nylig gikk bort, så tenker mye på dette. Hva tror dere skjer etter døden?

Anonymkode: 3d7f2...57f

Kondolerer.

Tror ikke det finnes noen død, legger igjen den oppbrukte kroppen her og drar videre bare. For å bli født til et nytt liv igen og igjen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 13.34):

Man kommer til himmelen eller helvete, dette er vitenskaplig bevist.

Anonymkode: 6a868...7b6

Kilde? 

Anonymkode: 5a918...d10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre. 

Jeg er ikke religiøs og tror ikke det skjer noen ting, foruten at kroppen rotner og elementene går tilbake i kretsløpet.

Anonymkode: 81df8...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir brent eller begravet. That's it. 

Anonymkode: 91329...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, denne tråden er tydeligvis ikke helt rette stedet for spørsmålet ditt. Søk opp noen podcaster om dette temaet, eller åndelige veiledere på sosiale medier o.l. Selv er jeg overbevist om at sjelen lever videre, og kommer «hjem igjen» der vi opprinnelig er fra, hvor det ikke finnes frykt, redsel, smerter, vold osv, hvor det bare finnes ren kjærlighet og ingen fysiske hindringer som smerter og sykdom o.l. Vi sjeler velger selv å bli født på jorden og erfare et liv i en fysisk kropp, for å erfare og lære. Det er livet på jorden som er utfordrende på så mange ulike måter, men etter døden av den fysiske kroppen, kommer sjelene hjem igjen dit de egentlig hører hjemme, til ren kjærlighet. Og man kan velge å bli født på ny, eller velge andre oppgaver. 

Anonymkode: 5244b...18f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts, denne tråden er tydeligvis ikke helt rette stedet for spørsmålet ditt. Søk opp noen podcaster om dette temaet, eller åndelige veiledere på sosiale medier o.l. Selv er jeg overbevist om at sjelen lever videre, og kommer «hjem igjen» der vi opprinnelig er fra, hvor det ikke finnes frykt, redsel, smerter, vold osv, hvor det bare finnes ren kjærlighet og ingen fysiske hindringer som smerter og sykdom o.l. Vi sjeler velger selv å bli født på jorden og erfare et liv i en fysisk kropp, for å erfare og lære. Det er livet på jorden som er utfordrende på så mange ulike måter, men etter døden av den fysiske kroppen, kommer sjelene hjem igjen dit de egentlig hører hjemme, til ren kjærlighet. Og man kan velge å bli født på ny, eller velge andre oppgaver. 

Anonymkode: 5244b...18f

Det er hva jeg lenge har tenkt også. Men så har jeg tenkt mer og mer i det siste. Hvis det ikke finnes frykt, smerter redsel og vold, men kun ren kjærlighet uten fysiske hindringer der hvir sjelen hører hjemme, hva er det vi egentlig skal lære her på jorden, og hvorfor? 

Anonymkode: 65642...0c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du dør, du blir gravlagt eller så blir du brent til aske så ender du opp i en krukke i jorda eller så blir du til jord. 

Hva annet kan skje? 

Nytt liv , reinkarnert til et dyr, en fugl eller fisk? 

Anonymkode: 9b540...e2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 7.54):

Av jord er du kommet, til jord skal du bli. Om man ikke kremeres, går man tilbake til jordens kretsløp. Om man kremeres, blir man jo til støv i en evig metallboks. Utover det - ingenting.

Kondolerer! 

Anonymkode: 486a0...4a5

Man går tilbake til jordens kretsløp uansett. Selv urner oppløses etterhvert, og er ikke av metall.

Så på den måten er det faktisk vitenskapelig bevist at vår eksistens aldri opphører. Men da ikke som en sjel oppi himmelen, men her på jorda. Vi er alle en del av et evigvarende kretsløp under stadig utvikling.

• Liker 3
Skrevet

Fuck all. Når du er død, så er spillet ferdig.

AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (4 minutter siden):

Fuck all. Når du er død, så er spillet ferdig.

Nei, spillet er overhodet ikke ferdig selv om man er død.

Med logikken om at det ikke finnes noe etter døden, ville folk som Hitler, Himmler, Stalin eller Mao fått samme skjebne som ofrene sine, og da kunne man i grunnen drepe et par millioner mens man lever og kose seg i galskapens grenseland uten at det spiller noen rolle.

Selv universets fysiske oppbygning viser at verden er langt mer kompleks enn vi kan forestille oss, og det samme gjelder rettferdighet i forhold til liv og død; vil gjette på at Hitler eller Stalin neppe koser seg der de er nå.

Anonymkode: aa45a...36c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, spillet er overhodet ikke ferdig selv om man er død.

Med logikken om at det ikke finnes noe etter døden, ville folk som Hitler, Himmler, Stalin eller Mao fått samme skjebne som ofrene sine, og da kunne man i grunnen drepe et par millioner mens man lever og kose seg i galskapens grenseland uten at det spiller noen rolle.

Selv universets fysiske oppbygning viser at verden er langt mer kompleks enn vi kan forestille oss, og det samme gjelder rettferdighet i forhold til liv og død; vil gjette på at Hitler eller Stalin neppe koser seg der de er nå.

Anonymkode: aa45a...36c

Hitler og Stalin er i så fall like borte som alle deres ofre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...