AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #21 Skrevet 8. mars 2024 Hoia skrev (8 minutter siden): Jeg hadde litt hodepine ifjor. Men det var raskt forbigående. Alt forsvant med bevegelse. Migrene og litt hodepine blir ikke det samme. Men bevegelse er nok lurt også for å forebygge migrene! (Ikke under anfall, da.) Trener yoga og styrke, men leste et sted at kondisjonstrening kan forebygge migreneanfall. Noen med erfaring med det? Anonymkode: 22029...bc2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #22 Skrevet 8. mars 2024 Hoia skrev (9 minutter siden): Det har du rett i. Hva var poenget med å svare, da? Anonymkode: e3471...5d3
Gjest Hoia Skrevet 8. mars 2024 #23 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva var poenget med å svare, da? Anonymkode: e3471...5d3 Like lite poeng som å kommentere posten min. Fokuser på de som gir deg noe, og ikke fokuser på meg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #24 Skrevet 8. mars 2024 Hoia skrev (5 minutter siden): Like lite poeng som å kommentere posten min. Fokuser på de som gir deg noe, og ikke fokuser på meg. Ikke svar i hytt og vær, da. Anonymkode: e3471...5d3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #25 Skrevet 8. mars 2024 Hoia skrev (52 minutter siden): Jeg hadde litt hodepine ifjor. Men det var raskt forbigående. Alt forsvant med bevegelse. Og hva har det med trådens tema å gjøre? Anonymkode: 536bf...fa5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #26 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ifølge fastlegen kan naproxen fungere bedre enn paracet og ibux, og bør testes før migrenemedisin. Har bare tatt det en gang, og det virka lovende. Men må teste det flere ganger. Ja, jeg tenkte også at jeg kan være i gang. Fastlegen mente det var veldig tidlig, men han er mann i 30-åra, og sikkert ikke ekspert på overgangsalder. Anonymkode: 22029...bc2 Det begynner mange år før de ser det på hormonprøver og kan innebære en hel rekke festlige symptomer. Migrene blant dem. Gynekolog kan nok mer enn de fleste fastleger ☺️ https://www.volvat.no/aktuelt/34-tegn-pa-overgangsalder/ Anonymkode: 9649a...713 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #27 Skrevet 8. mars 2024 Jeg fikk migrene da jeg var 36. Men får cataflam mot anfallene. Jeg er eneste i familien med migrene. Jeg har mindre anfall når jeg går på hormonprevensjon. Anonymkode: 5827d...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #28 Skrevet 9. mars 2024 Jeg fikk plutselig migrene, med aura og greier (syk opplevelse), i en alder av 60! Legen ga meg beskjed om å ta to gram omega-3 og 350 milligram magnesium hver dag. En måned etterpå forsvant migrenen på mirakuløst vis. Jeg har bestandig fått høre at kosttilskudd er både bortkastet og farlig. Det tror jeg ikke på lenger. Anonymkode: 00160...a17
tebrok Skrevet 9. mars 2024 #29 Skrevet 9. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Men kan jo hende det ikke er så lett å se på blodprøver? Anonymkode: 22029...bc2 Min fastlege sa at blodprøver veldig ofte fører til falske negativer, altså at hormonene i blodet ofte ikke vil kunne vise til om man har perimenipause (selv om man faktisk har det). Dvs at om du har tatt blodprøve og ikke funnet noe, så betyr ikke nødvendigvis det så mye mtp perimenopause. Jeg fikk for øvrig også migrene for første gang i en alder av 45 og det kan ikke knyttes til synsproblemer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #30 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har plutselig begynt å få migrene 2-3 g/mnd i en alder av 44. Det kommer ofte rundt mensen, men ikke bare da. Har aldri hatt det før og har ingen i familien som har det. Har vært hos legen og fikk resept på naproxen, som jeg kan ta ved anfall. Han sjekket også hormoner og vitaminstatus. Alt så bra ut. Han mente at jeg ikke vil komme i overgangsalder med det første. Har de siste månedene tatt magnesiumtilskudd, men er usikker på om det hjelper. Noen med erfaring eller råd? Anonymkode: 22029...bc2 Har også fått dette nå i voksen alder, har heldigvis bare hatt 3 anfall på ett år. Stress a la eksamen kombinert med sjokolade og lite søvn, ser ut til å utløse det. Anonymkode: 7071a...b54 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #31 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk plutselig migrene, med aura og greier (syk opplevelse), i en alder av 60! Legen ga meg beskjed om å ta to gram omega-3 og 350 milligram magnesium hver dag. En måned etterpå forsvant migrenen på mirakuløst vis. Jeg har bestandig fått høre at kosttilskudd er både bortkastet og farlig. Det tror jeg ikke på lenger. Anonymkode: 00160...a17 Takk for tips! Jeg har tatt magnesium, men kun 100 mg per dag. Ikke tatt omega 3. skal teste å ta det en tid, og se om det kan hjelpe. Anonymkode: 22029...bc2
Kalevala Skrevet 9. mars 2024 #32 Skrevet 9. mars 2024 Ikke helt uvanlig at migrenen dukker opp første gang i perimenopausen (fasen da hormonene begynner å røre på seg for å forberede overgangsalder) Vanligvis i begynnelsen-midten av 40-årene. Fokuser på god behandling, det er heldigvis mye hjelp å få nå. Migreneforskningen har kommet ganske langt. https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/typer/migrene/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #33 Skrevet 9. mars 2024 Om det ikke er hormonene eller synet så kan det være høyt blodtrykk. Jeg fikk migrene rundt både eggeløsning og mensen og trodde det var perimenopause men det var blodtrykket hos meg. Etter oppstart av medisiner har jeg ikke hatt anfall en eneste gang. Anonymkode: 28c3a...a89
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #34 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om det ikke er hormonene eller synet så kan det være høyt blodtrykk. Jeg fikk migrene rundt både eggeløsning og mensen og trodde det var perimenopause men det var blodtrykket hos meg. Etter oppstart av medisiner har jeg ikke hatt anfall en eneste gang. Anonymkode: 28c3a...a89 Takk for tips! Det sjekka ikke fastlegen da jeg var der. Hvis det ikke blir bedre, skal jeg vurdere å dra tilbake til fastlegen og be han sjekke det. Ellers basert på andre tips, skal jeg ta magnesium og omega 3 daglig, samt sjekke synet. Skal også vurdere en tur til gynekolog, for å sjekke om jeg er kommet i perimenopausen. ts Anonymkode: 22029...bc2
Kalevala Skrevet 10. mars 2024 #35 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 16.17): Om det ikke er hormonene eller synet så kan det være høyt blodtrykk. Jeg fikk migrene rundt både eggeløsning og mensen og trodde det var perimenopause men det var blodtrykket hos meg. Etter oppstart av medisiner har jeg ikke hatt anfall en eneste gang. Anonymkode: 28c3a...a89 Det er ikke så vanlig å få hodepine av høyt blodtrykk (Da skal det være veldig høyt) men blodtrykksmedisin er kjent for å hjelpe forebyggende mot migrene. Det er den vanligste forebyggende behandlingen som skrives ut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #36 Skrevet 10. mars 2024 Jeg begynte da jeg var ca 40. I følge legen min var ikke det unormalt. Anonymkode: ce437...072 1
Gjest Anonym433 Skrevet 22. mai 2024 #37 Skrevet 22. mai 2024 Det er fullt mulig å utvikle migrene i voksen alder, selv om det ikke har noe med hormoner å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå