Gå til innhold

Noe som irriterer på SFO?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av barnehagetråden. Ønsker heller ikke at det skal bli en tråd med negativitet rettet mot alle SFO-ansatte, men nysgjerrig på om det er noe som irriterer deg ved akkurat ditt barns SFO. Eller om det er noe spesifikt barnet ditt irriterer seg over. 

Anonymkode: ab976...6c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg på at de kjefter på ungene uten grunn. Det samme gjør læreren til barnet mitt også (altså, hun irriterer seg over det, hun kjefter ikke). De er upedagogiske. 

Anonymkode: bf8a7...8c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg irriterer meg på at de kjefter på ungene uten grunn. Det samme gjør læreren til barnet mitt også (altså, hun irriterer seg over det, hun kjefter ikke). De er upedagogiske. 

Kanskje du skulle ta en titt på adferden til barnet ditt?

Ingen voksne kjefter uten at strikken er tøyd veldig mye. 

Anonymkode: 31ab9...8ff

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er ikke mitt barn det er snakk om. Jo, noen voksne kjefter uten grunn, fordi det er deres måte å kommunisere med barn på. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

at vi må gi beskjed en uke i forveien om barnet skal gå hjem selv, og hvilket tidspunkt det skal bli sendt avgårde på (som må være en hel eller halv time. det er forsåvidt greit, men det ukesvarselet er vanskelig). 

Anonymkode: 62807...a09

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg selv ansatt på barneskole/SFO og mine egne barn er fortsatt i barnehagen, men en ting som irriterer meg hver dag er antall barn per voksen gjør det veldig vanskelig å drive pedagogisk, som det ideelt sett burde blitt, og SFO blir dermed bare en oppbevaringsplass. Foreldre betaler dyrt for SFO-plassen og barna tilbringer tross alt store deler av fritiden sin der, skulle bare mangle at vi var nok folk på jobb til å drive butikken. På storbarn er de jo 1 voksen per 6 barn, men med en gang de begynner på skolen er det plutselig greit å være alene med 30 barn (vår regel er 15 barn+ ringer man etter forsterkninger men det er jo stadig vekk sykdom som gjør at dette ikke overholdes)

Anonymkode: 49317...142

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Maten er elendig og for dyr i forhold til det man får. Maten serveres rett før hentetid så mange ganger må man stå og vente hvis barnet skal få spist. Noen av de ansatte er tydelig lei og sitter og scroller på telefonen. Noen er sure i følge barna. Ikke noe system på inne- og utetid så det tar laang tid før man finner igjen barnet. (Har man fått info om at barnet er inne, så viser det seg at barnet er ute likevel) Lav voksentetthet ute. 

Anonymkode: 99c14...1ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eh jo noen gjør det

Anonymkode: 7fd37...f36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke mitt barn det er snakk om. Jo, noen voksne kjefter uten grunn, fordi det er deres måte å kommunisere med barn på. 

Og noen barn omtaler alt (som ikke er et ja) som "kjeft)...

Anonymkode: 211ae...9b8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig finnes det voksne som kjefter på barn uten grunn!

Anonymkode: b9426...825

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nettopp. Og møter de verden der folk sier nei og setter grenser så springer de hjem til foreldrene å sier de blir slått på sfo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og koen voksne kjefter uten grunn

Anonymkode: 7fd37...f36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er ekstremt upedagogiske, og ser «drittlei» ut hele gjengen..

Anonymkode: b9ee6...34b

Skrevet

Dårlig mat ( dette er ikke sfo sin skyld men kommunen)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes de voksne på SFO ser motiverte ut og er flinke med barna. De har leid inn en del unge gutter som spiller sjakk og fotball. De andre voksne ser fornøyde ut. De virker også til å være relativt godt bemannet.

Det som irriterer meg er lite utvalg av ting å finne på. Jeg tror mitt barn bruker mye tid på å tegne. Men jeg har ikke god oversikt. De kunne vært mye flinkere til å være ute

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja, var at dem stengte Kl 17. Så var jo å kjøre cross for å hente,for siden å ta med barna på jobb igjen.  Men,er vel slik man skaper arbeidssky ungdom....

Anonymkode: 370ab...55f

AnonymBruker
Skrevet

Alt i alt veldig fornøyd. Mange unge folk som er gøy for barna å være med. Egen sfo ansatt som jobber med maten. De er veldig hyggelige og greie.

Det jeg synes ikke er så bra:
ALT for dyrt. Det at de som jobber der er såpass unge og uerfarne gjør at de ikke er særlig pedagogiske. Min opplevelse er at barna hører etter i skoledagen og på lærer, men når de kommer på sfo blir det helt kaos. Tidligere, da jeg hentet på sfo, lå det barn i gangene, andre løp rundt, masse bråk osv. barn løp ut uten jakke og sko.. Det virker ikke som om skolen gidder å gi noe som helst opplæring og forventer at ungdommer som kommer rett fra vgs bare skal vite hvordan de takler barna. Spesielt de litt mer krevende barna blir 10 ganger verre. 

Anonymkode: 81ce0...373

AnonymBruker
Skrevet

At ikke ansatte i SFO oppfordrer mer til å gjøre unna leksene i løpet av SFO dagen (i samarbeid med foreldre). Altså foreldre går sammen og oppfordrer barna sine å gjøre leksene på sfo og at sfo ansatte da følger dette opp med å fortsette å oppfordre barna, tilrettelegge og hjelpe med leksene. 
Da jeg jobbet i sfo for 15 år siden ble dette gjort. Fungerte ikke for alle, men det var alltid minst 7-8 barn som valgte å bli ferdige med leksene rett etter skoletid. Da jeg var liten var der ikke sfo og vi barna gjorde lekser med en gang vi kom hjem fra skolen kl 13. Så var det gjort og fri lek resten av dagen❤️

Anonymkode: bb83f...e22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå sier jo vedkommende at en lærer i skolen har observert at de er upedagogiske også da, du leser halve innlegget og trekker konklusjon.

Anonymkode: 8c874...d76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig mye, men uvitende og dumme ufaglærte ansatte som hadde "stillespising", straffet med ekstra utetid og ekstra rydding, Ingen aktiviteter, elendig mat og fryktelig dyrt (har aldri fått noe rabbatt). 

Anonymkode: a31f7...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...