Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har lyst til å ta med vårt felles barn på bursdagsfeiring til sin sønn fra tidligere forhold hjemme hos mor til sin sønn, altså eksen til min sambo. Eksen hans har vært direkte ufin og stygg mot meg, og jeg kjenner at jeg ikke syns noe om dette. Jeg selv har ikke nerver til å reise hjem til eksen hans for bursdagsfeiring, og jeg syns egt ikke at mitt barn trenger å dra hjem til eksen hans heller. De årene han og eksen har vært fra hverandre har de feiret bursdager til sønnen hverfor seg, på de årene jeg og sambo har vært sammen, er det først nå det har vært snakk om å dra hjem til eks for å feire bursdag. 

Er jeg dum i hodet som mener at min sønn ikke har noe der å gjøre på feiring? At vi heller kan gjøre som vi pleier, å feire eldste sønnen hos oss....

Anonymkode: e9586...889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt skal ikke i bursdag til bonusbroren sin når foreldrene hans prøver å finne ut av det sammen?

Anonymkode: b5631...4b2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For sønnen din er dette (halv)bror som skal feire bursdagen sin hjemme hos moren sin. Synes det høres ut som en positiv utvikling at bursdagsbarnet nå kan få ha både mamma og pappa i samme bursdagsfeiring, og hyggelig at også broren hans blir med. Dette med at barn ikke skal betale for voksnes konflikter, i hvert fall ikke mer enn nødvendig, synes jeg er et godt utgangspunkt. Hadde stemningen dere imellom vært super hadde dette ikke vært noe spørsmål engang. Dette er et tilfelle der man kan vise i praksis kan vise at man setter barnas behov høyt.

Jeg tenker smålig, ja, selv om det er mulig å skjønne at det er litt sårt for din del. Synes absolutt du bør la ham dra.

Anonymkode: e89bf...2f5

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samboeren min har lyst til å ta med vårt felles barn på bursdagsfeiring til sin sønn fra tidligere forhold hjemme hos mor til sin sønn, altså eksen til min sambo. Eksen hans har vært direkte ufin og stygg mot meg, og jeg kjenner at jeg ikke syns noe om dette. Jeg selv har ikke nerver til å reise hjem til eksen hans for bursdagsfeiring, og jeg syns egt ikke at mitt barn trenger å dra hjem til eksen hans heller. De årene han og eksen har vært fra hverandre har de feiret bursdager til sønnen hverfor seg, på de årene jeg og sambo har vært sammen, er det først nå det har vært snakk om å dra hjem til eks for å feire bursdag. 

Er jeg dum i hodet som mener at min sønn ikke har noe der å gjøre på feiring? At vi heller kan gjøre som vi pleier, å feire eldste sønnen hos oss....

Anonymkode: e9586...889

Du er ikke bare smålig, det som beskriver deg kan man ikke sette på trykk for da vil moderatorene kaste meg ut av kvinneguiden. 

Anonymkode: 2437a...506

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne burde du bare svelge. Det blir sikkert hyggelig for sønnen din.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du vil nekte sønnen din å besøke broren din? Er du ikke frisk?

Anonymkode: 42eb9...07d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg det er smålig. Umoden holdning som forelder. At du ikke liker dama skal ikke g ut over barna og deres søskenrelasjon.

Anonymkode: 710b7...a86

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ikke vil møte henne, men det er hyggelig for brødrene å være sammen. Så ja, du er smålig. Svelg kamelen, og prøv å gjøre samarbeidet bedre. 

Anonymkode: 8a344...6d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dine og eksens følelser er ikke relevante. Det handler om brødrene. Prøv å sette egne følelser til side, og la guttene få ha en fin dag. Det betyr noe at de får ta del i hverandres liv, også i brorens hjem på hans bursdag.

Anonymkode: 9c661...312

• Liker 4
Skrevet

Skjerp deg!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er smålig å sette egne følelser foran barnets behov for, og sannsynligvis ønske om, å være sammen med broren sin.

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så om jeg forstår deg rett, så vil du ikke at deres sønn, skal få feire bursdagen til sin bror? Det er i så fall smålig ja. Legg bort dine egne følelser, og tenk på ditt barns beste. 

Anonymkode: f87bc...676

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Smålig.

Du er en voksen omsorgsperson, da skal man sette barnets behov fremfor egne behov.

Du skal være der for ditt barn, ikke for deg selv.

Det er derfor bare ikke smålig, men utrolig egoistisk om du setter eget «ubehag» fremfor barnets behov.

Tenk å ikke unna eget barn familieselskap og bursdag for egen bror.

Anonymkode: c896d...a2a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er halvbroren til barnet ditt.

Ja du er ekstremt smålig.

Anonymkode: 97a72...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er smålig 

Anonymkode: 784e8...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer du virkelig?

Anonymkode: a4ea8...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er smålig overfor bonussønnen og sønnen din. 
kanskje er det bonussønnen din som vil invitere dere?

Jeg og eks har feirer bursdagene til barna hver for oss de 4 årene vi har bodd hver for oss. I år snakker ene sønnen om at han vil jeg, samboer og bonusdatter skal komme til far på bursdagen fordi han er der den uka. Jeg kommer til å bli skuffet om samboeren min ikke vil gå om vi får en bursdagsinvitasjon

Anonymkode: 306f7...abc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette var å legge opp til å bli halshugget, ts😅 men jeg synes absolutt barnet ditt bør få tilbringe tid med broren sin. Jeg forstår deg godt, ville følt at det var kjipt selv men dette handler ikke om oss, det handler om barna :)

Anonymkode: 71af8...aba

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke ka dine opplevelser gå ut over søskenforholdet. Selvfølgelig må barnet få være med i bursdag til broren. Hvis ikke er det du som kommer til å tape på dette i lengden.

Anonymkode: 5743e...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...