Gå til innhold

Til dere menn! Kan dere gi 10 datingtips til oss kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så det lå ute et stykke der en mann bad om dating tips. Virket veldig fornuftig ut. Hva er deres beste tips? Jeg klarer ikke treffe noen ordentlige menn. Jeg ser ikke helt gal ut heller, liker å lage mat(er ganske god på det å), biler , dyr, ut i frisk luft 😊 men alle andre treffer noen å jeg står her alene 😂 Syns det er trist men kansje jeg trenger noen tips?😀

Anonymkode: 2e235...c74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær blid, vær åpen, delta aktivt samtidig som du lar han få plass.

Tenk på det som et hyggelig treff og ikke er jobbintervju.

Hvis jeg hadde vært dame så hadde jeg hatt sex med alle dater på første date (med mindre de var utålelige). Så kunne de som bare var ute etter sex stikke, og jeg satt igjen med dem som virkelig var interessert.

Anonymkode: 07ddf...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær morsom. Ingenting er kjedeligere enn kjedelige damer.

Anonymkode: 920bb...929

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Denne tråden blir både julekveld og nyttårsaften for alle incel-trolla på KG. Jeg ser en er i gang alt her. 👍👹 

Enjoy!!!! 

Anonymkode: f4b8b...b78

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Først må du kanskje avklare hvor det stopper opp / hva problemet er.

-Blir du ikke tiltrukket av noen menn du møter?

-Tar du ikke initiativ ovenfor menn du vil ha?

-Møter du ikke menn i sosiale settinger?

-Går du på dates, men så går det ingen vei? I såfall er det du eller mennene som avviser?

Anonymkode: a2d45...816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke på hele ti stk. Men her er tre:

- Ta initiativ, vis at du vil.
- Mange menn liker tydelighet. Mange menn hater mind games. For eksempel; Alle vet at nei betyr nei. Hvis du sier nei til noe, skal det være fordi du mener det. Ikke for å teste ham på viljesterk og tydelighet.
- Vær mer interessert enn interressant, men merk deg også hvor gjensidig det er.

Anonymkode: 754a9...541

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare være easy going. litt rund i kantene . snakker ikke om å ta imot dritt selvfølgelig, men at ikke alt har dårlige intensjoner 

Anonymkode: 057d2...94f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så det lå ute et stykke der en mann bad om dating tips. Virket veldig fornuftig ut. Hva er deres beste tips? Jeg klarer ikke treffe noen ordentlige menn. Jeg ser ikke helt gal ut heller, liker å lage mat(er ganske god på det å), biler , dyr, ut i frisk luft 😊 men alle andre treffer noen å jeg står her alene 😂 Syns det er trist men kansje jeg trenger noen tips?😀

Vær deg selv. Hvis du får noen til å like deg for noe du ikke er har du feil mann..

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

- Tør å by på deg selv, den ekte deg selv. De fleste gjennomskuer fort om du forsøker å være noen du ikke er og det gjør deg langt mindre interessant.

- Ikke vær flau over å like noe som få andre gjør. Om daten syns det er teit, så er det bedre å bli kvitt han nå enn senere. Ikke kast bort tiden på folk som ikke synes DU og det DU liker er kult.

- Vær aktiv, interessert og åpen. Vær nysgjerrig på det han liker samtidig som du viser litt av deg og det du liker.

- Vær tydelig. Om du er interessert .. si det; inviter, by på og foreslå. Om du ikke er interessert, si nei.

- Ikke spill spill. Svar han med en gang om du er interessert, ikke vent X timer for å ikke virke desp... det får deg bare til å virke uinteressert eller at du spiller et spill. Spill er teit.

I bunn og grunn; vær deg selv, vær ærlig og åpen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta mer initiativ, ikke bare forvent at det er mannen som skal ta initiativ! Der er dere dårlige. Har selv vært med ganske mange damer, men under 5% av de tok initiativ først. 

Vit en ting damer, hvis dere kun venter på mannen og ikke viser interesse selv, så vil dere tiltrekke dere playere i større grad, for det er de som er mest frempå, og de som er flinkest til å lure dere. Det er mye gull blant menn som ikke tar initiativ hver gang, men dere har en sånn forskrudd holding om at hvis ikke mannen tar initiativ først, så er han ikke interresert nok, men dere kunne ikke tatt mer feil 

Anonymkode: 27520...d3a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner 30-50 med denne holdningen vil kanskje beholde den ut livet. Jeg har hørt den så mye!
"Om han ikke viser (beviser) at han vil ha meg, så vil han ikke"
Nok av menn som er redde for å gjøre feil. Vi har filosofert litt om hva som er årsaken. Kan uerfarenhet, usikkerhet, sjenanse raskt dømmes som usexy, eller ikke maskulint nok?
Selvsikkerhet innebærer absolutt ikke alltid god personlighet, som derfor ofte leder til forhastede slutninger om hvem som er bra og dårlige, spesielt i ung alder.

