Gå til innhold

Ikke "typisk" reisemål i sommerferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Jeg er ute etter tips til reisemål som ikke er oversvømt av turister, hvor man kan dra i sommerferien. Helst et varmt sted, og nærme nok til at man får nok ut av en 10-dagers reise. Var på Mallorca i fjor, og mens vi absolutt elsket stedet, opplevde vi at mange områder var helt overtatt av turister.. Helst maks 6 timers flyreise, så vi ikke mister masse tid på reisedagene. Er det noen som har noen "uoppdagede" perler å anbefale? 

 

Anonymkode: 1538a...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroatia: bruk Split som transitt mot øyene - Korcula, Lastovo, Mljet, Vis, Peljesac, noen steder i Hvar (ikke Hvar by).

Mange steder i Istria og langs kroatiske kysten, så lenge man styrer unna de største byene er det flott selv i sommersesongen.

Anonymkode: 53943...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut regionen Cilento i Italia. 

Jeg så en episode av Ginos italienske familieeventyr på Nrk som var spilt inn der - det så nydelig ut.

Anonymkode: 31bfb...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Spania. Få med dere Bilbao og San Sebastian  lei en bil og dra på oppdagelsesferd. 

Anonymkode: 4d213...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips så langt 😁

Anonymkode: 1538a...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kroatia: bruk Split som transitt mot øyene - Korcula, Lastovo, Mljet, Vis, Peljesac, noen steder i Hvar (ikke Hvar by).

Mange steder i Istria og langs kroatiske kysten, så lenge man styrer unna de største byene er det flott selv i sommersesongen.

Anonymkode: 53943...d95

De fleste av de stedene er jo fulle av turister, men helt enig i at den regionen er fantastisk! Realiteten er jo at hvis man vil ha komboen sommerferie + Middelhavet + sol/sjø - ja, da er det turister der. Men lei en bil, finn en Airbnb eller tre i Kroatia utenom det største turiststedene, og kjør rundt og oppdag landet. Du kan enkelt legge inn Montenegro og/eller Bosnia-Hercegovina også. Eller Slovenia. 

Anonymkode: 95873...892

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Madeira og evt noen dager på Porto santo? Jeg var der i juli ifjor og det var på ingen måte oversvømt av turister. Porto santo som er en liten nydelig øy 2,5 t ferjetur unna Madeira er et av de roligste stedene jeg har vært noensinne. 

Jeg har forøvrig vært i Ericeira utenfor Portugal midt på sommeren også, det var også et fint sted uten altfor masse turister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også foreslå Madeira, det er selvfølgelig turister der også men ikke så mange norske, mest engelskmenn og tyskere virket det som. Det er mest ganske voksne turister da det ikke er et typisk party-sted. Det er det stedet i verden med jevnest temperatur og det er veldig mye god mat der.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Hva med Cornwall i England? Fine strender og pittoreske landsbyer.

Strendene er forurensede, grå og kalde. IKKE fine.

Anonymkode: 24641...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere år i Kroatia ble vi lei den voksende turismen, så vi dro til Montenegro i fjor, det bar helt fantastisk! På 14 dager hørte vi kun to andre familier snakke nordiske språk!

Anonymkode: 690d3...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Strendene er forurensede, grå og kalde. IKKE fine.

Anonymkode: 24641...799

Det kommer an på hvor du er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De fleste av de stedene er jo fulle av turister, men helt enig i at den regionen er fantastisk! Realiteten er jo at hvis man vil ha komboen sommerferie + Middelhavet + sol/sjø - ja, da er det turister der. Men lei en bil, finn en Airbnb eller tre i Kroatia utenom det største turiststedene, og kjør rundt og oppdag landet. Du kan enkelt legge inn Montenegro og/eller Bosnia-Hercegovina også. Eller Slovenia. 

Anonymkode: 95873...892

Turister er absolutt å forvente, men da vi var på ferie i Spania, opplevde vi at min spansktalende kjæreste, ble bedt om å snakke engelsk.. Og det er jo gjerne sånne opplevelser vi vil unngå, ikke noe galt med turisme, men vi vil ikke til et sted som er "overtatt" av turistene. 

Anonymkode: 1538a...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...