Gå til innhold

Miste sulthetsfølelse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe jeg kan gjøre for å miste sulthetsfølelse? Jeg er så sulten hele tiden og tenker på mat hele tiden at jeg blir gal. Jeg er overvektig og må ned før sommeren.

Anonymkode: 7167c...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig en ond sirkel, det der. Du er sulten fordi du tenker på mat, og du tenker på mat fordi du er sulten. Har du prøvd periodisk faste? Mange har god nytte av det. De innstiller seg bare på at de og de timene er det faktisk null inntak av mat, og etter de første dagene, venner kroppen seg til det.

Anonymkode: 4b98d...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Ja har prøvd periodisk faste men da spiser jeg bare mer til hvert måltid fordi jeg er så innmari sulten. Slitsomt denne sulten som klager i magen.

Skrevet

Hva spiser du når du spiser da? Det har ganske mye å si😊

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du ordentlig mat da? Får du i deg riktig, og nok, næring? Mange nordmenn lever nesten utelukkende på brød, som er fult av raske karbohydrater og fucker opp blodsukkeret og metthetsfølelsen.

Anonymkode: de73a...111

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja har prøvd periodisk faste men da spiser jeg bare mer til hvert måltid fordi jeg er så innmari sulten. Slitsomt denne sulten som klager i magen.

Hvordan spiser du? Kaster du deg over maten og vil ha mest mulig inn, eller klarer du å roe ned? Altså, det jeg spør om er, klarer du å kjenne at du er mett? Jeg har slitt med at det ikke skal være igjen mat på tallerkenen. Det er noe som må avlæres. Det er helt i orden å ikke spise opp alt hvis man faktisk er mett. Kanskje du må "avlære" deg å spise fort, for eksempel?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Er da ikke galt å være overvektig.

Men du får vel sikkert Wegovy av fastlegen om du vil se ut som ei sviske til sommeren... 

Anonymkode: c65ea...060

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men du får vel sikkert Wegovy av fastlegen om du vil se ut som ei sviske til sommeren... 

For et merkelig svar. Er mange grunner til at folk vil ned i vekt, og at noe liksom er galt med å være overvektig er ikke alltid en av grunnene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var som deg TS. Klarer om trent ikke å spise😥

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et merkelig svar. Er mange grunner til at folk vil ned i vekt, og at noe liksom er galt med å være overvektig er ikke alltid en av grunnene.

Merkelig?  Dette må du utdype.

Forklar i klar tekst.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Merkelig?  Dette må du utdype.

Forklar i klar tekst.

Du spurte om hvorfor, og du sa at det ikke var noe galt i å være overvektig. Det er det jo heller ingen som har påstått. Derfor var det merkelig. Vi vet jo heller ikke motivasjonen til TS for å skulle gå ned. Kanskje det rett og slett bare er sånn at h*n vil endre livsstil uten noen annen grunn enn det. Og man blir heller ikke seende ut som en sviske bare fordi man vil gå ned litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tviler på du mener det når du må bytte begge knærne før du er 45.

Anonymkode: 4e429...777

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler på du mener det når du må bytte begge knærne før du er 45.

Anonymkode: 4e429...777

Gratulerer til dem som får nye knær før 45!!!  Jeg har gått på ibux, tramadol og kortison i 20 år nå. Nye knær? Nei,bruke krykker.  Vurderer å selge huset og opereres privat .

50 år straks,aldri vært over 75Kg.

Men var veeeeeldig mager og ingen fikk i meg mat før jeg var 30 år. 

Underernæring er værre enn overerernæring vil jeg påstå. 

Er for ung,nye knær blir som regel mye trøbbel. Er jo det som har mest erstatningssaker skrives det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du spurte om hvorfor, og du sa at det ikke var noe galt i å være overvektig. Det er det jo heller ingen som har påstått. Derfor var det merkelig. Vi vet jo heller ikke motivasjonen til TS for å skulle gå ned. Kanskje det rett og slett bare er sånn at h*n vil endre livsstil uten noen annen grunn enn det. Og man blir heller ikke seende ut som en sviske bare fordi man vil gå ned litt.

Jo,løs hud. Blir 20 år eldre.

"Så gammel du har blitt,du var jo så pen"

Om og om igjen 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jo,løs hud. Blir 20 år eldre.

"Så gammel du har blitt,du var jo så pen"

Om og om igjen 

Ja,utrolig morsomt å møte familien når man PLING er mer skrukkete enn bestemor 

AnonymBruker
Skrevet

Det er hardt å være sulten ofte og samtidig skal gå ned i vekt. Jeg vet ikke hvor komplisert forhold du har til mat, men for meg med vanskelig forhold til mat i 20 år hvor de siste 12 år har vært overvekt, ble beste løsning for meg fasting. Spiser mellom 11 og 19, men selvføelig viktig å spise nogenlunde riktig og ikke proppe i seg alt mulig. Spis ett proteinrikt måltid kl 11, ha lite dårlig mat og godis tilgjengelig og spis feks knekkebrød, gulrot, noen nøtter innimellom hvis du må ha noe mellom måltidene. Spis feks 11, 15 og 18.30 og se om det fungerer. Det vil være hardt til du kommer over kneika, men kan love deg at det etterhvert vil føles deilig og ikke trenge å tenke på mat(eller godis) på kveldene. Ellers er det viktig å drikke masse vann, bra for mye, men også for å døyve appetitten noe. Svart kaffe er også bra for matlysten. Dessuten synte jeg at det hjelper med sterk mat for da blir jeg fortere mett og naturligvis drikker mer vann;) 

Anonymkode: f37b0...fec

AnonymBruker
Skrevet

Få hjelp til å sette opp en kostholdsplan ikke for vektnedgang men for å holde deg mett lengre. Det koster ikke så mye og man kan spise ofte mye mer enn man tror. 

Anonymkode: c14b1...b20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Få hjelp til å sette opp en kostholdsplan ikke for vektnedgang men for å holde deg mett lengre. Det koster ikke så mye og man kan spise ofte mye mer enn man tror. 

Anonymkode: c14b1...b20

Ja,full tank. 

AnonymBruker
Skrevet

Min sultfølelse blir kun borte når jeg faster flere dager sammenhengende. 

Jeg klarer til og med kunstykket å være sulten og mett samtidig… 

Anonymkode: 14ae9...d15

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et rart tips og sikkert ikke helt anbefalt, men funket fint for meg. Fyll opp magen med sukkerfri saft og sukkerfri gele hvis du er sulten. Spis selvfølgelig normalt til de vanlige måltidene.

Anonymkode: 8fa89...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...