Anonymkode: 754a9...541

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En fyr som er interessert tar kontakt og ber deg ut, bare å sørge for å være tilgjengelig.

Alternativt vis interesse til han blir interessert og ber deg ut  

Anonymkode: bfe90...e20

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gjøre så mye. Du har valget mellom Tinder (ganske håpløst), eller så kan du treffe menn gjennom hobbyer og sosialisering.

Vær en normalt oppegående kvinne som har normal folkeskikk. Hvis du prøver å fake personligheten din vil det bare slå ut på deg senere. Vær deg selv og sørg for å ha det gøy og fint når du sosialiserer med det motsatte kjønn.

Hvis det er noen menn du liker så sørg for å enten posisjonere deg slik at du er åpen for kontakt, eller så tar du selv kontakt og slår av en prat. Som sagt, glem mye av det damene lærer deg og ta det med ro. Spiller du spill slår det bare tilbake på deg selv

Anonymkode: c399d...425

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

En fyr som er interessert tar kontakt og ber deg ut, bare å sørge for å være tilgjengelig.

Dette er skrevet av en kvinne... Og er et elendig råd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er skrevet av en kvinne... Og er et elendig råd

Jepp. De har glemt de siste 10 års sosiale holdningskampanjer ala #metoo og #villebaresnakkelitt, Eller at stadig flere norske menn unngår damer. De henger igjen i gamle dager. Håpløst råd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp. De har glemt de siste 10 års sosiale holdningskampanjer ala #metoo og #villebaresnakkelitt, Eller at stadig flere norske menn unngår damer. De henger igjen i gamle dager. Håpløst råd

Der var du igjen, ja. Var det ikke du som tror at me too handler om at menn som er hyggelige mot damer får svi? Det er så dumt når man forsøker å snakke ned me too, for me too handler om at man ikke skal tolerere overgrep, det handler overhodet ikke om menn som sjekker damer på normalt vis, eller som er hyggelige og viser interesse overfor damer. Slutt å late som det.

Vil svare de som skriver at kvinner skal ta mer initiativ. Jeg er enig i det, men dessverre så henger det igjen gammeldagse holdninger hos menn også, og kvinner som er litt "frampå" blir ikke alltid sett på som aktuelle som kjærester. De gamle kjønnsrollemønstrene henger igjen hos begge kjønn. Mange menn vil helst være den som tar styringen og tar det første initiativet.

Anonymkode: c396c...df7

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enig med df7, ikke snakk ned me too. Faktisk syns jeg du virker shady om du gjør, for det viser manglende forståelse for sosiale koder og det å ønske andre godt iform av å være trygg fra å bli trakkasert og/eller voldtatt. 

Anonymkode: 97594...b85

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta mer initiativ, ikke bare forvent at det er mannen som skal ta initiativ! Der er dere dårlige. Har selv vært med ganske mange damer, men under 5% av de tok initiativ først. 

Vit en ting damer, hvis dere kun venter på mannen og ikke viser interesse selv, så vil dere tiltrekke dere playere i større grad, for det er de som er mest frempå, og de som er flinkest til å lure dere. Det er mye gull blant menn som ikke tar initiativ hver gang, men dere har en sånn forskrudd holding om at hvis ikke mannen tar initiativ først, så er han ikke interresert nok, men dere kunne ikke tatt mer feil 

Og noen menn har en sånn forskrudd holdning at kvinner generelt ikke tar initiativ først...

Selv om du ikke har opplevd det så vil de fleste kvinner i dag ta initiativ på en eller annen måte hvis de møter en mann de virkelig liker.

Anonymkode: 4be5e...3a5

• Nyttig 3
Skrevet

Blir kanskje litt generelt siden folk er forskjellige:

Vi norske kan være litt tafatte så det er kjekt å vise tydelig interesse.

Vær deg selv og ikke bruk altfor mye energi på å prøve å imponere. Da er det større sjans for at det blir en gjensidig klaff når man faktisk treffer en man har naturlig kjemi med.

Husk at ikke alle passer for alle og ikke ta manglende interesse personlig.

Styr unna menn som sutrer om metoo. Det går fint an å finne seg partnere i 2024, og menn som sitter fast her trenger å jobbe med seg selv før de er klare for romanser og forhold.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og noen menn har en sånn forskrudd holdning at kvinner generelt ikke tar initiativ først...

Selv om du ikke har opplevd det så vil de fleste kvinner i dag ta initiativ på en eller annen måte hvis de møter en mann de virkelig liker.

Anonymkode: 4be5e...3a5

Klarer ikke helt tro at jeg bare har hatt så uflaks, 3-4 av ca 100 er så ganske dårlig statistikk. Og det jeg nevnte om at damer tror at en mann som virkelig er interresert vil da kontakt, hvis ikke er han ikke nok interresert, dette er noe dere kvinner sier selv. Hadde vi laget en poll her om hvem som pleier ta første steg, så vil garantert det være veldig skjevt, dere innrømmer jo det selv 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...