AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #21 Skrevet 8. mars 2024 Øk proteininntaket ditt. Jeg merker enorm forskjell på de dagene hvor jeg har spist for lite proteiner, så jeg forsøker å ha en god proteinkilde, til alle måltid, selv mellommåltidene mine. Anonymkode: 6d542...eb9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #22 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Øk proteininntaket ditt. Jeg merker enorm forskjell på de dagene hvor jeg har spist for lite proteiner, så jeg forsøker å ha en god proteinkilde, til alle måltid, selv mellommåltidene mine. Anonymkode: 6d542...eb9 Tran og egg? Ts. Anonymkode: c65ea...060
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #23 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tran og egg? Ts. Anonymkode: c65ea...060 Jeg spiser mye cottage cheese, skyr og egg ja. Tror nok ikke tran har så høyt proteininnhold 😅 Anonymkode: 6d542...eb9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #24 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noe jeg kan gjøre for å miste sulthetsfølelse? Jeg er så sulten hele tiden og tenker på mat hele tiden at jeg blir gal. Jeg er overvektig og må ned før sommeren. Anonymkode: 7167c...2e4 Prøv lavkarbo (men ikke overdriv) Anonymkode: e8a65...4a0
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #25 Skrevet 9. mars 2024 Få resept på Wegovy hos din fastlege Anonymkode: 18487...391
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #26 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer til dem som får nye knær før 45!!! Jeg har gått på ibux, tramadol og kortison i 20 år nå. Nye knær? Nei,bruke krykker. Vurderer å selge huset og opereres privat . 50 år straks,aldri vært over 75Kg. Men var veeeeeldig mager og ingen fikk i meg mat før jeg var 30 år. Underernæring er værre enn overerernæring vil jeg påstå. Er for ung,nye knær blir som regel mye trøbbel. Er jo det som har mest erstatningssaker skrives det. Anonymkode: c65ea...060 Joda, jeg ble tilbudt nytt kne før jeg var 45, pga idrettsskader. 3 ganger faktisk har tilbudet kommet. Takket ja nå siste gangen. Kortison er det verste du gir dårlige knær,det mykere opp brusken og artrosen blir enda verre. Anonymkode: 4e429...777
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #27 Skrevet 9. mars 2024 Lavkarbo hjalp meg når jeg holdt på med det. Mistet mer og mer sultfølelse etterhvert og det var helt nydelig. Holder meg også lenge mett på grovbrød med egg. Cottage cheese og frukt også. Anonymkode: 4950f...52d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #28 Skrevet 9. mars 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jo,løs hud. Blir 20 år eldre. "Så gammel du har blitt,du var jo så pen" Om og om igjen Anonymkode: c65ea...060 Uansett irrelevant hva DU synes når ts allerede har sagt at h*n vil ned i vekt. Merkelig å "fraråde" det ved å si sånne ting... Anonymkode: 4b98d...cd2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #29 Skrevet 9. mars 2024 Det er ingenting som hjelper meg av faste, lavkarbo, fokus på proteiner, osv. Jeg er alltid sulten og tenker på mat hvert minutt mens jeg er våken. Jeg må bare leve med å være sulten. Har gått ned 50 kilo, og må fortsette å være sulten om jeg skal holde vekta nede. Det er ikke nødvendigvis noe du gjør feil om ingenting du gjør virker i hvert fall, det er viktig å huske. Anonymkode: 861f0...152
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #30 Skrevet 9. mars 2024 Vet ikke om det hjelper på sult. Har en fornemmelse at jeg kanskje var mindre sulten. Men nå er ikke sult mitt problem heller motsatt. Men brukte crom mot sukkersug. Og det fungerte sykt bra. Så om du også sliter med sukkersug, så vil det hjelpe på det iallefall. Har begynt å føle sult innimellom nå. Og det er jo helt jævlig følse. Men jeg har fått det til å gå over ved å ignorere det noen dager. Men har vel kanskje ikke like store sult problemer som deg. Men jeg drikker vann før mat. Pga overgangsalder ol så går jeg opp i vekt nå. Selv om kosten er den samme som den altid har vært når jeg også var tynn. Men iallefall så får jeg ikke lyst på mer enn jeg spiste, når jeg først drakk vann. Jeg har spist skjelden men mye pr gang. Går ikke ned noe nå, men jeg står stille på vekta iallefall. Har gått opp 20kg siden 2017. Og vekta bare pekte gradvis oppover. Men veier nå det samme som for ett år siden. Klaree ikke spise mindre, fo da mister jeg mye energi Anonymkode: 4ff63...7ef
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #31 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uansett irrelevant hva DU synes når ts allerede har sagt at h*n vil ned i vekt. Merkelig å "fraråde" det ved å si sånne ting... Anonymkode: 4b98d...cd2 Tuss. Anonymkode: c65ea...060
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #32 Skrevet 9. mars 2024 Periodisk faste i kombinasjon med lavkarbo, altså ikke keto men lavkarbo kosthold som inneholder karbohydrater av den trege sorten. Et kosthold der en styrer/ spiser svært lite unna raske karbohydrater. Her skal man ikke overleve på fett men påse at man har noen fett holdige matvarer i måltidene, for eksempel slik som en halv avokado, laks, en liten mengde aioli som dressing/saus osv. Mange tenker ketogen diett når man prater om lavkarbo kosthold, men det er ikke dette jeg mener. Lavkarbo kosthold er anbefalt for bla diabetikere, fibromyalgi, lipoødem, smertetilstander som sjøgress osv. Her spiser man brød, men da brød av frø. Hvitost og rene oster er bra, men brunost styrer man unna, diverse frukt er man forsiktig med mens bær er bra. Brun ris i liten mengde fremfor raffinert ris, lite poteter og rotgrønnsaker, paprika mens brokkoli og grønne ting er bra. Litt tomater går bra. Drikke mye vann er viktig. Anonymkode: 3e835...764
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå