Gå til innhold

Plutselig migrene i alder av 44

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig begynt å få migrene 2-3 g/mnd i en alder av 44. Det kommer ofte rundt mensen, men ikke bare da. Har aldri hatt det før og har ingen i familien som har det. Har vært hos legen og fikk resept på naproxen, som jeg kan ta ved anfall. Han sjekket også hormoner og vitaminstatus. Alt så bra ut. Han mente at jeg ikke vil komme i overgangsalder med det første. Har de siste månedene tatt magnesiumtilskudd, men er usikker på om det hjelper. Noen med erfaring eller råd?

Anonymkode: 22029...bc2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eg driv og les om dei åndelege grunnane til sjukdomstilstandar. Kanskje dette ringer ei bjelle? Og kanskje det er heilt på jordet. :P 

Headaches, particularly migraines, can be seen as more than just a physical ailment. They can also carry a spiritual meaning, often associated with psychological and emotional factors. Stress, self-criticism, and unresolved issues from the past can contribute to headaches, symbolizing a need for personal introspection and resolution.

Anonymkode: d9e64...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk samsynet ditt, riktig brille hjelper meg.

Anonymkode: 52043...e2a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få øyemigrene da jeg var 37-38, ingenting i familien. Troor jeg en gang leste at det kan komme i forbindelse med peri-meno.

Anonymkode: cf9fe...1f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du får migrene rundt eggløsning også, har ei venninne som plutselig utviklet migrene rundt mensen og eggløsning når hun ble 44-45, det har med hormoner å gjøre. Når hun tenkte seg hardt om så kunne hun erindre noe hodepine i tenårene, men så ingenting frem til det plutselig kom. Hun har medisin i form av nesespray og fungerer veldig godt med det bare hun passer på å ta tidlig i anfallet. 

Anonymkode: 46272...4ea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Naproxen mot migrene? 

Jeg utviklet hormonell migrene når jeg var 45 år. Jeg får imigran sprøyter og smeltetabeletter. 

Overgangsalderen starter ofte hele 10 år før du mister mensen. Snittalder for menopause er 52 år. Det er høyst sannsynlig at du er i gang. 

Anonymkode: 2d2d0...f45

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Naproxen mot migrene? 

Ja, dette lurte eg på også...

• Liker 4
Skrevet

Spør legen om han har hørt om perimenopause. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Dette kan være en grunn! Har briller og har hatt på blokka lenge å ta synstest, for jeg har merka at synet har blitt dårligere. Men så har jeg kvidd meg for å bestille time, tilfelle jeg får migrene når jeg skal dit. Migrenen starter nemlig med aura, og kan jo ikke ta synstest da. Men skal få tatt synstest til uka, så sant jeg føler meg bra.

Skrevet

Ja, og i en alder av 44 kan tiden være inne for progressive briller.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips! Dette kan være en grunn! Har briller og har hatt på blokka lenge å ta synstest, for jeg har merka at synet har blitt dårligere. Men så har jeg kvidd meg for å bestille time, tilfelle jeg får migrene når jeg skal dit. Migrenen starter nemlig med aura, og kan jo ikke ta synstest da. Men skal få tatt synstest til uka, så sant jeg føler meg bra.

Siden du er 44, kan det være at du har behov for progressive briller,

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg driv og les om dei åndelege grunnane til sjukdomstilstandar. Kanskje dette ringer ei bjelle? Og kanskje det er heilt på jordet. :P 

Headaches, particularly migraines, can be seen as more than just a physical ailment. They can also carry a spiritual meaning, often associated with psychological and emotional factors. Stress, self-criticism, and unresolved issues from the past can contribute to headaches, symbolizing a need for personal introspection and resolution.

Takk for innspill! Jeg tror absolutt at psyken kan spille inn, selv om jeg ikke tenker på det som en åndelig mening. Har hatt det travelt i det siste og hatt noen bekymringer. Men jeg har hatt perioder med mye mer stress, bekymringer og uløste psykiske ting før, uten å få migrene. Den har først kommet siste året. Så tror det må være andre ting også.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få øyemigrene da jeg var 37-38, ingenting i familien. Troor jeg en gang leste at det kan komme i forbindelse med peri-meno.

Anonymkode: cf9fe...1f1

Kan hende du får migrene rundt eggløsning også, har ei venninne som plutselig utviklet migrene rundt mensen og eggløsning når hun ble 44-45, det har med hormoner å gjøre. Når hun tenkte seg hardt om så kunne hun erindre noe hodepine i tenårene, men så ingenting frem til det plutselig kom. Hun har medisin i form av nesespray og fungerer veldig godt med det bare hun passer på å ta tidlig i anfallet. 

Anonymkode: 46272...4ea

Takk for innspill! Jeg tenkte på om det kunne ha med hormonendringer, derfor jeg ba fastlegen sjekke om jeg nærmet med overgangsalder. Men kan jo hende det ikke er så lett å se på blodprøver?

AnonymBruker
Skrevet

Mrna injeksjon?

Premenopause.

Vitaminmangel? 

Stress? 

Anonymkode: e8464...331

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg å fikk migrene i 40 årene. Det skyldtes hormonell hodepine fra prevensjon jeg brukte. Forsvant ikke før jeg sluttet med de som 49 år. 

Anonymkode: 536e0...eff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naproxen mot migrene? 

Jeg utviklet hormonell migrene når jeg var 45 år. Jeg får imigran sprøyter og smeltetabeletter. 

Overgangsalderen starter ofte hele 10 år før du mister mensen. Snittalder for menopause er 52 år. Det er høyst sannsynlig at du er i gang. 

Ifølge fastlegen kan naproxen fungere bedre enn paracet og ibux, og bør testes før migrenemedisin. Har bare tatt det en gang, og det virka lovende. Men må teste det flere ganger.

Ja, jeg tenkte også at jeg kan være i gang. Fastlegen mente det var veldig tidlig, men han er mann i 30-åra, og sikkert ikke ekspert på overgangsalder.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde litt hodepine ifjor. Men det var raskt forbigående. Alt forsvant med bevegelse.

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde litt hodepine ifjor. Men det var raskt forbigående. Alt forsvant med bevegelse.

"Litt hodepine" er ikke det samme som migrene.

Anonymkode: e3471...5d3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Litt hodepine" er ikke det samme som migrene.

Anonymkode: e3471...5d3

Det har du rett i.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mrna injeksjon?

Premenopause.

Vitaminmangel? 

Stress? 

Anonymkode: e8464...331

Hva er mrna injeksjon? Kan være premenopause, ja. Har ikke vitaminmangel (sjekket) og er ikke spesielt stresset. Hatt perioder før med mye stress, uten å få migrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...