Gå til innhold

Pulverkaffe og espressopulver det samme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker ikke kaffe så har ikke peiling. Jeg skal bake en kake som skal ha espressopulver, men fant ikke noe. Kan jeg bruker sånn porsjonsposer som man blander direkte i melk? Nescafe iskaffe feks?

Anonymkode: b7221...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er 2 veldig forskjellige ting da iskaffe har sukker og annet i seg. Skal du bruke vanlig pulverkaffe for eksempel så burde du ha i mer siden espresso er sterkere og har mere smal. Vet ikke hvor mye pulverkaffe du burde ha i stedetfor espressopulver da. 

Anonymkode: 13816...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak*

Anonymkode: 13816...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg drikker ikke kaffe så har ikke peiling. Jeg skal bake en kake som skal ha espressopulver, men fant ikke noe. Kan jeg bruker sånn porsjonsposer som man blander direkte i melk? Nescafe iskaffe feks?

Anonymkode: b7221...d62

Pulverkaffe og porsjonsposer som de du nevner er også to helt forskjellige ting ☺️ 

Pulverkaffe er de du får på boks/glass og tar 1-3 ts i kokt vann. 
Nescafe porsjonsposer (iskaffe, kaffe mocca osv) er pulverkaffe eller espressopulver blandet med melk, sukker og eventuelt andre smaker (sjokolade, vanilje e.l.) 

Espressopulver er som pulverkaffe, men ofte sterkere, og kan virke bittelitt rundere/søtere/fyldigere i tillegg til sterkere/kraftigere. 
 

Du kan godt bruke pulverkaffe der det skal være espressopulver, men jeg ville nok tatt et par skjeer ekstra da, og kanskje en skje ekstra med sukker så det ikke blir for bittert? 

Anonymkode: d5258...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk nescafe brasero. Den er sterk og nesten som espresso om man blander den sterk nok.

Anonymkode: 991cb...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...